Toon posts:

Onverklaarbare vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer loopt vaak, op een heel onverklaarbare wijze, helemaal vast. Hij reageert nergens meer op, en dus moet ik de computer hard resetten. Het is een oud beestje, een PIII 450 @ 500, 128 MB RAM (er zit 192 MB in, maar er wordt niet meer dan 128 MB gepakt), Sis 6326 video, C-media 8338 geluidskaart, Voodoo2 12 MB secundaire videokaart, vaag mobo waarvan ik het merk niet weet, Lite-on 48x12x48 brander, 40x no-name CD-ROM speler (die CD's alleen als audio-CD's leest :? ), paar el-cheapo speakers en een 17" monitor.

Oplossingen die ik geprobeerd heb:
-Memtest gedraaid: geheugen is in orde
-Windows opnieuw installeren (98)
-Harde schijf formatteren
-Virusscan online gedraaid
-Temperaturen zijn OK.

Geen van de bovenstaande vijf dingen werkt. Wie weet wat het kan zijn?

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:21

K-Jay

Klaas Jan

Misschien weten ze het hier wel. Al eens een andere voeding geprobeerd? BIOS update misschien? (mobo type is te achterhalen aan de hand van de code onderin het allereerste bootscherm).

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat het toch aan je geheugen ligt. Ik had precies hetzelfde, maar dan onder w2k. Had er een reepje geheugen met een andere timing in gestopt...die twee waren niet compatible. Hangt ook samen met het feit dat je 2e 64MB van je 128mb reepje niet gezien wordt. Zeker die no-name mobo's hebben daar nogal problemen mee. Ik heb ondertussen een geheugenreepje met een andere timing genomen; draait als een trein. Kan ook wel zijn dat je geheugen voor verschillende kloksnelheden geschikt is, dat je bv 100Mhz en 133 Mhz door elkaar hebt gebruikt.
Check it out zou ik zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik ga met The_Eagle mee, gebaseerd op eigen ervaring in het verleden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die 64 MB eruitgehaald (dus er zit nu alleen nog maar een reepje van 128 MB in, DIMM 3), maar ik heb nog steeds vastlopers :( Ik heb hem voor de zekerheid ook maar teruggeklokt naar 450 mhz, maar dat helpt ook niks.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*

Verwijderd

Krijg je gewoon een blauw scherm ofzo? Of blijft die gewoon in windows hangen? Kan het misschien zijn dat je hdd niet meer fris is, dan moet je eens een testtool downen van inet die het test. Is je vga in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik krijg helemaal geen blauw scherm: zomaar opeens reageert de computer nergens meer op. Ik zal 's een testtool downen..en ja, m'n VGA is in orde, die heb ik al eens vervangen door een andere videokaart. Dat maakte geen verschil.

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Heb je al een andere voeding geprobeert zoals k-jay zei?
Het kan ook aan je moederbord liggen dat je dat problemen krijgt, want dat weet ik uit eigen ervaring.
Pagina: 1