[RC5-72] Hoe Subteam maken

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51
Tsjah ik weet het. ZOn topic titel is al vaker langs gekomen maar als ik de search gebruik snap ik er helemaal nix meer van. Ik graas dus mee met [RC5-72]. Ik doe dit met een team. Nu wil ik samen met mijn vriend een subteam maken in dat team. Bv: (algemeen team = A, en dan wij als subteam van A dus A.B). Ik heb gelezen dat je je moet aanmelden bij http://www.distributed.net/. Daar kan ik het aanmelden echter niet vinden. Bij http://www.dutchpowercows.org heb ik me wel aangemeld. Ik ga er maar even van uit dat het zo goed is. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat hij naar mijn comp flusht. Hij heeft zijn ini als volgt gemaakt:

id=woef07@planet.nl - Hier heb ik me ook mee aangemeld bij dpc.org
keyserver: EN DAN HIER MIJN IP:EN DAN HIER PORT
disabled=yes

Volgens mij is dit goed, maar als hij flusht krijgt die een foutmelding :'(

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Het begrip Sub-team kent D.net niet.
Om een subteam van team A te worden moet je gewoon op het zelfde e-mail adres blijven flushen als de anderen voorbeeld:

DPC is het team
Koe is het subteam (dus iedereen flushed op één mail adres)
SubKoe is een subteam van Koe:

Iedereen blijft op het ene mail adres flushen, en op een gezamelijke proxy komen alle subteams van Koe samen. Daar maak je dmv. ppstats (e.d.) stats van en je hebt een subteam van Koe (dus een sub-sub-team van DPC)

Nog een beetje duidelijk :)

Het joinen van de DPC kan op dit moment niet door een tijdelijke downtime van de joinpagina. En de ppstats kan je op http://ppstats.keyserver.org vinden

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of je wel een perproxy hebt ge-installeerd. Flushen van client naar client gaat immers niet :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry w03f; ik heb wegens de verjaardag van m'n vriendin (hiep hiep hoera ;)) vandaag en morgen niet echt de mogelijkheid een behoorlijke uitleg te geven...

ik zal in ieder geval zondag even een uitgebreide uitleg hiervoor gaan opzetten; mocht je nog met dringende vragen zitten, dan kun je nog even proberen me via ICQ te pakken te krijgen (10264771).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

En ik kan je Floppus zijn telefoonnummers ook wel even door mailen >:)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 00:03:
sorry w03f; ik heb wegens de verjaardag van m'n vriendin (hiep hiep hoera ;)) vandaag en morgen niet echt de mogelijkheid een behoorlijke uitleg te geven...

ik zal in ieder geval zondag even een uitgebreide uitleg hiervoor gaan opzetten; mocht je nog met dringende vragen zitten, dan kun je nog even proberen me via ICQ te pakken te krijgen (10264771).
hij doet wel erg zijn best he ;)

goesjo jei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
Lieve ./Proxy ;). Ik hoor het zondag dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Floppus vroeg me dit te posten, met de mededeling:
- De join team en edit your information zijn tijdelijk buiten gebruik
- Dit is een eerste opzet, die verder uitgewerkt wordt, en wordt verwerkt in een totaalhandleiding...

Subteams

index
De structuur
Personal Proxies
Clients

Om een duidelijk beeld te geven over hoe het geheel is opgebouwd, eerst even wat uitleg over de structuren zoals die door Distributed.net worden gehanteerd, en hoe DPC daar een eigen invulling aan heeft gegeven.

De Structuur

Distributed.net:
structuur dnet

Bij Distributed.net kennen ze alleen Participants (deelnemers) en Teams, waar een deelnemer zich aan toe kan voegen.
Iedere participant heeft een eigen ID (e-mailadres) waaraan Distributed.net de verwerkte units kan herkennen en kan toevoegen aan de juiste statistieken.

Aanmelden bij Distributed.net
  • Stel een client in met een werkend e-mail adres als ID
  • Laat de client minimaal 1 blokjes verwerken
  • Flush het blokje
  • wacht minimaal 24 uur
  • ga naar de statspagina op Distributed.net
  • klik op het project waarvoor het blokje verwerkt is
  • vul in het linker zoekvak het e-mail adres in
  • De pagina met statistieken voor dat e-mailadres verschijnt
  • onderaan de pagina staat een knop "e-mail me my password", klik hierop, en het wachtwoord zou binnen 10 minuten toegemaild moeten worden.

