Geforce 4 mx420 PCI (counterstrike stottert)

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• user1246
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-05-2023
Hoi,
Ik heb een geforce 4 mx420 64 mb ddr pci, en wil graag weten of dit normaal is, dat ik bv: in de game "Counterstrike" maar tussen de 10 a 20 fps heb.
Heb al alles geprobeerd, zoals in de config aangepast, en heb al de v-sinc uitgezet bij videokaart eigenschappen.. etc..
Hangt dit nu van de grafische kaart af, of is er toch iets fout ingesteld (doordat ik zo weinig fps heb)
Graag een antwoord

Voor games staat m'n resolutie op 800 x 600 32 bit
Heb een intel Celeron 1100 mhz.
Windows XP Home Edition
384 mb sd ram
133 front side bus speed.
Geen agp slot.
Hercules 5.1 Muse DVD soundcard.
m'n ping is rond de 100.

Iemand die ik ken heeft een geforce 2 mx en die haalt wel tot 40 fps.
Bij mij, tot 20 fps dat wel wat stotterende beelden weergeeft.

Cédric

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:20
>SPV

There is no magic.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 11:33
First things first, het grote v-sync fabeltje wat je altijd ziet onder gamers is onzin. Als je FPS boven je refreshrate uit komt boeien die laatste frames niet, ze leveren toch best vaak alleen maar problemen op, vsync bestaat niet voor niets.

Overigens neem ik aan dat je CS via Steam bedoelt (hl 1.1.1.0 dan dus) omdat je het over 32bit draait.
Ook ist handig als je andere games test en daar de uitslag even post. En op je vraag of het normaal is dat ja maar 20fps haal met je systeem dan is het antwoord best simpel, nee.

Mijn secondairy systeempje/aka 'leechbak' (blaat 8)) heeft wel wat vergelijkbare specs met die van jou (AMD 1200 - GF2 MX) en loopt hji strak 85. Dus het zit niet goed.

- Switch eens naar Direct3D of OpenGL
- Kill zoveel mogelijk processen op je bak voordat je cs start.
- Doe eens een clean instal van cs
- Trek Ad-Aware en Norton Antivirus 2004 eens over je bak heen.
- Benchmark je systeem eens met SiSandra, benchmark je geheugen en proc eens.
- Draai eens 3D Mark 2001 SE en vergelijk je score op de website en in het topic hier op GoT.
- Voordat je aan hardware gaat kutten zou ik eens een fresh install van je os (winxp home) doen.

Owjah, toch voor de zekerheid, check toch maar even of fps_max wel op 100 staat en niet op 20 door foutje ofzo. Je weet het nooit :+

• user1246
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-05-2023
Mijn benchmark score is 1000 punten.
OS is Windows XP Home Edition
Opengl is gekozen.
Systeem is virus&spyware vrij.
M'n harde schijf is 5400 tpm (volgens www.pcpitstop.com is hij vrij traag, en komt ie in rood te staan in de benchmark)
...

Alle dingen dat je zei, heb ik al gedaan..
Processon zijn uit enzo..
Maar het probleem is nog steeds.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gewoon even bij één topic houden. Het is niet de bedoeling om twee topics te openen over één probleem :)

Gewoon hier verder: 3d Blaster 4 MX 420

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.