2e monitor + videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:45

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Ik heb een k7m + geforce en alsof 22" niet genoeg is wil ik die oude 15" er eigenlijk 'voor de grap' ook aansluiten.
Ik heb een diamond stealth 3d 2000 (2mb) pci kaartje, maar dat werkte niet: geen beeld meer. Is er iets waar ik op moet letten? Wat doe ik verkeerd?

• deBUG
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10-2022

deBUG

Waarschijnlijk weet je dat het niet aansluiten en werken is.. Je hebt in ieder geval win98/2k nodig als alle twee de kaarten goed zijn aan gesloten (dus zonder uitroep tekens in je Device Manager staan) dan komt er in je Display Properties automatisch de mogelijkheid bij om je tweede scherm te activeren.

Als dat niet werkt, moet je op zoek naar nieuwe drivers.

Als laatste kan je nog proberen de standaard windows drivers voor je stealth te gebruiken..

suc6

Verwijderd

Andere video kaart kopen matrox g400 dualhead
maar dat moet je niet doen want die onderdanig tegenover de geforce.
GEFORCE REGEERT

Afbeeldingslocatie: http://www.geforce.com/Home.nsf/Geforce256.gif?OpenImageResource

• Q

Q

Topicstarter
Met zwart scherm bedoel ik dat alles zwart blijft.... systeem doet niets meer.

Dat het niet vanzelf gaat was mij wel duidelijk.

Q.

Verwijderd

ik zelf heb de onderdanige Matrox G400 dualhead, en ik ben zeer tevreden, beide monitoren werken perfect onder verschillende instellingen per monitor.. (gebruik wel meestal de zoom optie).

Maar je zal wel al een goeie videokaart hebben, had ergens gelezen dat onder sommige OS's je niet verschillende resoluties kan draaien op je beeldschermen, en dat zou zonde zijn met een 22" scherm.

Verwijderd

Snow in a can: In WinNT 4 kan je de resoluties niet afzonderlijk instellen en kan je de "volgorde" van de monitoren niet bepalen... Daarnaast werkt het ook nog eens vrij vervelend, je moet veel instellen in NT voordat het allemaal lekker werkt!
In 98 en 2000 werkt het allemaal wel... andere OS-en heb ik nog niet in multi-monitor mode gehad...

Oh tipje voor al die multimonitor gebruikers met veeeeel desktop ruimte.. Gebruik een X-follow mouse util zoals deze: http://members.xoom.com/loodi/XMouse2000_10.zip ... Of gebruik TweakUI. Werkt echt enorm fijn... Vooral nu je (in xmouse2000) ook de delay kan instellen (200 ms werkt perfect bij mij!)

• Q

Q

Topicstarter
Heel vriendelijk hoor die tips, maare, ik zit nogsteeds met het fei dat mijn computer niets meer doet zodra ik er een 2e video kaart bij zet. ik heb een k7m rev 1.04 bord. Jumpertje? of gewoon pech en End Of Story

Q.

Verwijderd

Heb je AGP als eerste videokaart in je BIOS ingesteld?

Is die Stealth wel geschikt volgens MS?

Verwijderd

Mag ik vragen in welke PCI slot je die kaart heb zitten??
Stop hem NOOOIT naast het AGP slot... Die delen IRQ's ofzo geloof ik denk ik heb ik ergens gehoord... hoe dan ook niet doen!!
Probeer ook eens alle PCI kaarten die je ff kunt missen eruit te flikkeren en dan die videokaart in verschillende PCI sloten te stoppen...
Oh ja... stealth is als het goed is multimonitor ready zak maar zeggen.
Pagina: 1