Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!
iPod 2.0 | Apple [HK] | Apple [NL] | Pricewatch |
10 GB | €289,06 | €349,00 | €296,00 |
20 GB | €358,43 | €449,00 | €403,00 |
40 GB | €450,93 | €548,99 | ??? |
Als het je om de 20 of 40 GB versie gaat dan ben je toch wel redelijk wat goedkoper uit. Wil je de 10 GB versie, dan zou ik die gewoon in Nederland kopen, die 7 euro duurder maakt dan ook niet zoveel uit en met garantie zit het wat makkelijker
The devil is in the details.
Maar... je moet wel ervaring mee hebben. Zeker weten dat je geen grijze importdingen neemt of zo.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
verder zou ik voor de iPod gaan, maar ja ik ben een iPod liefhebber dus echt objectief ben ik niet.
hmmz k heb me van t zomer door iemand uit Hong Kong laten vertellen dat ze daar niet aan garantie doenVerwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 22:14:
garantie maakt volgens mij bij apple niet zoveel uit, gewoon wereldwijd. maar ik zou wel effe in nederland prijzen zoeken en die vergelijken met daar.
verder zou ik voor de iPod gaan, maar ja ik ben een iPod liefhebber dus echt objectief ben ik niet.
In hong kong bestaat een fenomeen als grijze import. Handelaren kopen hun spullen in van het buitenland (waar het nog goedkoper is dan in HK, vraag me niet hoe) en verkopen het dan weer door in hun eigen winkels.
Naast de normale producten die zij direct van leveranciers leveren, verkopen zij deze grijze importspullen ook. Deze verkopen ze ZONDER officiele betalingspapieren en je kan dus ook geen aanspraak maken op deze garantie van de leverancier.
De "garantie" die je bij deze dingen krijgt is, dat als ze kapot gaan de winkel deze zelf voor je repareert.
Nou zal voor een harddisk van Maxtor dit niet veel uitmaken, omdat zij enkel naar het seriele nummer vragen voor garantie. Maar als je een bedrijf hebt wat vraagt om officiele betalingsbewijzen, dan zit je in de shit.
Maar zoals ik al zei. Als je dit niet eens wist, zal je NIET in de goedkope winkels in HK willen kopen, maar bij de grotere ketens. Deze ketens houden echter veelal de officiele prijzen aan. Misschien minus 10-20% of zo en dan is het de moeite niet waard (garantiegezeur, douaneproblemen)
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Mvg., Eric apestaart InternetId puntje nl
Verwijderd
Ik zit op HK island, maar met de metro zit ik zo in Kowloon.
Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!
LOL jij zit in de de duurste stad van hong kong en kowloon is ook zo een dure stad.RustyTank schreef op 21 October 2003 @ 13:19:
Ben nu een paar dagen in HK(werk) dus nog geen echte tijd gehad om te shoppen. Heeft iemand een goede suggestie om ergens snel te kunnen slagen?
Ik zit op HK island, maar met de metro zit ik zo in Kowloon.
ik raad je aan na andere steden te gaan om te kopen want dat scheeld je rond de 400 a 500 hk dollars.
zoals sah thing (weet niet of is goed schreef) of thai pow etc.
Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.
Oh ja, let er ook op dat je de goede apparaat koopt in termen van voltages etc. Vaak kan je ook japanse versie krijgen waarvan de adaptor 110 volt is. En die moet je dan zeker niet in de stekker in HK steken, krijg je wat rookontwikkelingen
[ Voor 22% gewijzigd door DoctorV64 op 21-10-2003 16:01 ]
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Tja HK is meer dan alleen HK-island hèlimit28 schreef op 21 oktober 2003 @ 16:08:
LOL dan heeft die bijna de helf van Hk afgelopen
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Volgens mij is het afstruinen naar koopjes juist zo leuk, kon me nog herinneren dat ik met mijn neef heel die PC centre van Mong Kok had doorgelopen voor mijn nieuwe pc onderdelenkiddyl schreef op 21 October 2003 @ 17:06:
In HK is voor mij erg weinig te doen behalve niksen en hardwareshops aflopen. Het afdingen en zoeken is heel verslavend en elke keer hoop je weer iets geodkopers te vinden. Mijn ervaring is gewoon een prijs afspreken voor jezelf en als je die bereikt (ligt er aan hoe makkelijk natuurlijk
) gewoon kopen. Kun je daarna genieten van je apparaat en rustig zonder heel specifiek te zoeken overal rondkijken. Heb je uiteindelijk veel meer plezier aan dan 100 dollar uitsparen door langer te zoeken.