Met het wachtwoord kunnen instellingen aangepast worden, en kan een team gejoined worden.
    Klik hier om Dutch Power Cows te joinen

DPC:
    structuur dpc

Om het een en ander duidelijker te maken is met rood, groen en blauw aangegeven wat voor Distributed.net hetzelfde is als binnen de structuur van DPC.

De DPC Subteams worden door Distributed.net dus gezien als één participant. Dat wil ook zeggen dat iedereen binnen dat subteam werkt met hetzelfde ID (e-mail adres) ingesteld in de dnetc.ini Een detail terzijde is dat het voor Distributed.net dus ook niet uitmaakt of een participant zich misdraagt, of dat het één iemand is van een subteam: voor hun is een participant een participant, dus ook een heel subteam is voor hen een participant.

Om een subteam van DPC op te zetten, wordt er bij distributed.net dus geen team aangemaakt, maar een participant.

Personal proxies

Zoals eerder vermeld is het binnen een subteam in ieder geval zo dat iedereen onder hetzelfde ID werkt. Omdat toch iedereen binnen het subteam wil kunnen zien hoeveel blokjes hij heeft verwerkt, is het noodzakelijk te gaan werken met een Personal Proxy. Kijk ook eventueel even op de Prerelease pagina of daar nog nieuwere versies staan (gebruik voor eigen risico)

Omdat de installatie per OS enigszins verschilt, verwijs ik voor installatie van de proxy naar de door Distributed.net bijgeleverde handleiding.
    In de directory waar de proxy geïnstalleerd is, staat ook een bestand "Proxyper.ini", waarin de configuratie-instellingen voor de proxy staan.
    Dit is de .ini die meegeleverd wordt met de 335 versie, vooral de vetgedrukte stukken zijn van belang, en zullen uitgebreider uitgelegd worden

Instellingen met een ; ervoor worden niet uitgelezen, en zijn in de meeste situaties ook niet benodigd.Als zo'n instelling wél nodig is, haal dan de ; voor de regel weg.
    In blauw staat aangegeven wat niet in de .ini meegeleverd is en verdere uitleg.

; $Id: proxyper.ini,v 1.24 2002/12/02 10:40:10 jlawson Exp $
    [KeyServer]
    ipaddress=us.v29.distributed.netHet IP-adres of de hostnaam waar de PROXY mee verbindt
    port=2064De poort waarmee verbonden wordt
    connectperiod=600Minimum wachttijd tussen het maken van verbinding door de proxy
    connectivity=normalnormal - de proxy flusht volgens de instellingen van hoeveelheid blokjes
    offline - de proxy legt nooit zelf een verbinding
    lurk - Verbind als een dial-up verbinding wordt gevonden óf als het nodig is
    lurkonly - Verbind uitsluitend als er een dial-up verbinding gevonden wordt, zelfs als er geen werk meer op de proxy is.
    ;bindip=Als er meerdere netwerkverbindingen op een PC aanwezig zijn, dan kan hier het IP adres ingesteld worden van de verbinding met het internet.
    ;uuehttpmode=0Als de proxy achter een proxyserver draait (veelal bij bedrijven), dan kan hier ingevuld worden wat voor soort proxyserver dat is:
    0=normal, 1=uue, 2=http, 3=http+uue, 4=socks4, 5=socks5, 6=genproxy, 7=genproxy+uue
    ;httpproxy=wwwproxy.corporation.comHet IP-adres of de hostnaam van de eventuele proxyserver
    ;httpport=8080De poort waarmee verbinding gemaakt wordt met de proxyserver
    ;httpid=Gebruikersnaam en wachtwoord voor de proxyserver
    maxservers=Hier kan ingesteld worden met hoeveel verbindingen (max 4) deze proxy gegevens ophaalt en verzend.
    [Ports]
    ;listenaddress=Als er meerdere netwerkverbindingen op een PC aanwezig zijn, dan kan gekozen worden op welk IP clients ontvangen mogen worden.
    port=2064De poort waarop clients verbinding leggen met deze proxy
    ;port2=23en eventueel een 2e poort
    ;port3=80en zelfs een derde...
    testport=3064Dit is een testpoort, deze wordt in praktijk eigenlijk nooit gebruikt
    acceptincoming=1Als deze op 0 wordt gezet, kunnen clients geen verbinding met de proxy maken. Bij problemen of onderhoud kan dit handig zijn
    advertisedaddress=Hier kan een IP adres worden ingevuld als de proxy op een ander IP bereikbaar is dan waar die op luistert. Deze instelling kan soms handig zijn als client die via http connectie maken de proxy niet (goed) kunnen bereiken.
    timeout=30Het aantal seconden waarna de proxy de verbinding met de client verbreekt als er geen communicatie is. Bij zeer trage verbindingen of computers die zwaar belast worden kan het nodig zijn deze waarde te verhogen.
    [Console]
    logfileconsole=Naam voor de consolelogs.
    logfileconsolerotation=dailyMet welke interval een nieuwe logfile wordt aangemaakt:
    none, hourly, daily, monthly, yearly, or startup
    consoleverbosity="general stats keyblock server client buffers timestamp attention errlow errsevere"
    Welke meldingen in de console weergegeven moeten worden en welke dus in de logfile terug te vinden zijn:
    all : Alles (default)
    none : niets
    general : Algemeen (Status e.d.)
    stats : Periodieke statistische informatie
    keyblock : Block nummers
    server : communicatie met de server
    client : communicatie met clients
    buffers : statistische informatie over beschikbare/verwerkte blokken in voorraad
    Timestamp : UTC tijdinformatie op elke regel (alleen op scherm)
    attention : bijzonderheden
    errwarn : ongeldige instructies
    errlow : ongeldige instellingen
    errsevere : Ernstige fouten
    timestampflags=130Bepaald de datumnotatie:
    1 - MM/DD/YY HH:MM:SS
    2 - YYYY-MM-DD HH:MM:SS
    3 - Mmm DD HH:MM:SS

