[XP] Windows Movie maker error(s)

Pagina: 1
Acties:

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik heb met movie maker errors dat hij er steeds mee kapt. Hij geeft steeds een error over ntdll.dll. Zegmaar dat je een rapport kan versturen enzo, gewoon standaart error. Bij inhoud van error kan ik zien dat het gaat om dezea gegevens:

AppName: moviemk.exe
AppVer: 2.0.3312.0
ModName: ntdll.dll
ModVer: 5.1.2600.1217
Offset: 00033aed

Ik heb al even gezocht in GoT ik heb wel gemerkt dat er heel veel mensen problemen hadden met het bestandje ntdll.dll. Maar ik heb geen oplossing hiervoor gevonden.

Als aller eerst heb ik geprobeerd het op te lossen door moviemaker 2 te installeren. Dat hielp dus niet, het probleem bleef bestaan.

Na wat zoeken op de MS site heb ik een of andere patch gevonden. Namelijk deze
http://www.microsoft.com/...d5-47b8-ab98-77ba7501b00b
deze leek het probleem opgelost te hebben maar al gauw bleek dat niet zo.

Er werd ook iets verteld hier op got over codecs. Dit bestandje C:\WINDOWS\system32\DivXAF.ax moest even gerenemed worden in iets anders en dat loste bij sommige mesnen problemen op. Bij is dus niet het geval. Ik heb al heel veel gedaan en niets helpt.

Ik kom er btw nu ook achter dat er af en toe verschillende errors plaats vinden, dus zegmaar met andere bestanden en nummers enzo maar dat post ik nog wel als ik ze gecopyd heb.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos?

Of kan iemand mij een programma aanraden met ongeveer dezelfdde functionaliteit en gebruiks gemak? En met ingebakken effecten enzo. Want opzich werkt movie maker best lekker. Alsvast bedankt voor de reply's

PS: mocht er iets onduidelijk zijn vraag het dan ajb :)

Edit: Hmmm misschien had ik 'm beter in WOS kunnen zetten, of niet? :? iig aan de admins leef je uit

[ Voor 4% gewijzigd door EVILSalami op 17-10-2003 20:55 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Neuh, past goed in SA als het enkel verkeerd gaat in je moviemaker, zeker icm. je tweede vraag over (gratis? ) alternatieven :)
Overigens kan je o.a. een move aanvragen via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport maar dat is nu dus IMHO niet nodig :)

Ontopic: het lijkt me handig om als dat niet is gebeurd, de nieuwste DirectX te installeren. DivXAF.ax is inderdaad een geval apart maar je zou als test ook je andere non-standard codecs er even af kunnen halen als test.

Een alternatief ken ik niet uit eigen ervaring.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik ben zelf ook nog opzoek naar problemen. Ik heb nu even ulead video studio 7 demo gedownload, werkte in het begin goed. Maar dan je raadt het al vlieft deze er ook uit met zelfde(!) foutmelding. Dus bestandnaam van app. endan ntdll.dll :(

Nieuwste dirext x heb ik geloof ik geinstalleerd maar dat zal ik zo ff checken.

wat bedoel je percies met "maar je zou als test ook je andere non-standard codecs er even af kunnen halen als test." Alle codecs eraf behalve de standaar maar welke is standaart divx ofzo :S?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Dus helemaal geen DivX, XviD, etc. Even als test, daarna kan je zien of het daar aan ligt en de boel stuk voor stuk weer installeren :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

heb je toevallig divfix geinstalleerd of divx antifreeze? Weghalen, dat veroorzaakt die error.
komt van deze site:
http://pws.chartermi.net/~papajohn/MM2.html
maar die ligt plat atm.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 23:12 ]

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
F_J_K schreef op 18 October 2003 @ 22:00:
Dus helemaal geen DivX, XviD, etc. Even als test, daarna kan je zien of het daar aan ligt en de boel stuk voor stuk weer installeren :)
Hmmm, ja dat moet ik dan maar ff doen. Ik heb alle codecs die ik heb geinstalleerd via codec packs gedaan. Nimo en Kazaa codec pack, kan ik deze 2 unistallen en thats it of moet ik echt alle codecs appart unistallen?

Verwijderd

EVILSalami schreef op 18 oktober 2003 @ 23:11:
[...]

Hmmm, ja dat moet ik dan maar ff doen. Ik heb alle codecs die ik heb geinstalleerd via codec packs gedaan. Nimo en Kazaa codec pack, kan ik deze 2 unistallen en thats it of moet ik echt alle codecs appart unistallen?
de uninstaller van het pack will do.

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Maarnu wat ik mezelf af vroeg. Wat hebben die codecs uiteindelijk met die ntdll.dll te maken? Want daar zit uiteindelijk het probleem volgens error samenvatting. Of is dat op de een of andere mandier gekoppeld aan elkaar?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

het is eerder de vraag wat niet afhankelijk is van NTdll.dll, pak voor de grap depends er eens bij om te zien welke .exe van welke dll's afhankelijk is en schrik :)

edit:

Dat het pas daar opduikt is inderdaad misschien geen goed programmeren, maar daar weet ik met m'n paar jaar opleiding te weinig van af om een goed oordeel te vormen :P

[ Voor 33% gewijzigd door F_J_K op 19-10-2003 00:14 ]

Pagina: 1