Logitech mouseman cordless of optical kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Ik wil een nieuwe muis kopen maar ik ben er nog niet over uit of ik de optical of de cordless wil...
Cordless is wel handig, maar of het doorslaggevend is?...
En optisch, geen balletje dus geen stof, das ook erg handig. Plus een hogere resolutie dan een met een balletje.

Wat ik graag wil weten is:
-is die hogere resolutie van de optical echt merkbaar? (zowel op usb als ps/2?)
-speelt dat cordless (in bijv. halflife) zoveel fijner als een muis met draadje?

Graag zoveel mogelijk reacties en ervaringen van mensen met deze muizen.

Verwijderd

Cordless speel heel fijn in games! Alleen gaan de batterijen niet zo lang mee :(

Verwijderd

Optical, DUH!
ik heb beide (cordless zit nu op me laptop) en de optical, tsjah, hij is gewoon precieser, fijner, en mooier :+

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15
Optical!

heb Logitech iTouch USB keyboard met 2USB hub, op het keyboard de muis geplugged en dat draadje merk je dus helemaaaaal niet meer.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:32
Optical werkt veel beter :) En je hebt nooit dat die stomme batterijen op het verkeerde moment leeg zijn, zoals tijdens een potje q3 en dan geen muis meer hebben redelijk vervelend (ok ligt er aan van welke kant je op de zaak kijk uiteraard :) )

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Met staart en zonder bal!

• Foxz
  • Laatst online: 25-06 17:54

Foxz

343 Guilty Spark

Koop een optical, echt super fijn. En dat draadje moet je dan maar voor lief nemen. Ik heb zelf de Intellimouse Optical en die werkt echt super!. Je merkt het echt als je bij iemand anders komt met een gewone muis.

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

• TheWezz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 15:58
Optical is zeker aan te raden. Dat gelazer met batterijen...

Ik was zelf op zoek naar een Trackman. Logitech heeft een mooie maar die is nou juist weer 'cordless':( ...

Weet een van jullie toevallig nog een prettige werkende Trackball die gezegend is met een staartje? (nee, is niet voor het games, daar houd ik m'n muisje wel voor...:) ).

TheWezz

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 17:08

faraway

Dank U...

Ook maar even meedoen met de rest :): Absoluut de optical! Ik heb ook beide.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:32
Ik was zelf op zoek naar een Trackman. Logitech heeft een mooie maar die is nou juist weer 'cordless':( ...

Weet een van jullie toevallig nog een prettige werkende Trackball die gezegend is met een staartje? (nee, is niet voor het games, daar houd ik m'n muisje wel voor...:) ).
Kijk eens op de volgende link: http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/12

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

ik zou een optical nemen.

ik heb zelf een logitech optical met ingebouwde vibrator en hij werkt best fijn.
:)
af en toe stoort die een beetje maar dat ligt volgens mij aan de muismat.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

hier ook eeen stem voor de optical.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• psychotic
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Noteer er ook weer 1 voor cordless..

Ideaal, geen problemen tot nu toe ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Pino64
  • Laatst online: 30-07 00:10
Allebei!!! De cordless voor bij de TV en de optical voor op het bureau. Kun je lekker over je huiswerk en andere troep heen muizen.
Waarom toch veel mensen een muismat nemen bij een optische muis is mij een raadsel, ik haat muismatten, zelfs met muizen met bal.

Pino

• BertV
  • Laatst online: 14-08 19:31

BertV

Handgemaakt

cordless, gewoon goed, nooit gezeur...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 13:01 schreef Pino64 het volgende:
Allebei!!! De cordless voor bij de TV en de optical voor op het bureau. Kun je lekker over je huiswerk en andere troep heen muizen.
Waarom toch veel mensen een muismat nemen bij een optische muis is mij een raadsel, ik haat muismatten, zelfs met muizen met bal.

Pino
m'n bureau is meestal een beetje stoffig enzo
ik probeer altijd die mat een beetje schoon te houden (geen broodkruimels)

het is een beetje sonde om met m'n mooie optische muis door de bagger te sjezen.

en ik heb ook zo'n handig anti-rsi gel steuntje aan m'n muismat vast zitten
:)

• X-Terminator187
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

Optical natuurlijk, ik heb ook een cordless gehad, maar de baterijen gingen gewoon te snel leeg. Een draadloos toetsenbord is trouwens wel aan te raden.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• Speedy
  • Laatst online: 17-08 12:27
Batterijen snel leeg? Zit je 24hr te kwaken ofzo dan, hier gingen ze (jaja, nu muis met snoer, en nee geen Optical) 3 maand heavy use mee. Wel Duracell of Phillips Powerlife (a 5 piek per 4 stuks, dus half jaar voor 5 piek ... nie slecht).
Voor de rest een fijne muis, wel ff die standaard muisbal vervangen door een zwaarder exemplaar.

Flickr | Lego collectie

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Laatst online: 24-07 11:33
Hmm, volgens mij is de meerderheid wel voor de optical:)
Ik denk dat dat ook wel de beste keuze is. In ieder gevalbedankt iedereen voor de reacties!:)

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
waarom een trackman met een staart of zonder?

pure onzin, deze dingen hoef je niet te bewegen en dus heb je toch geen last van het snoertje

doe mij ook maar de optical, staat ook veeeeeeel stoerder op je buro
alleen even wennen aan de right-mouse button als je grote handen hebt

Verwijderd

De optical Cordless van Logitech! Hoef je niet te kiezen. Ik kon zelf ook niet kiezen en ik wilde geen spijt krijgen, dus dan maar de volle combinatie!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb de Optical, ben er zeer tevreden over

Verwijderd

Hier ook een tevreden mannetje met een optical :)

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 10 juli 2001 23:48 schreef doevepik het volgende:
Hier ook een tevreden mannetje met een optical :)
tel daar maar weer 2 bij; m'n vriendin ook (geen tevreden mannetje :+ maar een tevreden vrouwtje) en ik.... beiden een optical muisje aan de pc....

