Toon posts:

Processor vast aan koelblok

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Zalman CNPS7000A-Alcu gekocht en ik had nog gewoon de boxed-cooler van intel erop zitten.
IK haalde de oude koeler er dus af en toen bleef de chip, 2.8C P4 aan de heatsink van die koeler plakken.
Hij lijkt vast te zitten met een soort 2 zijdige plakker met de kleur zwart.
Weet iemand hoe ik de chip er nu zonder te beschadigen af moet krijgen? :S

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:07
Even in de koelkast/vriezer leggen.

[ Voor 13% gewijzigd door blix op 17-10-2003 21:25 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:25

makje

Professioneel prutser

terugstoppen, pc aandoen zodat de heatsink warm wordt, pc uit en koelblok moet er nu vrij makkelijk afkunnen daar de koelpasta nu zachter zou moeten zijn.

edit:
juist heel koud maken kan ook, maar stop hem dan in een plastic zak (tegen de condens) in de diepvries, gaat sneller en beter

[ Voor 32% gewijzigd door makje op 17-10-2003 21:25 ]

9800x3d

Verwijderd

klikt niet gezond als je de chip er uit heb getrokken terwijl dat de rest van je cpu in je mobo zit ?

Verwijderd

effe in de koelkast stoppen, en daarna in de diepvries (in statische vrije zakje)
daarna is de plakzooi los...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Gebruik even de zoekfunctie van GoT, daar kan je je antwoord wel vinden denk ik. Komt vaker voor :)
makje schreef op 17 October 2003 @ 21:24:
terugstoppen, pc aandoen zodat de heatsink warm wordt, pc uit en koelblok moet er nu vrij makkelijk afkunnen daar de koelpasta nu zachter zou moeten zijn.

edit:
juist heel koud maken kan ook, maar stop hem dan in een plastic zak (tegen de condens) in de diepvries, gaat sneller en beter
Je kunt hem niet terug zetten omdat je je socket niet open en dicht kan doen, want je moet dan de CPU + heatsink in 1x terugzetten.

[ Voor 73% gewijzigd door dreeke op 17-10-2003 21:26 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:51
Is idd vaker voorbij gekomen en voor zover ik me herinner is een föhn een probaat middel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Als je dat hele zooitje terug wilt stoppen moet ben ik een beetje bang dat ik de pinnetjes buig.
A.P. Versteeg poste in een ander topic dat over zo'n soort probleem ging dat je het met een fohn en een mesje moest doen maar beschadig ik daar niks mee?
Ik zal morgen eerst maar ff Computerland bellen want ik vind dat het hun fout is aangezien ze de processor niet goed hebben geinstalleerd.
Het is toch niet normaal dat je processor mee komt met je koeler als je de koeler eruit haalt

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, laat maar zitten
Ik zette een beetje kracht en hij is er afgekomen.
Toch bedankt voor de posts

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
De fohn is daar een perfekt apparaat voor, je beschadigd helemaal niets aan je processor en aan je koelblok. Heb ik zelf al meerdere malen gedaan zo.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ja gewoon het koelblok warm maken en je hebt hem er zo af :)
pannetje met een klein laagje water erin, en zet het koelblok er dan in (met de p4 naar boven :P ) en dan kan je hem er zo af halen :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 21:40:
Als je dat hele zooitje terug wilt stoppen moet ben ik een beetje bang dat ik de pinnetjes buig.
A.P. Versteeg poste in een ander topic dat over zo'n soort probleem ging dat je het met een fohn en een mesje moest doen maar beschadig ik daar niks mee?
Ik zal morgen eerst maar ff Computerland bellen want ik vind dat het hun fout is aangezien ze de processor niet goed hebben geinstalleerd.
Het is toch niet normaal dat je processor mee komt met je koeler als je de koeler eruit haalt
Jawel. dat is normaal en daar kan Computerland niets aan doen.

