Toon posts:

webcam prob [Win XP]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik van vandaag een logitech quickcam express en ik werk met windows xp pro. Ik steek de cam in usb 2.0, ik installeer de nederlandse software van de site erop, ik herstart en nu krijg ik geen beeld ofzo en iedere keer dat ik iets met de cam probeer te doen (hem instellen ofzo dus) of een programma open dat met de cam te maken heeft dan blokkeert de pc serieus, en na een tijd schiet hij er terug door als ik die desbetreffende actie stopzet via ctrl+alt+del. Hiervoor had ik mijn digicam van trust gebruikt en dat ging zonder enig probleem, en nu wil het langs geen kanten werken met die logitech, wat moet ik hieraan doen?

edit: ik heb een keer de software eraf gehaald en drivers en dan opnieuw geinstalleerd (de engelse versie deze keer) en dan pas de cam ingestoken en dan begint windows te zeggen: camera gevonden en dan na een tijd komt er altij op er is een probleem opgetreden bij het installeren, de hardware werkt mogelijk niet goed. Maar de cam is pas uit de verpakking, volgens mij is die niet kapot...
(windows zelf zegt ook bij een hardware test die blij logitech zat dat het randapparaat te kennen geeft dat het niet beschadigd is)

edit2: ik heb verschillende usb poorten geprobeerd (de cam is usb 1.1) en dat helpt ook niets. Ik ben nu sp1 aan het installeren voor windows, kijken of dat zal uithalen

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 09:27

mcB

Zoek je per se functionaliteit uit het meegeleverde softwarepakket?

zo niet,... voer het cd'tje aan de prullenbak en haal de goede drivers van de logitech site.

(die software bij diezelfde cam draaide bij mij wel prima op win XP zonder SP1 )

[ Voor 3% gewijzigd door mcB op 17-10-2003 18:32 ]

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil hem gewoon gebruiken, software hoeft niet, maar windows zelf wil hem ook niet accepteren en als ik die drivers afhaal van de logitech site dan zit die software daar vanzelf bij, en zo lukte het ook niet

Verwijderd

heb je ook nog een USB1 poort? Probeer dat eens?
Lijkt me sterk dat dat het is, ik heb dezelfde cam (golfballetje op pyramide), en bij mij werkt ie prima op een usb2 poort, maargoed alles is mogelijk. Hij kan ook gewoon stuk zijn (dead on arrival), dat ie uit net de doos komt zegt niets.

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 09:27

mcB

offtopic:
Lijkt wel /5 met al die DPC'ers hier

Wat gebeurt er als de de drivers deinstalleert en de cam dan aansluit. Komt windows dan ook met een melding "nieuwe hardware gevonden"? Zo ja,.. herkent ie dan ook dat het een logitech quickcam is?

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu SP 1 geinstalleerd, gaf nog niks, heb ik logitech stuff allemaal eraf gehaald, heropgestart en lukt nog altij nie, nog steeds dezelfde fout, ik heb screenshot maar men ftp proggie werkt niet goed meer, ik kan hem enkel nog mailen...

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 06:59

MasterFreak

Zeker weten!

Heb je ook een apparaat(en) op je usb die veel stroom zou kunnen vreten? dat had ik nl eens bij familie van mij (die hadden dan een usb hub), telkens bij het starten van de webcam kwam er ook geen beeld, een aantal aparaten afgekoppeld en hij deed het perfekt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er maar een tobo een muis en een printer aanhangen, en men webcam vroeger deed het daar ook perfect bij met die 3 aangesloten.

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 06:59

MasterFreak

Zeker weten!

Ik zou toch eens proberen om eerst je printer er eens af te halen. Niet geschoten is altijd mis...

Verwijderd

Topicstarter
Helpt ook niet, heb het net geprobeerd... Het is altijd als ik hem inplug komt erop nieuwe hardware gevonden, camera, dan komt erop: logitech quickCam Express. En dan zou er normaal moete opkomen "nieuwe hardware is geinstalleerd en kan worden gebruikt maar dat komt er dus niet op, het vorige ballonnetje gaat gewoon weg na een tijd en komt er een ballonnetje met "de nieuwe hardware kan niet worden geinstalleerd, de hardware werkt mogelijk niet goed"

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 22:52 ]

Verwijderd

staat ie wel in apparaatbeheer? Zo ja, wat geeft apparaatbeheer als probleem?

Verwijderd

Topicstarter
hij staat gij apparaatbeheer met een vraagteken bij, en als ik op voorhand de logitech software installeer en dan de cam inplug dan staat hij der zonder vraagteken maar dan blokkeert de pc als ik iets wil openen / doen ivm de webcam

Verwijderd

en als je op de cam in apparaatbeheer dubbelklikt, staat er nog wat zinnigs bij Apparaatstatus?
Probeer de cam ook eens op een andere pc, als ie daar hetzelfde probleem heeft wordt het een retourtje winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem juist aan de praat gekregen bij de instellingen, ik kreeg normaal beeld enzo, ik klik op voltooien, dan komt erop de cam is nu succesvol geinstalleerd en kunt hem gebruiken in elke applicatie. Wat doe ik? Ik wil hem proberen in windows en in msn en hij wil weer niemeer reageren, ook niet bij die instelling dingen. Maar hij werkt dus toch nog wel duidelijk? Wat is hier in godsnaam aan de hand aaaaaaaaaah :s

edit: en nu wil hij weer niemeer netjes installeren pfff :( :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog een updateje: als ik in apparaatstatus erop dubbelklik of eigenschappen selecteer (wanneer er een vraagteken bijstaat bij de cam) dan freezed het apparaatbeheerscherm.
Pagina: 1