Toon posts:

[mobo] 7vrxp (KT333) + Nvidia videokaart = brakheid :|

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

heb hier zo`n mobo met XP2200 liggen, alleen nou heb ik er 1 nogal vervelend probleempje mee :/

stop ik er een Nvidia kaart in dan OF mn windows Desktop is zwaar verkut ( horizontale streepjes ) of hij wil niet goed opstarten an 5~6 uur uitgestaan te hebben :S

heb 2 Nvidia kaarten geprobeert: Geforce 2 TI en een Geforce2 MX 400

met een S3 Trio dingetje wil die wel gewoon normaal booten.

die Geforcen zijn goed, en ik denk ook niet dat ik hier last heb van die weerstand die mist ( rev 1.x van t mobo :X )

iemand hoe ik die Geforce 2 dingen wel correct aan de ratel krijg? of kan ik beter een mooi Radeon based kaart gaan zoeken?

Verwijderd

Eerst meer specs mss? Welk moederbord? en met die S3 trio (PCI zeker?) werkt alles perfect? Zijn je Gforcen dan AGP? AGP slot brak ofzo?

edit: zie zojuist je mobo in titel staan :) misschien wel ook gemakkelijk om het in je post te zetten

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 19:07:
Eerst meer specs mss? Welk moederbord? en met die S3 trio (PCI zeker?) werkt alles perfect? Zijn je Gforcen dan AGP? AGP slot brak ofzo?

edit: zie zojuist je mobo in titel staan :) misschien wel ook gemakkelijk om het in je post te zetten
s3 trio AGP :P

net nog even lopen testen met andere S3 kaartjes en 2 Matrox kaartjes maar dat werkt ook gewoon zonder gekheid :/

TNT2 doet t ook er niet goed in trouwens :/ ( ook getest :D )

en alles AGP natuurlijk :/

zou die Geforce 2 TI ( die moet er in komen :P ) bij de boot niet genoeg prik krijgen oid?
(prik = stroom)

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Ik weet dat de 7vrxp nogal problemen heeft met videokaarten. Mijn oude videokaaat kon niet op agp4s. Gelukkig heb ik geen last met mijn nieuwe videokaart.
Maaruh kan ook goed zijn dat je mobo dus echt wel kapot is.

>Systeemspecs<

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

The Third Man

The Third Jellyfish

De 7vrxp was mijn vorige bord. De revisie staat in een van de hoeken van het mobo, en moet 1.1 of 2.0 of hoger zijn (2.0 is sowieso goed). Maar als zelfs een TNT2 in de AGP niet wil werken, is er waarschijnlijk iets serieus mis met je AGP slot.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Voordat we het mobo in de prullenbak pleuren , heb je al een bios-update gedaan ?
Laatste versie = F12, maar ik heb hier nog wel een F13a liggen (speciaal voor mij gemaakte alpha ;) )

oja, ook de Via 4in1 gedraaid mag ik hopen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 18-10-2003 09:22 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 18 October 2003 @ 09:22:
Voordat we het mobo in de prullenbak pleuren , heb je al een bios-update gedaan ?
Laatste versie = F12, maar ik heb hier nog wel een F13a liggen (speciaal voor mij gemaakte alpha ;) )

oja, ook de Via 4in1 gedraaid mag ik hopen ?
4 in 1 en bios F12 :/

AGP voltage ed ook al wat omhoog gestopt maar dat gaf ook geen succes :(

zou je die F13A mischien kunnen mailen oid?

mischien dat dat wil helpen :/ en anders zal ik Gigabyte maar moeten bellen en kijken als ze hem nog willen ruilen :P ( is ergens tussen de 1.5 en 2 jaar oud :X )

mail: Area51 AT Planet.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 12:09 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

kan ehm wel mailen, maar denk niet dat je er wat aan hebt. (is iets aan gesleutelt ivm hibernate)

wanneer is het begonnen eigenlijk, misschien trekt je voeding het wel niet. die S3-PCi slurpt niet zoveel dus dat ie wel beeld geeft zou kunnen ...

Verwijderd

Topicstarter
zit nu een 350 watt voeding in, en dat zou voldoende moeten zijn, ( met een 550 watt geprobeert uit mn fileserver ) geeft geen verbetering :(

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Met de vrxp had ik ook problemen, dat was met een gf 4 ti4200. Door het cpu voltage +7.5% te doen, had ik geen problemen meer. Ik had geen strepen, maar het is te proberen... alhoewel de vcore aardig hoog wordt, heb je goede koeling ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 18 October 2003 @ 18:38:
Met de vrxp had ik ook problemen, dat was met een gf 4 ti4200. Door het cpu voltage +7.5% te doen, had ik geen problemen meer. Ik had geen strepen, maar het is te proberen... alhoewel de vcore aardig hoog wordt, heb je goede koeling ?
standaard spire koeler tot XP3200,

ding is volgens de sensors altijd tegen de 60 graden idle :?

maar ik betwijfel als die wel zo nauwkeurig zijn, aangezien het vorige blok wat hier op zat tot XP2800 was en mijn eigen barton 2500 @ 2.2 ghz ( XP3200 ) keurig onder de 45 stressed weet te houwen, en het blok ook niet zo enorm heet om te zeggen van Jah! dies 60 graden maar ik kan het wel proberen de Vcore omhoog te zetten

i keep u informed :)

Verwijderd

60 graden idle
Ja Vcore omhoog duwen, dan zal die wel goed afkoelen. :?
Toch oppassen hiermee zou ik zo zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 23:26:
[...]

Ja Vcore omhoog duwen, dan zal die wel goed afkoelen. :?
Toch oppassen hiermee zou ik zo zeggen...
die tempsensor is volgens mij niet echt precies :P

elke proc met elke koeling is gewoon ranzig heet in dat mobo :+

aldus de tempsensor :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 00:26 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

33c met luchtkoeling XP2400+ , bios F12/F13a

valt wel mee toch? oja, het is wel een rev 2.0 .

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 19 October 2003 @ 02:43:
33c met luchtkoeling XP2400+ , bios F12/F13a

valt wel mee toch? oja, het is wel een rev 2.0 .
mja ik heb hier een 1.1 :(

maarjah ;) vcore zal ik zo even omhoog zetten,

Verwijderd

Topicstarter
*skop* gister avond de vcore om hoog teduwd maar geen resultaat :'( hij kwam imo wel iets verder ( hoefde maar 1x de reset knop de abusen :D ) maar meer vcore kan ik um niet geven :( staat al op +10%

iemand anders nog mogelijke tips? anders ga ik gigabyte maar mailen ofzo als hun een oplossing weten, want dit is niet leuk meer :/

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

mail ze maar, heeft mij ook geholpen !

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Doet hij het ook met een andere Windows versie of Linuxdistro? Kan natuurlijk zijn dat je setup daarvan brak is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
@ turkish dat had ik ook al overwogen, probleem doet zig alleen niet voor onder windows 95 :X maar daar valt ook weinig mee te doen :D

heb 2 origine w98 SE cds geprobeert.
2 win2kcds
en 3x Windows XP ( 2x Pro en 1x home ) maar t mocht niet baten,

en driver probleem lijkt het me ook niet, omdat het probleem zig ook voordoet met de bijgeleverde 4 in 1n en detonators van de videokaart,

@ madrox heb ze net gemailt als hun nog een oplossing wisten,

kreeg net nog een idee, zo`n kaart met een extra power connector er op, zou dat mischien willen?
Pagina: 1