Toon posts:

Verkleinen van foto's met ACDsee5 ==> resize of

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet een paar honderd foto's verkleinen en dat doe ik m.b.v. ACDSEE5. Je kunt alle foto's in een keer selecteren en dan kun je met Tools > Resize de foto's verkleinen met bijv een bepaald percentage.

Dat gaat allemaal goed, maar de foto's krijgen nu allemaal de oorspronkelijke naam met er voor "Resize of". Dus bijvoorbeeld: "koe.jpg"(groot plaatje) wordt "Resize of koe.jpg"(verkleind plaatje).

Nu moet ik bij ieder verkleind plaatje het bestand hernoemen door dat "Resize of" er weer af te halen en dat is een tijdrovend werkje.

Weet iemand een betere oplossing?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ja. even naar de instellingen gaan en kiezen voor overschrijven van origineel.
De foto's kopieer je dan eerst naar een ander dir natuurlijk.

Je kan ook een rename-tooltje downloaden (zijn een paar freeware) om die te hernoemen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
athlonkmf schreef op 17 oktober 2003 @ 23:34:
Ja. even naar de instellingen gaan en kiezen voor overschrijven van origineel.
De foto's kopieer je dan eerst naar een ander dir natuurlijk.

Je kan ook een rename-tooltje downloaden (zijn een paar freeware) om die te hernoemen.
De nieuwe foto heet Resize of<naam originele foto> dus van overschrijven is geen sprake en ik kan geen optie ontdekken in ACDSEE waar de nieuwe verkleinde foto dezelfde naam krijgt als de originele.

Weet je toevallig een linkje naar zo'n rename tooltje? Spaart mij weer tijd voor het zoeken.

BVD.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het al in ACDSEE: bij het resize heb je de optie voor het overschrijven. Nooit geweten.

Bedankt voor de tip, ik weet nu genoeg, scheelt me een hoop werk.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Er zit ook een optie op om ze 'en-masse' te renamen. Alles selecteren en dan F2. Ook een handige optie :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In windows commander (welke tweaker heeft die nou niet op zijn schijf): alle bestanden selecteren, bestand, meervoudig-hernoemen-tool. werkt voor mij altijd feilloos :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1