Speedtouch 510i & SMC Router willen niet samen

Pagina: 1
Acties:

• yarwan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 12:31
Goeienacht,

ik heb een speedtouch 510i adls modem en 3 pc's die daar gebruik van willen maken. 1 Draadloos. Goed dacht ik, dan koop ik zo'n wireless router (SMC2404-WBR). Dat heb ik gedaan en m'n netwerkje werkt. 2 pc's zitten rechtstreeks aangesloten de derde wireless en de router voorziet ze van een ipadres (192.168.2.150 t/m 192.168.2.200). Maar toen liep ik tegen het probleem op. Ik sloot m'n modem aan op het WAN poortje, maar krijg geen contact meer met hem.

Dat was vanmorgen om 11.00 uur sinds dien ben ik niet meer van deze stoel af geweest. Dus ik gebeld naar SMC, naar Tiscali (m'n provider), naar KPN en naar MyCom (daar komt het vandaan). Ben er inmiddels achter dat de speedtouch ook als router dient en dat 2 routers te veel van het goede is. Het blijkt dat je de speedtouch als bridge in kunt stellen, maar de hun helpdesk is de enige die ik niet te pakken krijg :( .

Ik heb van hun site wel een config tool gedownload, daarmee kan ik hem als bridge instellen, maar dan kan ik helemaal internet niet meer op komen.

Dit moet toch kunnen of heb ik helemaal de verkeerde apparatuur aangeschaft?
8)7

Yarwan.

life is all about luck, the rest is just die rolls

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

http://www.kpnadsl.nl/support/downloads_multi-v4.html

ADSL_pptp.ini bestandje downloaden vanaf die site en uploaden via het webinterface van je Speedtouch modem (10.0.0.138, als ik me niet vergis). Daarna wel je SMC router zo configureren dat hij een PPTP verbinding naar je router opbouwt, met het juiste wachtwoord/gebruikersnaam erbij.

• yarwan
gaat meteen proberen, thx

wel vaag dat het op de kpn site staat, want die man daar was de enige die zei:'Als bridge? Hmm, daar mag ik geen antwoord op geven...'

Verwijderd

Kan je die speedtouch niet tweaken?

• yarwan
hey te gek het werkt!
Heb hier echt de hele dag aan gezeten!

Het enige wat me opvalt is dat het ledje met het @ erop op het modem oranje blijft is dat oké verder?

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

edit:

Is in orde:
constant Orange = DSL lijn gesynchroniseerd
constant Groen = DSL lijn gesynchroniseerd + end-to-end verbinding actief.

Omdat je 'm nu niet meer als router configureerd is de speedtouch niet meer het einde van de verbinding (de verbinding loopt door tot op de router).

[ Voor 78% gewijzigd door rvm op 17-10-2003 23:57 ]

• yarwan
idd, ik kijk het nog wel een keer na, maar zo lang het werkt maak ik me maar niet druk.

thx again... _/-\o_ I'm off to bed...

Verwijderd

Ik ben nog niet echt een held op netwerk gebied.
ik heb de hier omschreven methode geprobeerd met de combinatie
smc7004vwbr v.2 en de speedtouch 510

Bij mij is het probleem dat hij geen contact krijgt met de speedtouch.
Bij het laden van het "v4 ini" bestand gaat idd de oranje led bij mij ook continue branden.
Echter ik krijg geen verbinding met internet met de router ertussen.
Ik heb nu het orginele ini bestand weer teruggeladen in de speedtouch (weer verbinding)

Heeft iemand een idee waar ik een fout maak.

Ip 102.168.2.127
Pagina: 1