Fujitsu Siemens laptop goed of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Beste,
ik wil me al een tijdje (voor school) een lapp aanschaffen, en dit was tot nu toe de Acer TM800LCi, maar door die pokkeaankondigingen van prijsverlaging zat ik maar te wachten...maar ondertussen is deze niet meer leverbaar en de 803 is me nog te duur, maar ik moet echt dringend laptop hebben voor school, vandaar dit bericht voor meer info(en vooral kritiek :d) te vragen ivm dit:

In de makroblaadjes gevonden;

Fujitsu computer SIEMENS:

intel pentium 4 2.66 ghz
512 mb DDRRAM(333Mhz)
60Gb
ATI mobility radeon 9000 met 64MB
soundcard: On board AC '97
Combo DVD & DVD/RW+
15" TFT display
Lithium ion batterij
netwerkinterface 10/100 Mbits
modem 56 kbps
5 * USB 2.0
IEEE 1394 Interface5firewire)
MS Windosws xp, norton internet sec 2003, MS works suite 2003, dvd player, nero burning rom
garantie: 2jaar

--> Je weet dus al dat ik me eerst de TM800 wou aanschaffen, een centrino...
ik weet dus zelf ook al dat deze fujitsu meer lawaai zal maken(maar in hoevere is dit het geval?) Ik zou dus graag willen weten of het echt zooo erg gesteld is met het lawaai dat deze machine zal maken, en ook, hoe het nu net zit met gewone processors in laptops die bij zware games oververhit geraken....
En wat is de algemene commentaar over dit merk van laptops? goed of slecht???.....

o ja; dit is de nummer van de laptop: Amilo D 7830/DVD-RW+

danku alvast op voorhand!!

Verwijderd

en zijn nu meer types bijgekomen in de travelmate centrino reeks, even verder kijken maybe hé! Enne, tsja mooie laptop alleen met accu zal het pielen zijn, die CPU en grafische kaart trekken de accu lekker snel leeg!

Verwijderd

kostie?

• frederick684
1499 eurossss
batterij...wat schat je? haal ik 2 uur?

• frederick684
http://www.magicdevices.d...usi/amilo_d_p4_266_5.html
hier vind je nog meer info, ik denk dat het knal dezelfde is!
moeite waard of niet? ben student...dus in de eerste plaats niet voor games(maar wel int weekend natuurlijk ;);) )

Verwijderd

frederick schreef op 17 October 2003 @ 21:13:
1499 eurossss
batterij...wat schat je? haal ik 2 uur?
Alles aan, en moet je ook nog een Wlan kaartje aanschaffen!>>?? Max twee uur als je alles aan hebt! NIet zo fijn voor dat bedrag! Kijk toch maar even op de acer site en dan bij de travelmate's, nieuwe types, ook met een 1.3 Centrino !!

• frederick684
jama die nieuwe types..hebben die ook goei 3D kaart? kwil een die geen shared is...khad zo al naar de 661 gekeken maar 64 shared....

• frederick684
tis maar..deze is 1499, de acer TM 800 was 1680, hoger kan ik echt niet gaan hoor..student snappie :d

Verwijderd

Fujitsu Siemens behorod bij HP. De centrino versies van de fujitsu siemens serie worden aanstaande maandag verlaagd. Wanneer dit te merken op de markt zelf geen id. Wacht zelf overigens ook nog altijd op de prijsdaling, maar duurt langer dan ik had gedacht.

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Mijn Lifebook maakt behoorlijk veel lawaai als de fan aanslaat. En hij wordt lekker warm... Maar goed, ding is van de zaak dus ik maak me geen zorgen. Verder perfect apparaat overigens. Ben nu aan het solliciteren naar een lifebook t convertible. Da's een centrino notebook die je ook kan gebruiken als tablet.

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 21:16
Ik heb de eerste Amilo D, de P3 1.2 GHZ
Fijn lappie maar, maakt erg veel herrie naar mijn mening.
De fan draait bijna altijd, ook als ik niks aan het doen ben.
Verder niks mis mee

debeerzietzevliegen.nl

• frederick684
hmm...in de winkel hadden ze mij de acer tm 661 aangeboden...het 'ambetante' daaraan vond ik: dat ie 64 mb shared videogeheugen had, en kzou toch wel graag iets anders hebben dan dat, alé...kweenie is da echt slecht ??????

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 21:39:
Fujitsu Siemens behorod bij HP. .
Fujitsu Siemens van HP? ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar dat klopt niet. Fujitsu Siemens is een samenwerkingsverband tussen Fujitsu computers en Siemens computers.

