Toon posts:

Keus: router of Abbo updaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WE hebben een Adsl lite verbinding 256/64 (Xs4all)

ik heb het internet gedeelt via Ics Alleen als je samen internet gaat de snelheid door midden dus 50 -50.

Ik dacht altijd dat als ik een hardware matige router zou kopen de snelheid voor elke compi gelijk zou zijn dus iedereen de volledige snelheid (correct me if i'm wrong heeft)

is dit zo want nu is het zo als ik bv samen een spel speel op internet (Savage)
dan laggt het

ik dacht dit op te lossen door:

Abbo updaten naar basic bv zou dat dan wel kunnen samen gamen ?

of een hardware matige router kopen. waardoor zo als boven beschreven de snelheid voor iedere compi 256/64 zou zijn (als dat zo zou zijn dat iedereen de volledige snelheid heeft)

bij voorbaat dank

Search werk: router volledige snel heid?

en in de internet delen faq naar de link www.weethet.nl gekeken

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als je je verbinding (standaard) deelt dan krijgt elke pc de bandbreedte die die maar wilt hebben. Als de bandbreedte op is is het gewoon pech gehad en gaat het allemaal wat trager.
Met een hardware router zal het niet veel anders zijn ;) Tenzij je een router neemt waarmee je bandbreedte echt kan verdelen/limiteren.

Verwijderd

Wat je zegt klopt niet.
Niet elke pc zal 256/64 krijgen als die zit te internetten via een hardware matige router. Want je connectie is gewoon niet sneller dan 256/64 zou dus wel erg raar zijn omdat per pc te hebben niet. ;)

ICS is namelijk ook een router, maar een software matige. Dus in dat opzicht maakt het weinig uit.

Ik zou dus gewoon je abo upgraden naar bijv. een verdubbeling (512/128).

Verwijderd

Door een router te kopen gaat niet je up/download opeens sneller lopen dus: je verbinding wordt dan net als nu gedeelt door 2.
Je zult toch echt je abbo moeten upgraden.

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Upgrade abotje inderdaad. Is toch handig sowieso? Gaat het wat sneller...

Ja of zo'n uitgereide router kopen dat je de 2de persoon 0.5% bandbreedte geeft :9

Verwijderd

het maakt wel zeker wat uit als de andere pc niet meer via jouw pc het internet op gaat maar via een router.
Op dat moment heeft die pc dan nl. zelf een eigen netwerk verbinding naar je internet adsl connectie, en dus maximaal verbinding, als jij zit te gamen dan wordt deze gedeeld natuurlijk.

Maar in de situatie die je nu hebt als je zit te gamen of zelf te internetten deel je niet alleen de internet snelheid, maar ook de netwerkverbinding waar je overheen gaat..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 20:12:
het maakt wel zeker wat uit als de andere pc niet meer via jouw pc het internet op gaat maar via een router.
Op dat moment heeft die pc dan nl. zelf een eigen netwerk verbinding naar je internet adsl connectie, en dus maximaal verbinding, als jij zit te gamen dan wordt deze gedeeld natuurlijk.

Maar in de situatie die je nu hebt als je zit te gamen of zelf te internetten deel je niet alleen de internet snelheid, maar ook de netwerkverbinding waar je overheen gaat..
Meestal ligt er of 10 of 100 mbit thuis als netwerk.
Zijn internet connectie is nog niet eens een halve mbit dus die lan snelheid delen is wel waar, maar dat zal volgens mij niet eens te merken zijn.
Ja tenzij je nog een BNC netwerk ofzo hebt liggen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik in mijn eentje nu een spel kan spelen met de huidige snelheid moet ik met dubbele snelheid dus bij upgegrade abbo met ze tween wel kunnen spelen ?

netwerk is 100mbs

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 20:16:
[...]