Ik heb eigenlijk niet het lef om bij dure apparaten voor grijze import te kiezen, maar eigenlijk kan er niet zoveel misgaan.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Voor mijn eerste MD speler heb ik gewoon wel grijze import gekocht, dat scheelde toch wel meer dan 30% in prijs.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
500 a 1000 HK dollarVerwijderd schreef op 21 October 2003 @ 21:44:
hoeveel procent kan het schelen als je bij zo'n louche zaak koopt?
value = 1 euro = ongeveer 8,5 HK dollar
[ Voor 12% gewijzigd door limit28 op 21-10-2003 22:42 ]
10 Gig = 2500 HK$ 287 E
20 Gig = 3000HK & 345 E
30 Gig = 3400HK$ 391 E
40 Gig = 3900 HK$ 448 E
Dit moet dus nog wel iets goedkoper kunnen te vinden zijn.
Waar moet ik bijv. zijn voor die grijze import?
[ Voor 9% gewijzigd door RustyTank op 22-10-2003 08:19 ]
in Sha Tin, die grijze import betekent eigenlijk wel door de zelfde fabriek uitgerold maar niet getest voor dat die in de winkels liggen.RustyTank schreef op 22 October 2003 @ 07:58:
Gisteren even snel een paar winkels afgelopen op het (dure) hong kong island. Kon hier de Ipods die echt overal liggen voor bijna allemaal dezelfde prijzen:
10 Gig = 2500 HK$ 287 E
20 Gig = 3000HK & 345 E
30 Gig = 3400HK$ 391 E
40 Gig = 3900 HK$ 448 E
Dit moet dus nog wel iets goedkoper kunnen te vinden zijn.
Waar moet ik bijv. zijn voor die grijze import?
Gister na m'n werk metro genomen naar Monkok Computer Centre en daar de prijzen vergeleken van zo'n 20 shops die de Apple hadden liggen. sommige kwamen inderdaad letterlijk onder de toonbank vandaan in gewone kartonnen dozen waar dan de "echte" spullen inzaten.
De prijzen liggen toch nog vrij dicht bij elkaar, maar heb nu uiteindelijk wel de 40Gig voor 3500HK$ op de kop kunnnen tikken. Dit is voor de snelle rekennaars net geen 400Euries.
Nu vraag ik me alleen nog af hoe of ik nog zo'n usb 2.0/firewire connector erbij moet kopen
Ik moet zowieso m'n coputer upgraden aangezien ik nu alleen nog USB1.0 heb. Wat raden jullie daar voor aan? En moet ik dan upgraden naar FW of usb 2.0?
Een reisverslag van de mooie kroegen etc. Volgt later....
Firewire, daarmee word de iPod ook van stroom voorzien bij het uploaden van je muziek. En aangezien de accu maar 8 uur mee gaat, is dat wel verstandig.RustyTank schreef op 23 October 2003 @ 03:24:
Heb em!!![]()
Gister na m'n werk metro genomen naar Monkok Computer Centre en daar de prijzen vergeleken van zo'n 20 shops die de Apple hadden liggen. sommige kwamen inderdaad letterlijk onder de toonbank vandaan in gewone kartonnen dozen waar dan de "echte" spullen inzaten.
De prijzen liggen toch nog vrij dicht bij elkaar, maar heb nu uiteindelijk wel de 40Gig voor 3500HK$ op de kop kunnnen tikken. Dit is voor de snelle rekennaars net geen 400Euries.![]()
Nu vraag ik me alleen nog af hoe of ik nog zo'n usb 2.0/firewire connector erbij moet kopen![]()
![]()
Ik moet zowieso m'n coputer upgraden aangezien ik nu alleen nog USB1.0 heb. Wat raden jullie daar voor aan? En moet ik dan upgraden naar FW of usb 2.0?
Een reisverslag van de mooie kroegen etc. Volgt later....
En zo veel sneller is usb 2.0 tov. firewire op de iPod niet.
[ Voor 4% gewijzigd door ReseT op 17-08-2005 16:55 ]
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Dit topic is gesloten.