64 - Laat naam van de tijdzone zien
    128 - Alle tijden in UTC
    (1,2 of 3 optellen bij 64 of 128)
    logfileconsole=Naam voor de consolelogs.
    [RC564]Project is reeds afgesloten.
    logfilekeyblock=pproxyrc5
    logfilekeyblockrotation=daily
    minkeysready=10
    maxkeysready=20
    maxkeysdone=3
    [RC5-72]
    logfilekeyblock=pproxyrc572Naam voor de logfile voor ontvangen blokken.
    logfilekeyblockrotation=dailyMet welke interval een nieuwe logfile wordt aangemaakt:
    minkeysready=10Het minimum aantal blokjes wat de proxy op voorraad houdt om uit te delen aan de clients. Zodra dit aantal is bereikt, zal de proxy verbinding zoeken met een server om meer blokjes op te halen.
    maxkeysready=20Het maximum aantal blokjes wat de proxy op voorraad houdt om uit te delen aan de clients.
    maxkeysdone=3Het maximum aantal blokjes wat de proxy op voorraad houdt nadat het weer ingeleverd is door de clients voordat het doorgestuurd wordt naar de server.
    minkeysready=Het minimum aantal verwerkte blokjes wat de proxy op voorraad houdt. Zo kan bijvoorbeeld een reservehoeveelheid gereserveerd worden voor als het nodig is een keer extra blokjes te flushen.
    Oudste blokjes worden het eerst geflusht zodat de gespaarde hoeveelheid niet overdatum raakt.
    maxbufferdays=De proxy rekent zelf uit hoeveel voorraad er gewoonlijk nodig is. De standaard waarde is 4 (dagen).
    expertmode=1Met deze instelling rekent de proxy niet zelf uit hoeveel blokken benodigd zijn, maar wordt er het aantal op voorraad gehouden wat is ingesteld bij maxkeysready.
    [DESII]Project is reeds afgesloten.
    logfilekeyblock=pproxydes
    minkeysready=10
    maxkeysready=20
    maxkeysdone=3
    [OGR]
    logfilekeyblock=pproxyogrNaam voor de logfile voor ontvangen blokken.
    logfilekeyblockrotation=dailyMet welke interval een nieuwe logfile wordt aangemaakt:
    minkeysready=10Het minimum aantal blokjes wat de proxy op voorraad houdt om uit te delen aan de clients. Zodra dit aantal is bereikt, zal de proxy verbinding zoeken met een server om meer blokjes op te halen.
    maxkeysready=20Het maximum aantal blokjes wat de proxy op voorraad houdt om uit te delen aan de clients.
    maxkeysdone=3Het maximum aantal blokjes wat de proxy op voorraad houdt nadat het weer ingeleverd is door de clients voordat het doorgestuurd wordt naar de server.
    minkeysready=Het minimum aantal verwerkte blokjes wat de proxy op voorraad houdt. Zo kan bijvoorbeeld een reservehoeveelheid gereserveerd worden voor als het nodig is een keer extra blokjes te flushen.
    Oudste blokjes worden het eerst geflusht zodat de gespaarde hoeveelheid niet overdatum raakt.
    maxbufferdays=De proxy rekent zelf uit hoeveel voorraad er gewoonlijk nodig is. De standaard waarde is 4 (dagen).
    expertmode=1Met deze instelling rekent de proxy niet zelf uit hoeveel blokken benodigd zijn, maar wordt er het aantal op voorraad gehouden wat is ingesteld bij maxkeysready.
    [CSC]Project is reeds afgesloten.
    logfilekeyblock=pproxycsc
    minkeysready=10
    maxkeysready=20
    maxkeysdone=3
    [MISC]
    proxymessage="rc5des Personal Proxy!"Deze tekst krijgen clients te zien als ze verbinding maken met de proxy.
    pidfile=rc5desproxy.pidVoor identificatie van het proxy proces.
    statusperiod=30Tijd in seconden tussen de informatie die weergegeven wordt in de console(log)
    periodicperiod=120Het aantal seconden tussen de periodes dat het schrijven naar de buffers gebeurt.
    ;logfilecompressor=logcompressor.shLogfiles kunnen eventueel automatisch gecomprimeerd worden.
    [IGNOREDIP]
    anything=IP adressen of ranges die geblokkeerd moeten worden
    [ALLOWEDIP]
    anything=IP adressen of ranges die toestemming hebben van deze proxy gebruik te mogen maken.