• Hoyden
  • Laatst online: 15-08 22:40
Je neemt toch zeker geen Cordless muis als je wilt gamen ??

Daar zit ECHT wel vertraging in, alhoewel je dat natuurlijk niet zo HEEL goed merkt..

Neem bijv. de microsoft Intelli eye muizen, optisch met draad.. Die werken perfect voor games etc..

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 23:53 schreef wfvn het volgende:

[..]

tel daar maar weer 1 bij; m'n vriendin ook (geen tevreden mannetje ;+ maar een tevreden vrouwtje) en ik.... beiden een optical muisje aan de pc....
Nog 1 erbij, de Logitech optical wheel mouse is een heerlijke muis.
Ligt lekker in de hand (ik heb namelijk geen grote handen) en ziet er ontzettend mooi uit.
En het effect van zo'n muis in het donker is erg mooi :9 + het is snel en heel precies

Kortom, Logitech wheel mouse optical USB

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 10 juli 2001 23:57 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Nog 1 erbij, de Logitech optical wheel mouse is een heerlijke muis.
Ligt lekker in de hand (ik heb namelijk geen grote handen) en ziet er ontzettend mooi uit.
En het effect van zo'n muis in het donker is erg mooi :9

Kortom, Logitech wheel mouse optical
ghehehe.... m'n vriendin wilde die muis omdattie blauw is..... en een koel blauw lichtje heeft.... optical interesseert haar geen moer, maar heeft wel een hekel aan smerige balmuizen....

Vrouwenlogica... zucht...

man: 'Maar wat voor auto was het dan?'
vrouw: 'het was een rode'

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik heb een Cordless Optical en een "normale" optical...beide hele fijne muizen, snel, precies...en mooie kleur.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

grrr... kan ik het weer opnieuw gaan typen... f*#@^%ing internet-explorer...

Ik heb gekozen voor een Cordless Mouseman Wheel omdat ie geen snoertje heeft en fijn in de hand ligt.
De vorm van de Corless Mouseman Wheel Optical is voor mijn hand niet fijn...
ten eerste is ie kleiner dus kan ik m'n hand er niet helemaal op kwijt...
ten tweede is de plek voor m'n duim te klein... als ik dus naar links muis zit m'n duim onder de muis... heel iritant... en ik heb het idee dat ik de hele tijd met m'n duim op die duimknop zit te rammen...

Dus neem een Mouseman Wheel Optical of een Cordless Mouseman Wheel...

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

• Slayer
  • Laatst online: 17-08 07:58

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

MouseMan Wheel Opti :) , ligt goed in de hand e.d. alleen de voetjes zijn al versleten door het gamen :(

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op dinsdag 10 juli 2001 23:53 schreef The Fox het volgende:
Je neemt toch zeker geen Cordless muis als je wilt gamen ??

Daar zit ECHT wel vertraging in, alhoewel je dat natuurlijk niet zo HEEL goed merkt..
Oh, dus daarom verlies ik vaker net dat ene nanosecondetje... :+

Ach, theoretisch zit er een vertraging in, maar tenzij je een vd beste quakers ter wereld bent merk je het niet hoor... Of laat ik het anders formuleren, heb je er geen last van. God weet als ik mijn cordless vervang door een optical dat ik dan stukken beter wordt... maar dat betwijfel ik.

Cordless Optical wordt mijn volgende muis... :P

.... Ik weet het ook niet

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
als je een serieuze gamer bent van enig niveau, dan is een optical echt RANZIG slecht. Opticals gaan namelijk bij zeer snelle bewegingen zielig in 1 hoekje beetje stotteren, ja ook de nieuwste heren ...

Ook logitech, ook microsoft modellen.

Meeste mensen merken dit echter niet omdat hun sensitivity enorm hoog staat (relatief, tot proffesionele gamers), en dus hun muis fysiek nouwelijks hoeven te bewegen.

Als je met sensitivity 3 speelt in quake3, dan beweeg je je muis wel aardige afstanden / aardig snel : )

dus gewoon voor goede muis met ballen gaan als je serieus wilt gamen

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
neem asjeblieft GEEN cordless muis,vooral
niet als je wilt gaan gamen..batterij leeg >:)

ik heb zelf de optical, rulezzz :D

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op woensdag 11 juli 2001 08:29 schreef majic het volgende:
Een heel verhaal
Klopt wel, maar als je net als ik gamed voor de fun, gewoon effe gamen als je er zin in hebt, dan is een optical perfect en een cordless ook.
Op woensdag 11 juli 2001 08:30 schreef You-Suk het volgende:
neem asjeblieft GEEN cordless muis,vooral
niet als je wilt gaan gamen..batterij leeg >:)

ik heb zelf de optical, rulezzz :D
Dat ligt dan geheel aan jezelf... De muis 'zegt' wanneer de batterijen leeg gaan, en zelfs dan heb je nog heel wat tijd over. Je potje Quake kun je altijd afmaken, en je hebt er in 10 sec. nieuwe batterijen inzitten...

.... Ik weet het ook niet

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

MS cordless optical is imho een lekker muisje.. Batterijen ??? Die 10 euro per jaar die hij opvreet zie ik niet als een argument. Als je gewoon gelijk een 25 pak AA penlites koopt ben je voorlopig uit de zorgen. Bijkomend voordeel>>> 5 jaar garantie
Pagina: 1