Demon 8mbit en geschikte router

Pagina: 1
Acties:

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 17:01
Ik ben nu al een aantal uren een heleboel berichten over Demon, 8mbit, Draytek Vigor 2200E en Linksys BEFSX41 aan het afzoeken, maar ik kan nog geen goed antwoord vinden.
Wellicht kan iemand advies geven. Ik heb een Allied Data Copperjet 810 modem en wil met een router ten volle gebruik kunnen maken van een goeie router met deze 8mbit verbinding.

De Draytek Vigor 2200E kan volgens Draytek niet meer dan 650 kb/s downloaden, dus die valt af.

Ik had vier routers uitgezocht die mogelijk wel de 8mbit verbinding aankunnen:
1. Draytek Vigor 2300
2. Linksys BEFSX41
3. Sitecom DC 202
4. E-tech (type??)

Ik wil 3 pc's op de router aansluiten en de router moet VPN mogelijkheden hebben. Ik ben er niet uit of ook Upnp mogelijk moet zijn.

De router moet in ieder geval goed te gebruiken zijn voor MSN webcam en voice en voor internetgames, zoals C&C generals, Counterstrike enz.

Uiteraard mag ook een andere router aangeraden worden. De prijs maakt niet zoveel uit, maar mag niet te gek worden.

[ Voor 2% gewijzigd door Crest op 18-10-2003 00:13 . Reden: aanvulling ]

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 17:01
Jeetje, geen antwoorden. Dat had ik niet verwacht.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

De Draytek Vigor 2300 en de Sitecom DC202 kunnen de 8mbit aan. De E-tech heb wel eens last met BBned (niet altijd) dat hij de verbinding laat vallen, Linksys kan ik zelf niet. De 2300 is bijna het zelfde als de 2200, hebben veel dezelfde mogelijkheden. De sitecom vindt ik zelf wat tegen vallen met instellingen daar in tegen is hij wel goedkoop. De Vigor 2300 is duurder maar vindt hem wel een stuk beter als de rest, de instellingen zijn in iedergeval beter als op de Sitecom.

Sweex is ook nog een oplossing maar weet niet of die VPN aan kan.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.