[WinXP] Norton Antivirus/Internet Security 2003

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:56
Heb het volgende probleem:

Kan mail ophalen maar dan doet Norton opeens raar. In het wereldbolletje van Internet Security verschijnt een rood kruisje en als ik kijk naar de oorzaak staat er bij het stukje 'Norton Antivirus' bij e-mail scannen: Fout. Ik heb nu proberen uit te vinden wat er fout is maar ik kom er niet achter.

Ik heb wel gemerkt dat ik nu geen mail meer kan verzenden. De computer kan geen verbinding maken met de POP3 server op poort 110.

Volgens de faq van Norton is deze poort bekend en wordt verkeer via deze poort "niet" tegen gehouden. Ik heb nu geprobeerd om ergens de instellingen voor de poorten te vinden om te kijken of Norton poort 110 om de een of andere vage reden dicht gegooid heeft. Ik kan echter nergens die instellingen vinden.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken, of misschien een idee waar dit aan ligt?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 23:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hoe heet je pop3 server in je mail programma? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic hoort eigenlijk thuis in Software Algemeen - het gaat namelijk niet echt over Windows, maar juist over Norton Antivirus.

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• Niek_
Ok, sorry, niet bij stil gestaan.

POP3 mail server is pop.planet.nl

• Niek_
Heb ook nog even gekeken op de site van symantec bij hun FAQ enz. Kan echter helemaal niks over het probleem vinden.... Iemand een idee/oplossing?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eerst een open deur: de mailserver van planet is niet plat? Check hun website. Nog een open deur: gaat het wel goed als je je firewall afsluit of poort 110 expliciet voor al het verkeer open zet?

Wat gebeurt er als je met de hand een verbinding met de mailserver maakt: telnet pop.planet.nl 110

offtopic:
De edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) is nodig en handig als je binnen 24 uur iets hebt toe te voegen terwijl niemand anders heeft gereageerd. Dat houdt het overzichtelijk en anders lijk je binnen 24 uur je topic te 'kicken' :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Niek_
- Mailserver van planet is/was niet plat. Hij haalt ook wel mail op enz. maar als je na een paar minuten nog een mailtje wil versturen of zo, 'wil' hij niks meer ophalen/versturen.

- firewall inderdaad al wel eens uit gezet, maar dit levert niks op.
-je laatste punt snap ik niet helemaal, heb het uitgevoerd in "cmd" en hij zegt dat het succesvol was, maakt dus wel verbinding.

offtopic:
dacht dat de edit knop het alleen maar binnen een kwartier deed of zo, bedankt voor de tip.

[ Voor 5% gewijzigd door Niek_ op 19-10-2003 14:05 ]

• Niek_
*kick* niemand een idee/oplossing/enz. ?
Pagina: 1