Toon posts:

ASUS A7N8X-X onboard audio piept

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vaag probleem met dit moederbord..

Als er geen hd-activiteit is piept het geluid uit de boxen constant.

Als ik met het scrollwheel op mn muis draai is het stil..

Tijdens het beluisteren van een mp3 in winamp is de piep ook helemaal weg..

Ik heb er wel een tv kaart instaan (ivm met tv kaart te dicht bij onboard audio oid)
maar als ik die euit haal blijft het piepen nog hoorbaar..

oplossing?

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar wat voor videokaart en voeding heb je? Ik hoor de laatste tijd steeds meer klachten over piepen (uit voedingen?). Ook dat het gepiep veranderd door scrollen. Het rare is dat al deze systemen Radeons als videokaarten hebben vandaar dat ik benieuwd ben :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 19:26:
Misschien een rare vraag, maar wat voor videokaart en voeding heb je? Ik hoor de laatste tijd steeds meer klachten over piepen (uit voedingen?). Ook dat het gepiep veranderd door scrollen. Het rare is dat al deze systemen Radeons als videokaarten hebben vandaar dat ik benieuwd ben :)
deze

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

kan je niet een geluidskaartje uit een andere computer lenen en kijken of het misschien daaraan ligt? Ik neem aan dat je alle laatste drivers hebt geïnstalleerd?

Connaisseur des femmes

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 22:09
Ja heb hetzelfde probleem dus ook... precies zoals hij zegt.
En het is duidelijk door de boxen... want als je de boxen harder en zachter zet gaat dat hetzelfde met die piep..

Enige wat ik tot nu toe ontdekt heb.. is dat er ook gekraak is tijdens muis bewegen enzo... maar dat je dat kunt verhelpen door de Analoge CD en AUX te "muten" (bij volume in windows)

Iemand al een oplossing voor de piep? (behalve losse geluidskaart kopen dan he)

Verwijderd

ik denk dat dit te maken heeft met je magnetisch veld in je pc.
probeer je pci kaartjes een beetje te spreiden. en niet te dichte op je vga en geluidskaart.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 16:40:
ik denk dat dit te maken heeft met je magnetisch veld in je pc.
probeer je pci kaartjes een beetje te spreiden. en niet te dichte op je vga en geluidskaart.
Heb hetzelfde moederbord en een behoorlijk vol syteem en géén piep te horen. Dus moet ook ook zonder piep kunnen.
Als soldeerbout fanaat is het voor wat betreft de fout zoeken altijd belangrijk te weten.

Wanneer ontstond dit, was het altijd al ??

Als ik zo lees gok ik dat je een usb muis hebt. Zo ja plaats maar eens een andere voeding kan je vast wel even lenen hier of daar.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Dit geluid klinkt mij ook bekend in de oren, en is meestal hoorbaar als je het volume echt helemaal openschroeft.

Nu weet ik niet of dit bij de A7N8X-X het geval is, maar bij een Albatron KX600 bord (ook met onboard sound) word dit 'storings geluid' veroorzaakt door de PC speaker aan te sluiten, als je deze loskoppelt of je zet in apparaatbeheer speaker uit dan is het weg. Het is wellicht het proberen waard...

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Ik had hetzelfde met mijn A7N8X-X, maar ik heb windows eens een keertje opnieuw moeten installeren en dus alle drivers, etc. er opnieuw op moeten zetten toen was het gepiep weg. Misschien dat het een hardware/driver conflict was ofzo.

Het gepiep was bij mij nooit echt irritant, was bijna niet te horen.

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 17:58:
ik heb een vaag probleem met dit moederbord..

Als er geen hd-activiteit is piept het geluid uit de boxen constant.

Als ik met het scrollwheel op mn muis draai is het stil..

Tijdens het beluisteren van een mp3 in winamp is de piep ook helemaal weg..

Ik heb er wel een tv kaart instaan (ivm met tv kaart te dicht bij onboard audio oid)
maar als ik die euit haal blijft het piepen nog hoorbaar..

oplossing?

• chiwai_2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik heb het gepiep bij m'n asus A7v8x-x. Het is idd behoorlijk irri. Ik hoor piepen als de hd laadt en als ik een beetje beweeg met m'n cursor. Het stoort dus behoorlijk in de computer. Ik heb verder helemaal nix bijzonders in de computer. Er is alleen een videokaarty erbij geprikt. Eerst een gf4 en daarna een 9600. Maar het probleem blijft bestaan. Dit is m'n 2de a7x8-x en de vorige had dit probleem ook.

Ik heb nog een oude geluidskaart liggen. ff kijken of het probleem dan oplost. Het is in ieder geval behoorlijk irritant.

