Toon posts:

Geforce MX en divX in windows 98 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja the subject zegt alles 8-)
maar ik zal uitleggen wat mijn probleem is.
vandaag heb ik een geforce kaartje gekocht een "Cardexpert GeForce 2 32 mb MX twin view + tvout"
mijn systeem:
amdk6 500mhZ
160Mb
win 98 op C: win2000 op D:
+nog wat niet relevante meuk

wat is mijn probleem als ik in win98 alles installeer drivers en experttools en ik installeer de nieuwste divX3.11 en kijk vervolgens een divX film dan hoor ik alleen geluid en geen beeld maar er is wel een venster alleen geen beeld onder tussen loopt mijn systeem muur vast.
dat is dus met die geforce.
Ik heb nog een ghost file van windows 98 zonder divX met mijn oude kaartinstelling een "diamond fire gl" ik zet de ghost file weer terug installeer divX weer en alles loopt soepel.
Doe het vervolgens met die ghostfile weer hetzelfde maar dan voor de Geforce, dus drivers en shit installeren en een divX naait weer mijn pc vast.
Ps onder windows 2000 heb ik geen last daarvan daar draait een divX gewoon met de GeForce maar wel schokkerig.
wat kan de oplossing zijn??
1: de GeForce wil en kan geen divX'en draaien (onder de fire doet hij het wel en soepel)
2: drivers niet goed (lijkt me stug ik had de nieuwste detonator files opgehaald)
3: op de een of andere manier moet ik win98 schoon installeren met de GeForce (lijkt mijn ook sterk ik heb elke verwijzing naar de "oude" diamond fire weggehaald en dus zou je kunnen zeggen dat het systeem vrij is van een gravische driver en conflicten "had ik toch niet")
4: Morgen terug gaan en omruilen voor een Asus (ook dat lijkt mijn sterk want de chips zijn allemaal van Nvidia)

Ik heb dus met alle variabelen rekening gehouden dmv een ghostimage en heb eerst alles nagelopen maar ik kom er niet uit.
So please help :'(

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
Geforce is het niet....
2MX heb ik hier ook en die doet het goed...
Alleen die K6 (2 of 3) 500, (lijkt me de K6-2) die doet het niet zo goed...
Hij moet alles software matig omzetten. en daar heeft die de capaciteit niet voor.
Tenzij je een DivX draait van onderveer onder de 350 kb/s, dan miscchien.

Andere processor lijkt mij de enige oplossing.

Ik heb hier een Cel 433 en die kan het net aan. Maar veloopt ook blokkerig...

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar met mijn oude kaart doet hij het vlekkeloos 100%
film "The Matrix" een cd veel acties zonder haperingen.

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
probeer eens agp op 2x te zetten en installeer de aller nieuwste drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn cardexpert geforce 2 mx tvout ingerolen voor de Asus versie geforce 2 mx tvout en daar wil het allemaal wel lukken en dus blijf ik erbij dat die kaart gewoon niet erg goed overweg kon met mijn systeem