Over het algemeen is de proxy zoals die gedownload wordt wel direct geschikt voor gebruik. Voor subteams is het echter vaak gewenst enkele instellingen te optimaliseren. Het is handig dat degene die de proxy gaat beheren zich bekend maakt met de mogelijkheden.

Clients

Ook clients moeten worden aangepast om gebruik te maken van een aparte proxy.Voor de client zijn zo mogelijk nog meer instellingen mogelijk dan voor de proxy. Een document met gedetailleerde informatie over configuratie van de client is in aantocht. Meer informatie is in ieder geval beschikbaar op SID Voor subteams zijn de volgende instellingen in de dnetc.ini van belang:
    [parameters]
    id=subteam@DutchPowerCows.orgHier het e-mailadres invullen waarmee geregistreerd is bij Distributed.net Dit ID moet voor iedereen binnen het subteam gelijk zijn.
    [networking]
    nofallback=trueDit is om te voorkomen dat de client een andere proxy opzoekt op het moment dat de subteam proxy even niet bereikbaar is.
    autofindkeyserver=noDit is om aan te geven dat er een eigen proxy wordt opgegeven
    keyserver=proxy.com:2064;proxy2.com:2064Hier wordt het IP of de hostnaam van de PC opgegeven waarop de proxy draait. door scheiding met een ; kunnen eventueel meerdere adressen worden opgegeven.
  • "The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    ./Proxy
    I'R cow.

Jij bent liev. Of in het surinaams "SWEET" :P.

Dank je wel jonge. Dit is echt fijn!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kuch*

't zal de icon wel zijn...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 07:37 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Webgnome
    • Registratie: Maart 2001
    • Nu online
    sweet is toch engels :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    sweet is toch engels
    Ook goed :P. Maaruh, dit draait nu als een zonnetje. Tsjah he ... Nu wil ik verder :) . Kwil stats zien. Ik heb er al een beetje mee liggen stoeien, maar er echt uitkomen doe ik niet. Ik gebruik ppstats-rc5-7.2. Alleen heb ik geen GNUPlot :X omdat ik niet weet welke ik moet hebben voor windows. Kan iemand me hier mee helpen ? -edit- Kep wel active Pearl

[ Voor 8% gewijzigd door UTM op 20-10-2003 12:30 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w03f schreef op 20 October 2003 @ 00:16:
    ./Proxy
    I'R cow.

Jij bent liev. Of in het surinaams "SWEET" :P.

Dank je wel jonge. Dit is echt fijn!
    Ehm...floppus heeft hier een hele zondag aan gewerkt, ./Proxy heeft 'm alleen gepost (omdat Floppus geen html rechten heeft). Credits naar floppus dus _/-\o_

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    :) Roger. Floppus. Heel erg bedankt !!! _/-\o_

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Funcracker
    • Registratie: Juni 2001
    • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Top gedaan Floppus!
    Keep it up!!

