wanneer is telefoonlijn 'gereed' voor aanvraag adsl ?

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:01
(search gebruikt maar ik kom alleen maar topics tegen die over adsl algemeen/aansluitsnelheid ed gaan)

ik wil overstappen van upc -> adsl (van xs4all (via kpn))
nu moet ik eerst telefoonlijn aanvragen

ok dat ga ik dus morgen (of maandag pas) doen
nu heb ik al begrepen dat je dan bevestigingsbrief krijgt met een telefoonnummer

kan ik vanaf dat moment adsl aanvragen ?
ik zie bij xs4all niets staan over dat de lijn al moet werken, alleen dat ik telefoonnummer moet invullen

zo nee: moet ik echt wachten tot ik kan bellen, of is er een ander moment vanaf wanneer dat kan ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:33
Ik neem aan dat als ze de lijn gaan testen dat er wel signaal op moet staan.
De telefoonlijn hebben ze in 1 a 2 dagen opgebouwd,je ISP-er zal er langer over doen om opdracht te geven voor een technische meting van de ADSL .... dus zal dat wel goed komen.

• DDX
naja ik hoorde dus vandaag van iemand dat aanvraag telefoonlijn bij hem in totaal 2 weken duurde
(lijn is hier 'afgesloten' omdat telefonie via upc loopt (ga ik niet overzetten trouwens, kpn telefoonlijn komt er alleen voor adsl))
aansluitingen edd liggen er iig al.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
ik kan me herinneren dat wij 2x waren verhuist en 1x moesten we een nieuwe nummer aanvragen omdat we het nummer niet mee konden nemen. Het duurde 2 dagen en konden we al bellen.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 18:46

Nss

The Dude Abides

Heb onlangs nieuwe lijn aangevraagd, die was er binnen 5 dagen. Je kan hier overigens het beste even helpdesk bellen, zij kunnen je precies vertellen waarneer de lijn opgeleverd is.
Zodra je telefoonlijn gereed is kan je pas adsl aanvragen, adsl gereedmaking duurt overigens niet (meer) langer dan bij een al langer bestaande lijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Nss op 17-10-2003 23:42 ]

Verwijderd

Voor een adsl abo heb je niet eens een werkende kpn lijn nodig heb ik ergens gelezen. Je betaalt wel wat xtra per maand, ik meen €9,50 of zoiets.
Ikzelf heb op dit moment een al "verhuisde" telefoonlijn, maar de adsl op de "lege" lijn doet het nog steeds. Technisch kan het dus.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
The Conman schreef op 17 October 2003 @ 23:37:
ik kan me herinneren dat wij 2x waren verhuist en 1x moesten we een nieuwe nummer aanvragen omdat we het nummer niet mee konden nemen. Het duurde 2 dagen en konden we al bellen.
hangt er ook vanaf hoe ver je verhuisd

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 23:58:
Voor een adsl abo heb je niet eens een werkende kpn lijn nodig heb ik ergens gelezen. Je betaalt wel wat xtra per maand, ik meen €9,50 of zoiets.
Ikzelf heb op dit moment een al "verhuisde" telefoonlijn, maar de adsl op de "lege" lijn doet het nog steeds. Technisch kan het dus.
Jawel, voor het aansluiten wel. Na aansluiting van je ADSL kan je je KPN abo afzeggen (hier zit ook een jaarlijks contract aan volgens mij).

Mocht je na aanvraag van BBned toch je KPN telefoonlijn willen afzeggen, kan wel, maar betaal je 9,40 extra per maand voor het huren van de lijn. Zal wel niet gelden voor KPN ADSL

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 18:46

Nss

The Dude Abides

technisch gezien kan het idd wel, maar administratief niet....

• DDX
naja morgen maar even een belletje doen met kpn
aansluiting zit er al, dus hopenlijk is het gewoon kwestie van toewijzen telefoonnummer in centrale

als het idd maar paar dagen duurt valt het allemaal wel mee
maar omdat ik van die vriend van me hoorde over 2 weken...

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:12
In januari ga ik op mezelf wonen en zit dus met dezelfde vragen. Ik ben vanmorgen naar de Primafoon geweest, maar ben niet echt gelukkig met hun antwoorden. :(

De telefoonaansluiting moet je ong. 2 weken vantevoren regelen. Wil je op 1 januari een werkende telefoonaansluiting hebben, dan moet je dit dus voor 15 december aanvragen.

