Toon posts:

Ratio probleem bij MSI KT6 Delta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI KT6 Delta en een Athlon XP 2600+. Nu geeft mijn pc bij het opstarten soms bij het opstarten nie taltijd 2600+ maar soms ook 2200+ en 2400+ weer. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je soms teveel koelpasta gebruikt, waardoor de multiplier L-bruggen zijn vervuild? Een andere oorzaak zou ik zo gauw nog niet kunnen bedenken.

Geef verder ook eens wat meer info .. Zie je dat alleen tijdens de bootprocedure of is de snelheid ook daadwerkelijk afgenomen?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:35

KneoK

Not in a million lightyears

BalusC schreef op 18 October 2003 @ 00:44:
Heb je soms teveel koelpasta gebruikt, waardoor de multiplier L-bruggen zijn vervuild? Een andere oorzaak zou ik zo gauw nog niet kunnen bedenken.

Geef verder ook eens wat meer info .. Zie je dat alleen tijdens de bootprocedure of is de snelheid ook daadwerkelijk afgenomen?
Een 2400+ en een 2200+ hebben een FSB van 133. Vervuilde bruggen zouden in principe er toch alleen toe lijden dat de multiplier anders wordt ingesteld ?

Dan zou het dus zo zijn, dat als het moederbord zegt dat er een 2400+ in zit, dat de multiplier op 15 wordt gezet... Maar de FSB blijft ongewijzigd, en dus op 166MHz (voor de 2600+, ervan uitgaande dat hij een vrij nieuw model heeft en dus op 166 loopt...).

Dan zou de CPU dus gewoon lief op bijna 2500MHz lopen... Een leuke overclock, maar ik denk niet dat de CPU daadwerkelijk op 15x166 gaat lopen maar dat er iets anders aan de hand is... Wat weet ik niet, maar dit leek me niet echt logisch.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeker niet te veel koelpasta gebruikt. Ik heb trouwens een klant met net hetzelfde probleem, alleen met andere processor:

Ik quote:

"*) MSI KT6 moederbord

*) AMD 2400+ processor

*) 512 MB DDR PC2700 memory

Als OS gebruik is XP. Alles werkt stabiel : boot, memory test,... maar de performantie is variabel. In de BIOS staat de FSB op 133 MHz. De clock ratio staat op AUTO. Telkens is het systeem opstart/herstart kan de ratio veranderen. Ofwel staat deze op 15 ofwel op 11. Dit kan ik zien via het MSI core center programma. Als is een van beide waarden on de BIOS handmatig invul wil het systeem niet meer booten. Zijn er nog andere personen die van dit probleem kunnen getuigen ? Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem ?

Opm : Ik heb de BIOS reeds geupdate naar de laatste versie. (zonder
resultaat) Bij MSI zelf laten ze mij vierkant in de koude staan :( Persoonlijk denk ik dat de oorzaak van dit probleem bij hun core cell chip ligt maar ik kan het verschil niet maken tussen een design probleem of productiefout...."

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik kan bij dit moederbord de multiplier alleen instellen op 12,5/13,0 en niet alleen op 12,5....

waarom zitten die 2 bij elkaar?? (kan dus wel lagere waardes nog pakken)

want anders is het niet mogelijk om precies de waarde 2083MHz te pakken te krijgen bij een Athlon XP 2800+ met 333MHzFSB

en weet iemand of het ook mogelijk is om tijdens het booten dat Raid scherm uit te schakelen??

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 12:00
ik heb nu ook een KT6 moederbord gekocht (de MSI KT6 FISR) en ik heb er 512MB geheugen bij (pc3200) + ook nog een processor van AMD 2800+ maar ik moet hem testen vanavond dus ik zzeg morgen of vanavond wel ff hoe het is afgelopen..... mischien wel :( }) maar misschien ook wel :P ;) :) :*) 8)

nou ik zeg het nog wel (alleen wel via een ander account tim_snoek)
nou tot vanavond

Verwijderd

Reignman schreef op 29 november 2003 @ 13:45:
Ik kan bij dit moederbord de multiplier alleen instellen op 12,5/13,0 en niet alleen op 12,5....

waarom zitten die 2 bij elkaar?? (kan dus wel lagere waardes nog pakken)

want anders is het niet mogelijk om precies de waarde 2083MHz te pakken te krijgen bij een Athlon XP 2800+ met 333MHzFSB

en weet iemand of het ook mogelijk is om tijdens het booten dat Raid scherm uit te schakelen??
In het bios bij "Integrated Pripherals" geef een enter op het kopje onboard pci controller en dan disable je het kopje p20378 sata controller.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 16:55:
[...]

In het bios bij "Integrated Pripherals" geef een enter op het kopje onboard pci controller en dan disable je het kopje p20378 sata controller.
Het staat allemaal in de manual
:)

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Is het nog gelukt?
Ik heb nu ook mn KT6 mobootje met een XP3000+ cpu ingebouwd, maar die wil ook niet op de juiste snelheid.
Als ik de FSB op 166 zet met ratio 9: zwart scherm met opstarten (ook geen bios te zien).
FSB op 133 met ratio 11: zwart scherm.

Ik heb hem eventjes op een XP2600+ weten te krijgen, maar door al dat geswitch weet ik zo ff de instelling niet meer die ik gebruikt heb.
Als ik alles standaard laat staan (fsb 100 met ratio auto) krijg ik een XP1700+. Das een beetje weinig. ;(

[edit]
Nee, 15x200 werkt ook niet.
Kan het een te zwakke voeding zijn? (300 Watt)

[ Voor 8% gewijzigd door DPCKippie op 13-12-2004 22:20 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DPCKippie schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:50:
Kan het een te zwakke voeding zijn? (300 Watt)
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door :)

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Oki.
Nieuwe voeding is besteld (420Watt).
Thnx. :)
Pagina: 1