Toon posts:

Oude GF 2MX met nieuwe mobo en processor

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een upgrade uitvoeren op mn pc. Ik wil graag een nieuw snel moederbord en een amd processor ( athlon 2400 ongeveer). Ik heb nog een geforge 2 mx videokaart. Heeft een upgrade weinig zin als ik de videokaart behoud?

Nu kan ik eigenlijk geen 1 spel met hoge resolutie en alle instellingen op aan spelen. Kan dat na een upgrade van MOBO; Processor en geheugen wel? Of is deze videokaart echt de grote bottleneck?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Waarschijnlijk kan je GF2 niet eens in een nieuw mobo, aangezien de ' pin layout' anders is, lees de faq maar eens

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ligt eraan wat voor spellen je wil gaan spelen.
als het wat oudere zijn kan het wel, maar de wat nieuwere en de nieuwste zal die niet trekken met alle opties aan ;)
en ja dan is je videokaart de grote bottleneck :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aangezien je de upgrade doet omdat je spellen beter te draaien, lijkt mij de videokaart upgraden minstens zo belangrijk.

Geforce 2 is een DirectX 7 compliant kaart, meeste spellen doen allemaal leuke shader troep uit DX 8 en zo langzamerhand steeds meer DX 9 spellen.

Dus voor een echt leuke upgrade is minstens een Radeon 9600 danwel FX 5600 nodig.

Eigenlijk zit je voor de echt spectaculaire spellen gewoon voor zowel CPU als GPU onder de leuk speelbare systeemeis van tegenwoordig.

{signature}

Verwijderd

yojordi schreef op 17 oktober 2003 @ 22:46:
Waarschijnlijk kan je GF2 niet eens in een nieuw mobo, aangezien de ' pin layout' anders is, lees de faq maar eens
dat is alleen bij hele oude AGP (1x, 2x) kaarten...
Die gf2mx is er in PCI en AGP4x versie, beide werken prima op een nieuw mobo. Of het nuttig is, nee. Ik heb zelf de GF2MX400 '64mb ddr AGP4x en dat is echt tweaken (in negatieve zin) met de opties om een spel fatsoenlijk te laten lopen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35

Thandor

SilverStreak

Ik had een Athlon XP 2600+ met een GF2MX200, spellen liepen op de Duron 1200 die ik ervoor had even goed, alleen de laadtijden en AI (grote warcraft 3 maps + veel players) waren sneller.
C&C Generals liep precies hetzelfde, Half-life (en aanverwanten) ook.
Als je wilt upgraden, neem dan ook een Athlon 2500+, deze is niet veel duurder.
Deze 2500+ kun je waarschijnlijk ook beter opvoeren dan een 2400+
Probeer dus een mooie Radeon kaart te krijgen, 9500 PRO of 9600 PRO is snel genoeg voor games van nu.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
als je een low budget kaart wil hebben, kijk dan eens naar een ati9100 of 9200...

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

dat is alleen bij hele oude AGP (1x, 2x) kaarten...
Die gf2mx is er in PCI en AGP4x versie, beide werken prima op een nieuw mobo. Of het nuttig is, nee. Ik heb zelf de GF2MX400 '64mb ddr AGP4x en dat is echt tweaken (in negatieve zin) met de opties om een spel fatsoenlijk te laten lopen.
Okej, sorry dit wist ik niet. :X

Wat je ook kunt doen is een mobo met een ge-integreerde gfx kaart kopen! :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm zo'n geintegreerde gfx kaart is dan toch vaak een soort geforce 4 mx kaartje of heb ik dat helemaal mis.
Overigens lijkt t me verstandiger om maar een nieuwe vga kaart aan te schaffen want anders heeft die andere inverstering ook wienig zin.

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:14
Nou ik kan je zeggen, het is verstandig als je een betere kaart koopt, ik heb nu een xp1800+@2000+, met een zwaar geklokte geforce mx200 :r :r :r, en nog steeds lopen nieuwe games bagger :X

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 00:59:
hmm zo'n geintegreerde gfx kaart is dan toch vaak een soort geforce 4 mx kaartje of heb ik dat helemaal mis.
Overigens lijkt t me verstandiger om maar een nieuwe vga kaart aan te schaffen want anders heeft die andere inverstering ook wienig zin.
Op de nForce2 borden met onboard vga wel ja (en dan shared mem van je normale ram dus), in alle andere gevallen is t over t algemeen iets S3 achtigs, of een sis740 ofzo, allemaal goed hopeloos voor games iig.

