[XP] CD-rom niet gevonden / Permissie probleem*

Pagina: 1
Acties:

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Vandaag heb ik voor mijn zusje een paar spelletjes geïnstaleerd te weten Rayman 2 & Midtown Madness(chicago edition). Nu is het probleem als volgt, zodra mijn zusje inlogt onder haar account, en een van de spellen opstart verschijnt er een melding "CD-rom not found, please nsert coorect one and restart application."

Onder mijn account verschijnt deze melding niet.

Vreemd d8 ik, dus ik mijn zusje admin rechten gegeven en de installatie onder haar account gedaan. alles werkt perfect. Zodra ik echter de admin rechten ontneem, verschijn de melding weer :-S

Nu kan ik natuurlijk mijn zusje adminrechten geven en op een dag van school thuis komen en een rokende puinhoop aantreffen waar ooity mijn systeem stond, maar ik heb dat liever niet. Ze heeft de ballen verstand van computers en heeft al eens eerder het systeem weten te slopen(en dat zonder admin rechten, go figure...)

Is er mishcien een optie om deze rechten zo in te dat ze alleen voor de applicaties gelden die ik aangeef?

offtopic:
het gaat hier om een duron 1300 systeem met 256mb RAM draaiende windows XP home edition. Geen grafische kaart aanwezig, maar dat zou niet uit moeten maken...

[ Voor 11% gewijzigd door Rey Nemaattori op 17-10-2003 19:25 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ehhh, specifieke 'rechten' op de map/executable geven? Of die spelletjes op een FAT32 partitie gooien :)

C:\>_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou ook eens naar FileMon kunnen kijken - als je hier veel Access Denieds op folders ziet voorbij komen, kan je ermee beginnen users rechten te geven op deze folder.

Ik pas even je topic titel aan zodat deze voldoet aan de norm binnen Windows Operated Systems

• Rey Nemaattori
Vinnie schreef op 17 October 2003 @ 19:27:
Ehhh, specifieke 'rechten' op de map/executable geven? Of die spelletjes op een FAT32 partitie gooien :)
Hij staat op op een fat32 partitie :-S

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

wat voor policies heb jij effective doorgevoerd.? heb je haar wel rechten op de cd-rom speler gegeven?

• Rey Nemaattori
mutsje schreef op 18 oktober 2003 @ 12:42:
wat voor policies heb jij effective doorgevoerd.? heb je haar wel rechten op de cd-rom speler gegeven?
Admin rechten is mischien een groot woord, ik heb het niet op gezet als een NT workstation maar gewoon de staanard beperkte accounts gebruikt(ipv "beheerder van deze bak"

Pagina: 1