Haperende balmuis: Waarom wil men toch de bal schoonmaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 15:36
Wat is het toch een rare misvatting dat je bij een slecht-werkende muis de bal moet schoonmaken. Wat er bijna altijd aan de hand is, is dat in de muis tussen de optische sensoren (die het radertje dat beweegt als de bal beweegt aftasten) wat stof/haartjes zitten.

Als mijn muis slecht werkt, verwijder ik de haartjes tussen de interne sensoren. Mijn inziens helpt de bal schoonmaken NIETS!

Waarom denkt iedereen altijd van wel :?

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
koop een optische muis, hoef je je daar ook niet druk om te maken ;)

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 10:17
Het is inderdaad niet de bal die schoongemaakt moet worden. Je moet de wielletjes schoonmaken waar de bal tegenaan zit, daar zit altijd een laag stof over.
verder vind ik dit een behoorlijk waardeloos topic, aangezien je zelf geen probleem er mee hebt en er niemand om een oplossing vraagt.
Ik zou dus zeggen, SLOTJE...

[edit]
Optische muis doet trouwens ook wonderen ja...
[edit]

[ Voor 10% gewijzigd door Sepiroth op 17-10-2003 18:27 ]

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toch helpt het ook een stuk om je bal schoon te maken, want dan word het balletje minder glad, en werkt het daardoor beter. (heeft het namelijk iets meer grip op de wieltjes)
Overigens is dit idd niet het belangrijkste dat schoongemaakt moet worden

[ Voor 13% gewijzigd door DannyVersluis op 17-10-2003 18:40 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

pmeter schreef op 17 October 2003 @ 18:19:
Wat is het toch een rare misvatting dat je bij een slecht-werkende muis de bal moet schoonmaken.
dat heb ik nou werkelijk nog nooit gehoord :D

zoals je al zegt, je moet gewoon de asjes even schoon krabben. en volgens mij doet iedereen dat ook zo...

Verwijderd

Killerhond schreef op 17 October 2003 @ 18:21:
koop een optische muis, hoef je je daar ook niet druk om te maken ;)
nee, dan kan je je drukmaken over muispijlen die uit zichzelf tot leven komen en het af en toe koud krijgen (skippen en bibberen ;) ).
Doe mij maar de good old betrouwbare balmuis :Y)

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 19:09:
[...]

nee, dan kan je je drukmaken over muispijlen die uit zichzelf tot leven komen en het af en toe koud krijgen (skippen en bibberen ;) ).
Doe mij maar de good old betrouwbare balmuis :Y)
Sry, één ker optisch nooit meer de bal. Je moet er wel een degelijke hebben. Ik heb een logitech, en deze is perfect.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit helemaal over :?

Op zich zou je een discussie kunnen voeren over hoe (bal)muizen het beste te onderhouden, maar dan zou dat met een wezenlijk andere topicstart moeten dan dit, zoals uit de reacties blijkt. Deze topic gaat iig op slot voordat het (onnodig) uit de hand loopt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.