[WIN2K] kan niet inloggen op pc via netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Hoi,

Zit met het volgende probleem.
Ik heb 2 pc's aan elkaar geknoopt d.m.v. een cross kabel. PC1 heeft ook nog een internet verbinding via @home. Op beide pc's heb ik een user aangemaakt ("user") met een password ("password"), beide accounts zitten in de administrator group.

Op PC1 kan ik via het netwerk de shares bekijken en spullen plaatsen op PC1 en PC2. Dit alles zonder een wachtwoord in te vullen.
Helaas, probeer ik via PC2 de shares van PC 1 te benaderen dan moet ik inloggen en krijg dan de volgende melding:
Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer.
Dit alles zonder een foutnummer. Ik kan vanaf PC2 via shares ook spullen plaatsen op PC2. Wat kan het probleem zijn waarom ik niets op PC1 kan plaatsen.

Heb gekeken met Google maar kan niets vinden dan dat ik het logon type moet aan passen. Helaas word nergens aangegeven HOE. Op GoT heb ik ook niets bruikbaars kunnen vinden.

Beide pc's draaien win2k advanced workstation met SP4. Iemand een idee?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Problem fixed.
In de local security settings, local policies, user rights assignment stond bij access this computer from the network alleen de pc. Dus iedereen die via de pc zelf op een share wil komen lukt. Probeer je het via de andere pc kun je er dus niet op.