Toon posts:

Daemontools in Shell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zeg, het lijkt mij wel handig als je door rechts te klikken op een .cue file deze direct kan mounten m.b.v. daemontools. Ik ben zelf verder niet bekend met het schrijven van dergelijke context menu's, maar ik denk daarbij aan zoiets als wat Winrar en Winzip doen (rechtsklikken > extract here bijv.). Daemontools kent bepaalde command-line switches dus ik denk toch dat iets dergelijks mogelijk moet zijn.

Kan iemand zoiets zo in elkaar draaien of mij een tip geven om zoiets voor elkaar te krijgen?

thx

Verwijderd

Tsja, misschien een beetje fout, het is niet wat je wilt, maar Alcohol 120% kan het, ik weet niet of 52% het ook kan. Ik heb voor 120% een licentie gekocht, die ik het meer dan waard vond.

Verwijderd

Als je de cue file opent via het shellmenu 'Open With' en je selecteert dan Daemon-tools, mount ie 'm dan niet vanzelf?

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 00:07:
Zeg, het lijkt mij wel handig als je door rechts te klikken op een .cue file deze direct kan mounten m.b.v. daemontools. Ik ben zelf verder niet bekend met het schrijven van dergelijke context menu's, maar ik denk daarbij aan zoiets als wat Winrar en Winzip doen (rechtsklikken > extract here bijv.). Daemontools kent bepaalde command-line switches dus ik denk toch dat iets dergelijks mogelijk moet zijn.

Kan iemand zoiets zo in elkaar draaien of mij een tip geven om zoiets voor elkaar te krijgen?

thx
Je zou bv eens op de download pagina van de maker van Deamontools kunnen kijken, daar staat dit nml gewoon tussen...
http://www.daemon-tools.c...mode=ViewCategory&catid=7

have fun ermee, werkt perfecto...

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry, maar ik kwam d'rnet niet op die site van hun. thx voor de tip.
Als je de cue file opent via het shellmenu 'Open With' en je selecteert dan Daemon-tools, mount ie 'm dan niet vanzelf?
nope :)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:47

johnwoo

3S-GTE

Met n paar entries in het register werkt het ook, heb je geen apart proggel voor nodig :)
Voor geinteresseerden, het regfiletje. (Wel ff het path naar daemon.exe goed zetten indien nodig)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

johnwoo schreef op 18 October 2003 @ 01:16:
Met n paar entries in het register werkt het ook, heb je geen apart proggel voor nodig :)
Voor geinteresseerden, het regfiletje. (Wel ff het path naar daemon.exe goed zetten indien nodig)
Ach ja, met dat tooltje kan je ze ook unmounten en werkt het ook direct voor alle andere image files die Daemon ondersteunt. Verder is het niet echt een 'tool' maar meer een handige manier om soortgelijke registry settings te maken. Je installeert em eenmalig en er hoeft niet echt iets gestart te worden oid.. Misschien een keer de veranderingen achterhalen met een registry-monitor zodat je echt kan zien wat ie doet :)

Wees consequent, maar niet altijd

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 13:45

maroesjk

from the ash rose a great bird

Er is nog een gerelateerde vraag die ik wil stellen.

Tot een paar weken terug gebruikte ik de VirtualCD van CloneCD, maar die is uit de nieuwe(re) versies van dat programma gehaald.
Het voordeel van CloneCD ten opzichte van DaemonTools was dat je in de context-menu die je kreeg als je rechts-klikte op de drive "Virtual DVD" ook een optie "mount" had. Daarmee kon je browsen naar je "Virtual CD"-folder en dubbelklikken op de virtual cd naar keuze. Dat vond ik erg handig, aangezien al mijn ISO's in dezelfde folder van mijn hardeschijf staan. Een dergelijk context-menu (b)lijkt niet te bestaan voor DaemonTools en ik mis die optie ontzettend.

Iemand die een oplossing weet en/of iets dergelijks kan programmeren?
offtopic:
Ja, ik weet dat je dit al bestaat voor de context-menu's voor de verschllende files, maar ik zou het dus willen voor het context-menu van een "Virtual DVD"-Drive

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• maroesjk

maroesjk

Anyone :z :Z ???

[ Voor 15% gewijzigd door maroesjk op 05-02-2004 20:26 ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• maroesjk

maroesjk

Nog een keer 8)7

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
Wat is nu exact wat je zoekt dan? De virtuele drives die Daemontools aanmaakt worden als DVD-speler gezien, dus images ter grootte van een DVD moet ook met gemak ingeladen kunnen worden.

• maroesjk

maroesjk

Kort gezegd zou ik graag direct willen kunnen mounten vanuit het context-menu van de "Virtual Drive"

• Ook

Ook

Yes I can!

Als je die Shell Extension van Daemon installeert heb je automatisch een context menu bij alle ondersteunde images én bij de drive zelf. Ik dacht dat jij de image namen in je context menu wilde, dat lukt je dus niet, maar een een "Mount disc" menu zit er dus al bij :)

Daemon tools - arni WORX Context menu:
http://www.hbreitner.de/awxdtools/

• maroesjk

maroesjk

Ook schreef op 10 februari 2004 @ 05:57: ... én bij de drive zelf
Dat laatste werkt bij mij dus niet. Ik krijg met dat tooltje wél het context-menu bij de images, maar niet bij de drive zelf :'(

• Ook

Ook

Yes I can!

Heb je wel de meeste recente versie gedownload?? Hij wordt af en toe wel eens geupdate en deze functie zat er vroegah idd niet in, is iets van de laatste versie(s).

• maroesjk

maroesjk

Ook schreef: Heb je wel de meeste recente versie gedownload??
*grijns* dat dacht ik wel aangezien ik de Shell Extension had gedownload van de website waarnaar je verwees. Daarop staat echter een 'antieke' versie. Op deamon-tools.cc stond een nieuwere, waardoor het nu wel werkt. Thanx 4 pointing that out!!! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door maroesjk op 12-02-2004 15:28 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Lol, sja, dat was idd de 1e hit van Google, dus dacht dat dat hem wel was :)
Nou ja, ook weer opgelost!

Pagina: 1