Toon posts:

MySQL database

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dan een website (PHP Nuke) met een groot aantal tabellen binnen 1 mysql database. Nu heb ik nieuwe webruimte aangevraagd op een snellere server, hoe kan ik de database (met veel inhoud) die ik nu heb verplaatsen (kopieren) naar m'n nieuwe database bij een andere host?

alvast bedankt,

Frank

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:05
heb je shell toegang? dan met mysqldump of anders phpmyadmin 'installeren' (=ftp'en) op beide servers

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

ik gebruik hiervoor zelf mysqlfront voor. Maar er zijn meer tooltjes voor.
(phpAdmin schiet me zo ook even te binnen.)

Afbeeldingslocatie: http://mysqlfront.sstienemann.de/mysqlfrontlogo.gif

edit:
ohja, idd beetle71 phpMyAdmin was het..

[ Voor 19% gewijzigd door SillyJW op 17-10-2003 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow, vergeten erbij te zeggen, ik zit bij de host lycos en die heeft standaard phpmyadmin, maar hoe moet 't daarmeej dan?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Exporteer

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dump.JPG

[ Voor 80% gewijzigd door Glashelder op 17-10-2003 18:47 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
ja maar wanneer ik dat doe dan wordt er een sql bestand gemaakt, die laad ik in in de nieuwe php my admin (nieuwe db) maar dan krijg ik een site met :niet gevonden, het is een 80kb sql bestand, miss heeft 't daarmee te maken?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je die wilt importeren?

ik denk dat het iets te maken heeft met max_executiontime

Sla het bestand op als .php, zet je inloggegevens erin en een mysql_connect(), en probeer dat.

wat dacht ik wel niet zeg :D

[ Voor 46% gewijzigd door Glashelder op 17-10-2003 18:50 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:09

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 18:47:
ja maar wanneer ik dat doe dan wordt er een sql bestand gemaakt, die laad ik in in de nieuwe php my admin (nieuwe db) maar dan krijg ik een site met :niet gevonden, het is een 80kb sql bestand, miss heeft 't daarmee te maken?
Voer gewoon alle query's die je krijgt van phpmyadmin in bij phpmyadmin in het sql venster. Je kunt het eventueel ook verdelen in meerdere stukken.

[ Voor 11% gewijzigd door dArtagnan op 17-10-2003 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Koraalduivel schreef op 17 October 2003 @ 18:48:
[...]

Voer gewoon alle query's die je krijgt van phpmyadmin in bij phpmyadmin in het sql venster. Je kunt het eventueel ook meerdere keren doen.
huh? dat snap ik nie helemaal, ik ben nog niet zover met php my admin etc.?

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Binnen mysqlfront verbind ik altijd met de twee databases en 'export tables' bij de database die ik wil kopieren. Vervolgens krijg ik de optie om de database te kopieren in een andere database die ook open staat.

In phpMyAdmin zal je wellicht vergelijkbare functionaliteit hebben.

* SillyJW typt echt waaaay too slow voor jullie vandaag :)

[ Voor 12% gewijzigd door SillyJW op 17-10-2003 18:51 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Heb je op die nieuwe site al wel een lege database aangemaakt? De exporteer-functie van PHPMyAdmin exporteert voor zover ik weet alleen de tabellen, niet de database zelf.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• dArtagnan
  • Laatst online: 15-07 20:09

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 18:49:
[...]

huh? dat snap ik nie helemaal, ik ben nog niet zover met php my admin etc.?
Phpmyadmin vertaalt je hele databaseinhoud in query's. Al deze query's kun je op het scherm laten printen of in een bestand laten zetten.
Als je dan weer naar phpmyadmin gaat (op de ander server) klik je op het tabblad SQL en daar kun je dan het bestand inladen of alle query's neerzetten in het tekstveld.

Als dit langer duurt dan 30 seconden krijgt je (meestal) een max execution time exceeded foutmelding. Omdat te voorkomen kun ook de query's verdelen in meerdere stukken en het dan bijvoorbeeld in twee keer doen.

[ Voor 6% gewijzigd door dArtagnan op 17-10-2003 19:02 ]

• mcB
  • Laatst online: 10:41

mcB

Probeer anders eens alleen de data te backuppen.
Via phpnuke wordt de structuur wel weer aangemaakt op de nieuwe snellere server (moet je ook zelf doen).

Daarna kun je alle data er inzetten.

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik al deze data backuppen? want idd, daar gaat 't allemaal om?

Verwijderd

Topicstarter
ik snapput nu helemaal maar ik krijg allemaal syntax fouten als ik de data probeer in te voegen in de tabellen :S hoe kannik dit voorkomen?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik kan er zo geen chocola meer van breien hoor, zo met die warrige losse informatie die je geeft :).

• Vertel duidelijk wat de errors en/of fouten zijn die je krijgt
• Maak duidelijk wat je wel en niet begrijpt
• Probeer eerst zelf wat uit te zoeken voordat je hier je vraag neerzet. Kijk rustig naar de foutmeldingen, probeer het formaat van de backup te begrijpen, experimenteer wat met de documentatie in de hand
• Gebruik de editknop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif in plaats van telkens een kort bericht te plaatsen.
• Lees de quickstart voor meer praktische tips.

Dit topic sluit ik verder. Het onderwerp is nu totaal veranderd en ik vrees dat de mensen er geen chocola meer van kunnen maken, net als ik nav de startpost.
Als je een nieuw topic opent vind ik dat perfect, maar neem dan wel m'n tips mee aub :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.