Extra nummer voor fax op vaste lijn

Pagina: 1
Acties:

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
Ik wil een hp all-in-one fax/printer/scanner/copier kopen, het model wat ik op het oog heb kan aan de hand van het belsignaal besluiten wel/niet op te nemen. Hiervoor heb je een extra telefoonnummer nodig op dezelfde lijn die een ander belsignaal geeft.

Nu is de vraag: bied KPN deze mogelijkheid (en zo ja: wat kost dat) , op GoT kan ik niets hierover vinden en op kpn.nl is zowieso niks te vinden.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kun je makkelijker ISDN nemen, 4 nummers en dan kun je 1 van die nummers gebruiken voor de FAX.

Overigens is het volgens mij zo dat je gewoon de lijn van het aansluitpunt met de Officejet verbindt en dan vandaar een aansluiting naar de telefoon.

ARME AOW’er

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 17 October 2003 @ 22:22:
Kun je makkelijker ISDN nemen, 4 nummers en dan kun je 1 van die nummers gebruiken voor de FAX.
ISDN is juist net opgezegd omdat we niet zoveel lijnen nodig hadden. Er is ook maar 1 lijn tegelijk nodig, alleen een extra nummer + belsignaal.
Overigens is het volgens mij zo dat je gewoon de lijn van het aansluitpunt met de Officejet verbindt en dan vandaar een aansluiting naar de telefoon.
Ja, dat klopt, maar daarmee kan de officejet nog geen onderscheid maken tussen een fax en een telefoontje.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Aaargh! schreef op 17 oktober 2003 @ 22:52:
[...]
Ja, dat klopt, maar daarmee kan de officejet nog geen onderscheid maken tussen een fax en een telefoontje.
Kan het ding huis wel hoor :) Don't worry.

ARME AOW’er

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 17 October 2003 @ 22:55:
[...]

Kan het ding huis wel hoor :) Don't worry.
Errr.. niet dus, iig niet volgens de on-line handleiding. (PSC-2410)

[ Voor 4% gewijzigd door Aaargh! op 17-10-2003 22:58 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Hier staat wat anders hoor.

ARME AOW’er

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Ik zie daar niet staan dat hij onderscheid kan maken tussen een fax en een voice gesprek, alleen iets over instellen na hoeveel rings hij moet opnemen.

Voor de duidelijkheid: het is dus de bedoeling dat de fax, zodra er een andere fax naartoe belt, onmiddelijk opneemt en de fax accepteerd en in elk ander geval moet gewoon de telefoon overgaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Aaargh! op 17-10-2003 23:09 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Pagina 130 van de handleiding. En geloof me nu maar :) het werkt prima en dat onmiddellijk opnemen gebeurt direct nadat de lijn door het apparaat wordt opgenomen. Is het een telefoon dan stuurt hij de verbinding gewoon door naar de telefoon. Ik heb tenminste nog nooit iets anders gezien.

ARME AOW’er

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Ik hoop dat je gelijk hebt :)

We gaan d'r morgen waarschijnlijk eentje fixen bij de makro.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Aaargh! schreef op 17 October 2003 @ 23:24:
Ik hoop dat je gelijk hebt :)

We gaan d'r morgen waarschijnlijk eentje fixen bij de makro.
Daar krijg je weinig uitleg, ga dan eerst ff langs een normale winkel want dat verkleint de 0,000001% kans dat ik morgenavond hier te zien krijg dat ik een #$%^ ben. :)

ARME AOW’er

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 17 October 2003 @ 23:41:
[...]

Daar krijg je weinig uitleg, ga dan eerst ff langs een normale winkel want dat verkleint de 0,000001% kans dat ik morgenavond hier te zien krijg dat ik een #$%^ ben. :)
Deze feature is niet noodzakelijk, het zou alleen een leuke extra zijn als 't kon.
De fax functie zal voornamelijk gebruikt worden om faxen te versturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Aaargh! op 17-10-2003 23:58 ]

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb nu ook een 2410 gekocht.
Ik heb één telefoonlijn (analoog). Die gaat nu in de 2410. Vanuit de 2e poort gaat er een kabeltje naar de telefoon.
Welke instellingen moet ik op de 2410 instellen om het te laten werken zoals Guardian Angel beschrijft.
Wat moet er staan bij aantal keer over laten gaan voordat er opgenomen wordt? Er is ook een instelling waarin je kunt aangeven wat voor toon er binnenkomt (enkel, dubbel, etc). Moet ik hier ook iets instellen?

Ik wil het dus hebben dat de fax gelijk opneemt als het een fax is. Is het een telefoongesprek dan moet de telefoon gewoon overgaan. Of moet ik dit met een faxselector doen?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

De manier waarop die apparaatjes dat doen is de lijn opnemen en kijken of er een faxtoon op de lijn zit. Dat is een erg dirty methode:

- Je jaagt andere mensen op kosten omdat de lijn altijd wordt opgenomen ook al ben je bv. niet thuis om de telefoon op te nemen. De kostenteller loopt dus zodra ze bellen.
- (Voicemail) doorschakelingen van KPN werken niet meer. Dus ook geen *21 meer.
- Nummerweergave en SMS ontvangen vervalt op de telefoons.

Ik zou zelf nooit voor zo'n oplossing kiezen, maar als je dit allemaal geen bezwaar vindt en de mensen die jou bellen de extra kosten niet erg vinden zou je het kunnen doen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1