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
    Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    Na gebruik van ppstats-rc5-7.2 ben ik het maar eens met ppstats-rc5-7.1 gaan proberen. Maar ook nix :'(. Ook heb ik GNUPot (wgnuplot om pcies te zijn), maar nog nix. Kan iemand me helpen ?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
    • Registratie: Augustus 2000
    • Laatst online: 02-09 19:35
    Als je uitlegt waarop je vastloopt misschien? GNUplot is naar mijn weten niet perse nodig om ppstats aan de praat te krijgen. Je moet er iig opletten dat al je paden goed staan etc. Maar ik weet dus niet waar jij precies vast loopt in het opzetten van ppstats, dus als je daar eerst een toelichting van kan geven?

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
    #2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
    ||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    ColdFusion: Ja das waar. Nou kijk, ik configureer dus die ppstats en ik run um. Maar dan gebeurt er nix. Ik krijg een schermpje voor een seconde te zien, en daar houdt het mee op. Dus daar loopt het vast.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
    • Registratie: December 2002
    • Laatst online: 15:41
    Probeer de debug mode eens. Als je geen output files krijgt heb je dan vervolgens een error en de debug mode geeft aan in welke fout de error zit en in welk bestand. Geef dus ff die regel op en post ff de regel uit het bestand waar die conflict wordt veroorzaakt. Meestal kun je dan ook zelf je problemen oplossen maar als je er dan alsngo niet uitkomt kun je het alsnog posten. Maar meestal zit er een error in het cfg bestand.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

ftp://ftp.irisa.fr/pub/gnuplot/gp373w32.zip <-- daar kan je GNUplot vandaan trekken en om te zien waar je statsrun op vastloopt doe je gewoon:

perl -w pstats-rc5-7.2.pl -debug (of hoe je bestand ook heet)

suc6

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow; en ook voor dat gedeelte zit een uitgebreide beschrijving in de pen; schrijven gebeurt in het weekend, en komend weekend zit ik op een LAN-party in zeeland... Daar gaat dus minimaal 2 weken overheen :)

Een ander idee waar ik mee speel is een nette installer opzetten die de stats opzetten / proxy configureert. Dit zal echter nog weer iets langer op zich laten wachten...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    Roger. I'm looking forward. Veel plezier @ lan

//edit: Whoei >:) Nog 2/3 dagen en dan kan ik Proxy Stats opzetten

offtopic:
    Heel stilletjes wacht ik nog steeds :O

[ Voor 72% gewijzigd door UTM op 22-11-2003 18:10 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    offtopic:
    Ik vind het nu wel tijd voor een heel subtiel schopje
    Daar gaat dus minimaal 2 weken overheen
    Inmiddels als 4 weken verder :X

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander idee waar ik mee speel is een nette installer opzetten die de stats opzetten / proxy configureert. Dit zal echter nog weer iets langer op zich laten wachten...
    sorry... Ik was eigenlijk direct al met ^^^ begonnen, wat niet echt wil vlotten.
    Ik had een beetje het idee dat een installer de uitgebreide beschrijving overbodig zou maken, en die beschrijving dus dubbel werk zou zijn.

Wellicht heb je hier alvast wat aan, maar let erop dat dit al een vrij oude beschrijving is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 13:54 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    OK dank je wel. Maar wanneer is of de beschrijving klaar of de installer ?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er mijn best voor doen dat de beschrijving er volgend weekend is; die installer gaat me nu te veel tijd kosten.

Helaas valt er op dit moment nogal wat werk samen...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Arie Kanarie
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 12-07-2023
    Leuk om te lezen dit. Goede postings. Maarreh hoe genereren mensen dan de stats. Bevat ppstats een script die dat genereerd, of maken mensen zelf de scripts of is dat weer ergens vandaan te plukken. :?

-

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie Kanarie schreef op 23 november 2003 @ 20:10:
    Leuk om te lezen dit. Goede postings. Maarreh hoe genereren mensen dan de stats. Bevat ppstats een script die dat genereerd, of maken mensen zelf de scripts of is dat weer ergens vandaan te plukken. :?
    Ik neem aan dat je de dcph's bedoelt, hiervoor wordt inderdaad een apart script gebouwd die de info van een statsservert af plukt.

bedoel je de stats van de statsservers van de projecten, hiervoor worden statsruns gedaan met een speciaal programma.