Meestal ligt er of 10 of 100 mbit thuis als netwerk.
..
Ja tenzij je nog een BNC netwerk ofzo hebt liggen. ;)
BNC, je bedoelt een coax netwerk?
die dingen zijn over het algemeen gewoon 10mbit ;)
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 20:37:
Dus als ik in mijn eentje nu een spel kan spelen met de huidige snelheid moet ik met dubbele snelheid dus bij upgegrade abbo met ze tween wel kunnen spelen ?
hoeft niet ligt denk ik vooral aan het spel wat je gebruikt, maar ga er maar niet van uit dat je met 2x zoveel bandbreedte opeens met zijn 2en kan spelen ;)

Verwijderd

Erkens schreef op 17 October 2003 @ 21:01:
[...]

BNC, je bedoelt een coax netwerk?
die dingen zijn over het algemeen gewoon 10mbit ;)

[...]

hoeft niet ligt denk ik vooral aan het spel wat je gebruikt, maar ga er maar niet van uit dat je met 2x zoveel bandbreedte opeens met zijn 2en kan spelen ;)
Ik heb hier zelf een BNC (coax ja) 10Mbit netwerk gehad. Dat was gewoon ronduit traag met 5 pc's eraan + een chello verbinding.
Toen geupgrade naar een 100Mbit Full Duplex netwerk + bij behorende switch en dat was aanzienlijk te merken met internetten.
Daarna nog een hardware matige router gekocht van Edimax, merkte ik geen verschil mee, behalve dan wat minder herrie van de pc die 's nachts aan moest blijven staan.
Nu heb ik een 8Mbit lijn van BBned met nog steeds dat 100Mbit netwerk en dat gaat lekker. Al ben ik de enige die de verbinding echt gebruikt, de rest chat, mailed en surft er een beetje mee. :)

Gamen met 128kbit (16KB/sec) gaat nog niet echt lekker imho, heb dat wel eens met chello gedaan en kon nou niet echt daarover naar huis schrijven. Je kunt beter een upstream van 256kbit (32KB/sec) of hoger nemen als je met z'n 2 tegelijk online wil gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 21:42:
[...]

Ik heb hier zelf een BNC (coax ja) 10Mbit netwerk gehad. Dat was gewoon ronduit traag met 5 pc's eraan + een chello verbinding.
Toen geupgrade naar een 100Mbit Full Duplex netwerk + bij behorende switch en dat was aanzienlijk te merken met internetten.
Daarna nog een hardware matige router gekocht van Edimax, merkte ik geen verschil mee, behalve dan wat minder herrie van de pc die 's nachts aan moest blijven staan.
Nu heb ik een 8Mbit lijn van BBned met nog steeds dat 100Mbit netwerk en dat gaat lekker. Al ben ik de enige die de verbinding echt gebruikt, de rest chat, mailed en surft er een beetje mee. :)

Gamen met 128kbit (16KB/sec) gaat nog niet echt lekker imho, heb dat wel eens met chello gedaan en kon nou niet echt daarover naar huis schrijven. Je kunt beter een upstream van 256kbit (32KB/sec) of hoger nemen als je met z'n 2 tegelijk online wil gamen.
Dus ik zou dan een abbo moeten nemen met minimaal 256kb upload of hoger dus de verdubbeling in upload bepaalt het?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 21:58 ]

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Goedkoopste oplossing is op beide computers het programma Netlimiter installeren en een maximum upload/download per PC (programma) instellen

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

Topicstarter
-Marshal- schreef op 17 oktober 2003 @ 21:59:
Goedkoopste oplossing is op beide computers het programma Netlimiter installeren en een maximum upload/download per PC (programma) instellen
Bedankt voor de Tip voor het programmatje maar ije moet dan wel een beetje Kb hebben om te verdelen dus ik denk dat het de update naar basic word en aangezien Xs4all ook de upload verbetert wordt het dan 1024 en 320 kb upload dat me wel goed lijkt.

en zoals een paar post hier boven bescreven wordt zal dat met die upload wel met meerdere kunne gamen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 22:04 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 21:42:
[...]

offtopic:
mja, coax netwerk ook jaren lang gehad, maar dat is precies hetzefde als een utp netwerkje met een 10mbit hub ;)
En 100mbit full duplex is dus echt wat anders dan 10mbit half duplex ;)
(die chello verbinding maakt dan echt niets uit, die haalt de 1,5mbit (classic) vaak nog niet eens ;) )
Pagina: 1