Dat komt door de slechte koelprut die Intel op hun meegeleverde heatsinks heeft zitten. Computerland doet niets anders dan de heatsink monteren volgens de handleiding zoals Intel die geschreven heeft...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Is mij ook al vaker gebeurt, gewoon ff schroevendraaier pakken (zo'n klein dun ding) en eraf wippen, die heatspreaders van Intel zijn gewoon een stuk metaal, met een schroevendraaiertje krijg je die niet zo gemakkelijk kapot.

Is me ook al een paar keer gebeurt dat die CPU toen eraf wipte en +-1.5 meter naar beneden flikkerde op de grond, gelukkig kunnen die beesten veel hebben.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 23:57:
Is mij ook al vaker gebeurt, gewoon ff schroevendraaier pakken (zo'n klein dun ding) en eraf wippen, die heatspreaders van Intel zijn gewoon een stuk metaal, met een schroevendraaiertje krijg je die niet zo gemakkelijk kapot.

Is me ook al een paar keer gebeurt dat die CPU toen eraf wipte en +-1.5 meter naar beneden flikkerde op de grond, gelukkig kunnen die beesten veel hebben.
Dan lande hij niet op zijn pinnetjes neem ik aan 8)7

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Je kan het beter niet zoals mij doen:
"Damn, dat koelblok zit goed vast!"
(... harde ruk ...)
"Oeps, processor met koelblok uit socket getrokken."

Er was gelukkig niets beschadigd, maar dat doe je liever geen tweede keer. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Infinitive op 18-10-2003 12:38 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Kres817
  • Laatst online: 31-10-2024
ff search raadplegen deze toppic komt ongevier 5 keer per week voor of zo

Ach ja..........

• blix
  • Laatst online: 06-02 12:07
En JanL gelukt ?
Kijk ik weer overheen, excuses.

[ Voor 51% gewijzigd door blix op 18-10-2003 19:39 ]

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 15:57
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 21:42:
Beste mensen, laat maar zitten
Ik zette een beetje kracht en hij is er afgekomen.
Toch bedankt voor de posts
combineer deze 2 en trek je conclusie :P

Systems Specs

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Inderdaad Polo 1987 mensen lezen niet. De oplossing is er dus ik zou zegge, ga wat nuttigs doen. Ergens anders op GOT blaten :D .

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
als toevoeging op de fohn, een verfstripper werkt ook prima :)
Infinitive schreef op 18 October 2003 @ 12:37:
Je kan het beter niet zoals mij doen:
"Damn, dat koelblok zit goed vast!"
(... harde ruk ...)
"Oeps, processor met koelblok uit socket getrokken."

Er was gelukkig niets beschadigd, maar dat doe je liever geen tweede keer. :+
Ook gehad, was als de dood dattie naar de haaien was :)

Maar gebeurde daarna nog 2 keer ofzo :X

[ Voor 78% gewijzigd door Glitch op 19-10-2003 14:49 ]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 22:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb gewoon met 'n platkop schroefendraaier los gemaak ging ook goed.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

SuperG schreef op 19 October 2003 @ 16:28:
Ik heb gewoon met 'n platkop schroefendraaier los gemaak ging ook goed.
Jup gewoon ff heel voorzichtig een platte schroevendraaier onder een hoekje zetten. En langzaam omhoog bewegen. Bij mij ging die zo gewoon los, je voelt neem ik wel hoe hard je kan drukke ;)

Verwijderd

Ik heb dit al meerdere malen gehad :( ik trok gewoon heel het zaakje eruit en dan met een klein schroevendraaier met een zakdoekje eroverheen tussen het cpu en koeler en krikken maar :) dit is niet het veiligste manier van doen maarja...

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
pinnetjes verbuigen :p ik ooit is me 1700xp+ uit het ram geflikkerd zon tien meter naar beneden landde op zijn pinnetjes niks mee aan de hand :P (misschien doet de cpu het dan niet meer maar de pinnetjes waren heel)(cpu was namelijk al doorgebrand.)
Pagina: 1