Nu komt het vervelende: Een aanvraag van een ADSL abonnement kan pas gebeuren op het moment dat de eerste factuur voor de telefoonaansluiting is betaald. Aangezien KPN één keer per twee maanden een factuur stuurt kan ik in theorie pas aan het einde van februari mijn eerste rekening verwachten. Het verwerken van de betaling duurt ook een week, dus kan mijn ADSL-aanvraag pas begin maart worden ingediend. Dat betekent dat ik 3 maanden moet wachten op een ADSL-aansluiting. :(

Ik heb nog geinformeerd of het mogelijk is om een voorschot te betalen op de factuur. Dit was niet mogelijk. :(

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Okee. Hoe het met mickey-stream providers zit weet ik niet. Maar bij de aanvraag van DSL moet de ISP aan KPN opgeven welke lijn voorzien moet worden van de verbinding tussen DSLAM en telefoonlijn. Daarvoor wil KPN een exacte tenaamstelling en een telefoonnummer hebben. In principe is de bevestigingsbrief van de aansluiting al voldoende. Daar staan naam en nummer namelijk op, en die komen uit de KPN-database, dus zo kent KPN je. Wachten op de eerste factuur is niet nodig. Overleg dit met je ISP. Mochten ze toch op een factuur staan: pleeg een telefoontje. Bijvoorbeeld je tante in Canada. Bel vervolgens de KPN-klanten-service en zeg dat je een tussentijds kostenoverzicht wilt, omdat iemand een volgens jou duur gesprek gevoerd heeft. Dat moet je met een paar dagen in huis hebben, en dat kost je een paar euro. Zo'n ding is op het eerste gezicht niet te onderscheiden van een factuur, en zal dus wel geaccepteerd worden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
TweakersOnly schreef op 18 oktober 2003 @ 16:29:
Nu komt het vervelende: Een aanvraag van een ADSL abonnement kan pas gebeuren op het moment dat de eerste factuur voor de telefoonaansluiting is betaald.
Dat is tegenwoordig niet meer nodig (zelf ervaren met Power ADSL van Xs4all). Zodra je lijn technisch werkend is opgeleverd (je hebt een kiestoon) kun je ADSL aanvragen. Dit is in elk geval zo voor een ADSL-abonnement via een bbned-provider. Hoe het met de ADSL-abonnementen van KPN zelf zit weet ik niet, maar dat kun je navragen bij de provider waarvan je ADSL wilt gaan afnemen.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:12
Mr Magic schreef op 19 October 2003 @ 00:26:Dat is tegenwoordig niet meer nodig (zelf ervaren met Power ADSL van Xs4all). Zodra je lijn technisch werkend is opgeleverd (je hebt een kiestoon) kun je ADSL aanvragen. Dit is in elk geval zo voor een ADSL-abonnement via een bbned-provider. Hoe het met de ADSL-abonnementen van KPN zelf zit weet ik niet, maar dat kun je navragen bij de provider waarvan je ADSL wilt gaan afnemen.
Kijk, dat zijn nu de leuke nieuwtjes op de zondagavond. :)

• DDX
naja begin van de avond ff met kpn gebeld voor aanvraag telefonlijn
mocht ik zeggen wanneer ik de lijn activated wou hebben, nou zsm
donderdagochtend moet het werken

nou meteen 'blond' gespeeld en xs4all website aanvraag gedaan
(nog wel even voorwaarden gelezen, maar staat niks over dat de lijn moet werken, alleen telefoonnummer aangeven (en die heb ik))

en tegen de tijd dat ze gaan denken aan aansluiten heb ik hier allang een werkende lijn...

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 13:07
nou, ik zit dus met precies hetzelfde probleem.
ik krijg de 24ste mijn nieuwe kpn lijn.
en ik begrijp dat ik dan pas adsl moet aanvragen ?:

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

DarkChylde schreef op 21 October 2003 @ 10:49:
nou, ik zit dus met precies hetzelfde probleem.
ik krijg de 24ste mijn nieuwe kpn lijn.
en ik begrijp dat ik dan pas adsl moet aanvragen ?:

zodra jij een telefoonnummer hebt dat werkt, kan je adsl aanvragen. Daarvoor niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DDX schreef op 20 October 2003 @ 20:13:
naja begin van de avond ff met kpn gebeld voor aanvraag telefonlijn
mocht ik zeggen wanneer ik de lijn activated wou hebben, nou zsm
donderdagochtend moet het werken

nou meteen 'blond' gespeeld en xs4all website aanvraag gedaan
(nog wel even voorwaarden gelezen, maar staat niks over dat de lijn moet werken, alleen telefoonnummer aangeven (en die heb ik))

en tegen de tijd dat ze gaan denken aan aansluiten heb ik hier allang een werkende lijn...

ik ben benieuwd, zo'n aanvraag staat meestal binnen een dag in het kpn systeem (in jouw geval dus afgekeurd). Ik vermoed dat je jezelf in je vingers gaat snijden hiermee.