Verwijderd

Garfield|IA schreef op 17 oktober 2003 @ 22:22:
[...]

Fujitsu Siemens van HP? ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar dat klopt niet. Fujitsu Siemens is een samenwerkingsverband tussen Fujitsu computers en Siemens computers.
Of je het geloofd of niet ik ben ervan overtuigd en heb zo mijn bronnen. Of is het standaard dat medewerkers van HP, fujitsu Siemens producten met korting kunnen aanschaffen ;)

Verwijderd

Een paar jaar geleden had ik ook de beschikking tot een pentium 500 Mhz laptop van dit merk, beviel zeer goed en had voor een laptop in die tijd al een goede videokaart. Kwa design was deze ook zeer goed trouwens.

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 22:44:
[...]

Of je het geloofd of niet ik ben ervan overtuigd en heb zo mijn bronnen. Of is het standaard dat medewerkers van HP, fujitsu Siemens producten met korting kunnen aanschaffen ;)
Lekkere bronnen heb jij, ik werk zelf bij Fujitsu en kan je verzekeren dat het niet zo is.

Verwijderd

Garfield|IA schreef op 17 October 2003 @ 22:59:
[...]

Lekkere bronnen heb jij, ik werk zelf bij Fujitsu en kan je verzekeren dat het niet zo is.
Waarom kunnen de HP medewerkers dan laptops van genoemde merk goedkoper aanschaffen? Lijkt mij namelijk niet geheel logisch.

Verwijderd

De Acer 290 series zijn goed! Online kun je het voor z'on 1100 euro kopen. Het is een geschikte betaalbare Centrino laptop voor studenten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 23:32:
De Acer 290 series zijn goed! Online kun je het voor z'on 1100 euro kopen. Het is een geschikte betaalbare Centrino laptop voor studenten.
Enkel hebben ze geen tv-out wat imo een groot nadeel is. Wat dat betreft kan je denk ik beter een BENQ 500U aanschaffen voor een euro of 1250. Heeft tevens een ati 9200 viedokaart.

Verwijderd

Mee eens, ik vind de Benq Joybook 5000 heel mooi voor 1399 euro, design ziet er strak uit en maar 2,4 kilo zwaar...wel 14,1 inch, maar laptop is mobiliteit, en hoe kleiner, hoe beter. Dat is waar ik achteraf achter ben gekomen, als je de laptop overal mee naar toe neemt, dan is z'on 15 inch scherm veel te groot voor een drukke trein en te zwaar. Een stevige, kleine en lichte notebook....de Joybook van Benq is een goede!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:31
Koop een Jewel Jade 8070... kost 1225 excl BTW (iets van 1480 incl?) bij computerpirates.nl.

Info vind je op www.jewelnotebooks.nl.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Dan raad ik eerder de Acer TM 661 aan, goedkoper en beter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 02:23:
Dan raad ik eerder de Acer TM 661 aan, goedkoper en beter.
Hoezo beter? De 661 heeft namelijk geen grafische kaart enkel die standaard chipset van Intel. En daardoor geen Tv-out

• frederick684
Hmm..pa heeft naar iemand gebeld die ook laptopwinkel heeft en die kan 3 merken van laptops aanschaffen tegen studentenprijs :d

de merken zijn toshiba ibm en hp. ik dnek dat het toshiba zal worden, want ibm is echt te duur en hp vind ik niet zo'n leuke modellen van. de twee toshibas die ik nu gevonden hebben en waar ik eens een prijs van ga vragen zijn deze:

Sattelite M30-154 Centrino 1,4Ghz 40GB 512MB DVD-RW 15,4"WXGA TFT WXP Home W-LAN

en

Satellite 5100-603

Verwijderd

Ik heb zelf nu een Acer 661LMI (centrino 1.4/512/15" sxga(1400x1050)/40gb/DVD-RW) en daar zit wel een svhs aansluiting op... er zit een Intel Extreme Graphics 2 chipset op... waarmee ik Q3 zelfs nog acceptabele framerates haal (ca 60-70 fps in 1024x768)...

aanradertje... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 16:24:
Ik heb zelf nu een Acer 661LMI (centrino 1.4/512/15" sxga(1400x1050)/40gb/DVD-RW) en daar zit wel een svhs aansluiting op... er zit een Intel Extreme Graphics 2 chipset op... waarmee ik Q3 zelfs nog acceptabele framerates haal (ca 60-70 fps in 1024x768)...

aanradertje... :)
Even offtopic maar waarom heb je de 661 LMI gekozen en niet bijv de 800 serie?

Verwijderd

661 is veeeeeel goedkoper!!!!
Pagina: 1