Bedoel je daarintegen de stats op de proxy die genereen je met de logs en een script.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    Floppus en/of ./Proxy, vraagje: Om met mijn subteam zeg maar te sparen en vervolgens drie dagen steeds dezelfde hoeveelheid flushen:

code:
    1
    2
    3

Dag 1: 88
    Dag 2: 88
    Dag 3: 88

Wat moet ik dan veranderen in de config van perproxy ?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    Ik zou het maar even anders uitleggen:

Verhaal
    Ik ben samen met 8 andere mensen een subteam van Team Extreme. Het probleem is nu alleen dat 4 mensen van het subteam niet/weinig online zijn en 1 heeft er zelfs een dialup verbinding en is ook vaak niet thuis. Dit zorgt ervoor dat we niet vaak georganiseerde flushes kunnen doen.

Wat willen we nu?
    Het subteam heeft al een aantal maanden een perproxy lopen waar we geen problemen mee hebben. Maar nu willen wij de perproxy zo configureren dat hij alle geflushde (door mede subteam grazers) opslaat MAAR niet flusht; Sparen dus.

Wat hebben we al geprobeerd
    Als eerst hebben we geprobeerd:
    code:
    1
    2
    3

minkeysready=1000000
    maxkeysready=1000000
    maxkeysdone=1000000

en
    code:
    1

connectivity=online

Dit levert helaas niets op. De perproxy verstuurd gewoon de geflushte packets.
    Kan iemand ons helpen :/

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• mcB
    • Registratie: Mei 2002
    • Laatst online: 15-09 08:39

mcB

Ik heb zelf het volgende;
    code:
    1
    2
    3

minkeysready=1000
    maxkeysready=2000
    maxkeysdone=10

Haal 2000 nieuwe blokjes op, pas weer aanvullen tot 2000 als de grens van 1000 is bereikt en niet eerder gedane blokjes flushen totdat er 10 klaar zijn.

met ; connectivity=normal

En dat werkt,.... succes ermee

[ Voor 30% gewijzigd door mcB op 07-01-2004 11:31 ]

Strix (Skullflame)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Stefan-
    • Registratie: Mei 2003
    • Laatst online: 23-09 16:48
    Onze proxy ini is als volgenden

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

; Laagste aantal waarbij weer blokjes worden gehaald.
    minkeysready=6000
    ; Aantal blokjes op voorraad
    maxkeysready=6500
    minkeysdone=0
     ;Aantal blokjes wanneer geflused wordt, dus spaarstand
    maxkeysdone=50

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    Daar ben ik weer :). Wat bovenstaand staat (:/ vage zin) ga ik vanaaf proberen maar ik had net besproken met een vriend van mij van KUN hoe we een stat output maken van een personal proxy. Ik heb al eerder zon vraag gesteld (zie in deze threat) maar daar kwam niet een goed antwoord op.

Wat hebben we al geprobeerd
    - Ten eerste hebben we Perl geinstalleerd (activepearl)
    - Ten tweede hebben we GNUPlot geinstalleerd - win32 gnuplot -
    - Ten derde hebben we ppstats geinstalleerd, zo uit mun hoofd ppstats-rc5-7.1

Vervolgens hebben we de ini veranderd, wat we daarna zien is een enorme zooi. Alles staat door elkaar heen, maar na copy paste in word ziet het er al beter uit. Alleen dan houd het bij ons op:
    code:
    1
    2
    3

LogDir: 
    LogPre: 
    LogSuf:

Wat moet hier staan, en belangrijkst: HOE moet het hier staan
    code:
    1
    2
    3

HtmlDir: 
    HtmlRoot: .
    GNUPlot:

Hier weer hetzelfde. Bij htmldir moet er dan al een pagina staan? Of maakt die hem automatisch? En hoe moeten de mappen vermeld worden in de ini:
    code:
    1
    2
    3

C:\ZO?
    of
    C:/ZO?

Vraag ;)
    Wie kan ons helpen en met een goeie uitleg komen ... niet dus http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=61 ofzo, want die kennen we al :*)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• UTM
    OK, dan sparen lukt nu :). Hartelijk dank daarvoor. Alleen kan iemand ons met bovenstaande helpen ?
    Pagina: 1