• DDX
JvS schreef op 22 October 2003 @ 19:50:

[...]

ik ben benieuwd, zo'n aanvraag staat meestal binnen een dag in het kpn systeem (in jouw geval dus afgekeurd). Ik vermoed dat je jezelf in je vingers gaat snijden hiermee.
hij is nog niet afgekeurd, ik wacht af...
in ergste geval dien ik de aanvraag opnieuw in

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 22-10-2003 19:53 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DDX schreef op 22 October 2003 @ 19:53:
[...]

hij is nog niet afgekeurd, ik wacht af...
in ergste geval dien ik de aanvraag opnieuw in

bel eens naar 0900 8085 optie een en vraag eens hoe de status van je order is? Meestal schiet XS4all hem wel binnen een dag in het kpn systeem en als je nummer dan nog niet bestaat, wordt-ie direct afgekeurd. Dan weet je het nu al :).

• DDX
JvS schreef op 22 oktober 2003 @ 19:56:

[...]

bel eens naar 0900 8085 optie een en vraag eens hoe de status van je order is? Meestal schiet XS4all hem wel binnen een dag in het kpn systeem en als je nummer dan nog niet bestaat, wordt-ie direct afgekeurd. Dan weet je het nu al :).
van wie is dat 0900 nummer ? (weinig zin trouwens om met mobiel naar 0900 te bellen btw)
iig merk ik dat de telefoonlijn hier keurig om 0:00 is aangesloten (nummer gaat over)
echt 'donderdag ochtend' dus

morgen maar even kijken of er status update op page van xs4all is

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is kpn de adsl installatiehelpdesk. Ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat :)

• DDX
JvS schreef op 23 October 2003 @ 00:31:
Dat is kpn de adsl installatiehelpdesk. Ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat :)
kan ik dan status opvragen bij kpn met mijn xs4all login/telnummer (waarmee ik bij xs4all status zie) ?

naja ik hou iedereen wel op de hoogte van de aanvraag.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 13:07
hmm, ik heb ook de gok genomen. heb net mijn aanvraag bij demon ingediend.
(kpn lijn komt morgen tegen 13:00 beschikbaar).
ben benieuwd. laat wel weten of het gelukt is ;)

• DDX
even update :

afgelopen zaterdag brief van xs4all (datum 21-10) en kpn (datum 24-10) gehad
en nu ook op xs4all status page :
28-10-2003 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
lijkt allemaal ok te gaan dus

btw vriend van me heeft vorige week vrijdag (17-10) xs4all adsl aangevraagd
hij had afgelopen zaterdag (24-10) een pakketje van kpn
en online !
sneller dan snel dus

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik hoor hier allemaal positieve geluiden, dat het geen probleem is, maar ik heb anders meegemaakt. Administratief regelen wat zo gebeurt, maar kiestoon krijgen was na 2,5 week en vele telefoontjes met KPN nog steeds niet gelukt. Ik werd van kastje naar de muur gestuurd. En zonder kiestoon kan je NIKS. Helemaal gek ervan geworden hebbik het maar gecancelled en ben bij chello gebleven.

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 28-10-2003 03:49 ]

• DDX
gaat allemaal goed komen dus:
30-10-2003 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
30-10-2003 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
met beetje geluk morgen pakketje ;)

• DDX
en vandaag pakketje binnengehad
en nu online met 2048/640

conclusie: ging dus ok telefoon en adsl tegelijk aanvragen

Verwijderd

Klein schopje.. duurde dus twee weken totaal? Van aanvraag tot werkende verbinding?

Ik ben namelijk ook net verhuisd, heb zodra ik een kiestoon had met de modem ingebeld en bij xs4all ADSL aangevraagd.
Wat zuigt modemmen na 3 jaar kabel en 1 jaar ADSL gehad te hebben :r

• DDX
minder dan 2 weken :

ik heb dus telefoon aangevraagd op maandag 20 november begin van de avond
en direct daarna op xs4all.nl adsl aangevraagd

donderdag ochtend (0:00) deed telefoonlijn het

donderdag daarna was het technisch gereed
dan is het pakketje afwachten, dat kwam zaterdag begin van de middag
daarna online

(vriend van mij had het vrijdag 17 oktober aangevraagd (maar die had al tijdje telefoon) en was zaterdag 25 oktober online)

Pagina: 1