Toon posts:

verschil tussen Vcore en Core Voltage bij KT7mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort in het bezit van een Abit KT7-mobo. Bezig te oc-en. Daarvoor moet ook de Vcore iets hoger worden gezet. Wat mij opvalt is het volgende.
In de BIOS onder SoftMenu III Setup staat onder Core Voltage (nu) 1.700 V. In de afdeling PC Health Status onder Vcore staat 1.79 V!!!!!!
Van welke waarde moet ik nu uitgaan????
Ook MBM5 en Sandra geven als Vcore 1.79/1.80.
Wie weet een antwoord, zodat ik verder kan oc-en zonder dat het opeens rokerig gaat ruiken????????????
:?

Verwijderd

Laatste waarde, die in de PCHealth dus. Je mobo stel je in op 1.80, maar dan komt er net iets meer uit, en dat geeft de PCHealth status wél goed aan.

Als je een weerstand ertuusen soldeert (ff zoeken op tweakers hoe dat moet) dan kun je hem nog steeds op al die waarden instellen, maar dan wordt het voltage in een keer VEEL hoger. 1.80 instellen, 2.16 komt eruit >:)

Verwijderd

Dat die waarde verschillen is op heel veel KT7'ens, bij mij is dit 0,04 bij jouw wat meer...
Je moet uitgaan van die 1,79volt, dat heeft je mobo zelf gemeten. Die 1,7 in je softmenu is gewoon een in het bios ingestelde waarde die je met stapjes van 0,25 kan veranderen.
Dus als jij de Corevoltage op 1,85 (max) zet dan is hij eigenlijk 1,94 aan je cpu aan het leveren

(hoop dat ik het zo goed/duidelijk heb uitgelegd)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Naplion/Miwa-r.
Maar .............
begrijp ik het nu wel goed.
Ik heb dus in de BIOS de Vcore verhoogd naar 1.70V, maar in werkelijkheid (PC Health Status) is het ondertussen 1.79V.
Betekent dat nu dat al die mensen, als ze het hebben over een voltage van 1,8V ofzo, in werkelijkheid werken met een (iets) hoger spanning (zeg 1,9V) die in PC Health Status wel goed wordt weergegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de Vcore als maat neem, wat is dan de limiet tot waar ik kan gaan met het opkrikken van het voltage door mijn Duron650?

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Niet te moeilijk doen, gewoon in softmenu het voltage op max zetten..De vcore zal dan iets van 1,9 Volt zijn (was hij bij mij ook). Ik heb zitten solderen en zit nu op een voltage van 2.11 volt..

Hou alleen de temp in de gaten ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Pagina: 1