Verder zou ik als t de bedoeling is om vooral je games te "versnellen" veel liever een budget proc pakken, met een cheap maar stevig mobo (a7n8x-x ofzo), en dan eventueel die proc een behoorlijke OC aandoen :P Dan kan je veel meer uitgeven aan die gfx kaart, heb je VEEL meer aan, en zoals genoemd is de Radeon 9600/9600pro nu een mooie mid range kaart.

Zorg btw wel voor fatsoenlijk, synchroon met de proc lopend, pc2100 of pc2700 geheugen, afhankelijk van je cpu keuze dus ;)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ingredienten : Athlon 2500+
256MB 333MHz DDR
Cheap ECS mobo (Wel met barton support!!!)
Gigabyte Radeon 9500 Pro 128MB € 112,-
Gigabyte Radeon 9600 Pro 128MB € 120,-

Als het kan graag 512MB DDR.
Ik heb me laten vertellen dat de 9500 PRO sneller was dan de 9600 PRO.
Correct me if i'm wrong :)

Verder is een 9500 PRO veel sneller dan een GeForce FX 5600.
De geluids&warmte productie ligt ook veel lager :9

[ Voor 99% gewijzigd door Thandor op 18-10-2003 01:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht zelf een beetje aan dit:
ASUS A7V8X-X AMD XP = 75 Euro;
AMD ATHLON 2400+ XP 266 MHZ = 100 Euro ;
DDR 256 MB 333 MHZ PC2700 = 50 Euro;
VGA GeForce FX5200 128Mb AGP = 80 euro
Totaal =305 Euro.

Keb maar studentenbeursje dus kan niet te veel uitgeven :'(

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Martie; die Fx5200 is oke voor DX8 spellen. Als je vooral Dx8 spellen wil spellen is dit geen slechte kaart. DX9 FPS-games zullen wel een zware kluif worden. Opzich ziet je keus er dus redelijk uit, kan je een 5 a 10 euro meer missen neem dan die XP 2500+ (barton-core 512kb cache)

Belangrijkste voordeel: Die Barton heeft een 333 mhz FSB en loopt dan synchroon met je geheugen. Dit is goed voor de performance.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 01:36:
Ik dacht zelf een beetje aan dit:
ASUS A7V8X-X AMD XP = 75 Euro;
AMD ATHLON 2400+ XP 266 MHZ = 100 Euro ;
DDR 256 MB 333 MHZ PC2700 = 50 Euro;
VGA GeForce FX5200 128Mb AGP = 80 euro
Totaal =305 Euro.

Keb maar studentenbeursje dus kan niet te veel uitgeven :'(
ik zou dan zelf kiezen voor een 8500.
ben je ongeveer hetzelfde kwijt.
pricewatch: Club3D Radeon 8500 Pro 64MB DDR
of een 9200.
pricewatch: Club3D Radeon 9200 128MB (AGP)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Die FX5200 zal ik never maar nimmernooit nemen, dat zijn echt prutdingen.
Die Athlon "moet" een 2500+ barton worden, dat is echt veel beter.
Verder een Radeon 9200 is beter dan een FX5200
Vraag anders je pa of ma ff of je 25 euro mag lenen voor een Athlon XP 2500+ met Arctic Cooling Copper Silent ofzo.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft totaal niks met Processors, Mobo's & Geheugen te maken :+

Lees eens wat videokaartreviews en check hoe de GF2MX schaalt met de CPU snelheid. Bij mijn weten houdt het op rond 1GHz. Maar je kunt dit ook makkelijk zelf uitzoeken en uitproberen. Doe gewoon die mobo+CPU upgrade en zie toe hoe de GF2 zich houdt met jouw meest gespeelde games. Mocht je niet tevreden zijn, haal een nieuwe videokaart :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.