Verwijderd

Ja ik heb ook het probleem.

ASUS A7V8X-X moederbord met onboard geluidskaart

De piep is al op 25% volume hoorbaar bij alle programma's winamp, win mediaplayer. De reus-achtige piep reageerd vreemd genoeg op de muisknoppen en scrollbar zoals hier boven beschreven. Heel vreemd en irritant.

Ik dacht eerst dat het mijn tv-kaart was, maar die is er nu uit en er is niet verbeterd.

Het is eigenlijk het irritantste als je een divx kijkt waarbij het geluid hoog moet. Dan hoor je dus eigenlijk 75% piep en als je goed luistert wat stemmen.

Nou ASUS bedankt !! dikke ANUS dus !!!

Verwijderd

Hmm, ik heb nog eens wat rond gezocht en gegoogled. Als je alle win volume controls aanzet (vink alles aan onder: properties/eigenschappen)

(in win2000 zijn dat bij mij:)

- volume control
- wave
- SW Synth
- BassBoost
- CD player
- Microphone
- Aux
- Line in
- Phone
- Mono out

Ik moest 'CD player' en 'phone' uitzetten om van de ruis/piep af te komen. Ik las dat anderen andere combinaties hadden, dus speel er wat mee zou ik zeggen. Dit is al een hele verbetering voor dagelijks gebruik.

Maar het geluid is nu zonder ruis toch nog heel zacht bij bepaalde divx films. Met andere woorden, het volume is niet hoog ondanks dat de schuifjes overal vol open staan.

Als iemand hier nou nog een oplossing voor weet !

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn a7v8x-x mobo. Na veel zoeken bleek dat als je naar de volumeregeling gaat en het "Phone" (evt. via eigenschappen zichtbaar maken) geluid dempt of helemaal omlaag zet het gebrom verdwijnt.

Veel Suc6 allemaal

• CARman
  • Laatst online: 21-06 21:34
Uiteraard heeft iedereen wel zijn PC aangesloten op een geaard stopcontact ( of officieel wandcontactdoos genoemd ) ?

Nee, ik de mijne ook niet, maar die 3 polige stekker zit er niet helemaal voor niets aan. In de handleiding wordt ook in de regel duidelijk aangegeven dat dit een vereiste is. Ik zou het zeker es proberen, om de zien of dit soelaas brengt.

Ik ga morgen met mijn A7N8X-X spelen, hoeplijk is het hier beter. Dit is al de 2de, bij de vorige keer ik 5.1 audio helemaal niet aan de gang en kreeg mijn 5.1 speakersetje niets dan stereo aangeleverd. Es kijken of deze het beter wil doen ............. en dan te bedenken dat iedereen zo lovend was over die Soundstorm audio ( ehhhh, da's toch altijd in combo met die MCP chip ? )

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:14
CARman schreef op 31 januari 2004 @ 00:26:

Ik ga morgen met mijn A7N8X-X spelen, hoeplijk is het hier beter. Dit is al de 2de, bij de vorige keer ik 5.1 audio helemaal niet aan de gang en kreeg mijn 5.1 speakersetje niets dan stereo aangeleverd. Es kijken of deze het beter wil doen ............. en dan te bedenken dat iedereen zo lovend was over die Soundstorm audio ( ehhhh, da's toch altijd in combo met die MCP chip ? )
De Asus A7N8X-x heeft helemaal geen SoundStorm. Op die moederborden zit gewoon een Realtek ALC650 chip :). Voor zover ik kan zien hebben alleen de Asus A7N8X Deluxe en A7N8X-E Deluxe SoundStorm.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• CARman
Hmmm, beetje bummer ...................

Ik was in de veronderstelling dat de verschillen zich hier beperkten tot FiWi, S-ATA en RAID opties. Zal de site van ASUS er nog es op na slaan :z

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:14
CARman schreef op 31 januari 2004 @ 01:12:
Hmmm, beetje bummer ...................

Ik was in de veronderstelling dat de verschillen zich hier beperkten tot FiWi, S-ATA en RAID opties. Zal de site van ASUS er nog es op na slaan :z
Ik zal je de sites even geven
Asus A7N8X Deluxe
Asus A7N8X-E Deluxe
SoundStorm™ / Dolby® Digital Audio
Experience the full power of surround sound audio with the NVIDIA® SoundStorm™. With the integrated APU (Audio Processing Unit) you will feel the impact in games or music. And with the only Dolby® Digital 5.1 encoder you can hear it all in amazing digital cinema clarity on your home theater receiver or digital PC speaker system.
Asus A7N8X-X
6-Channel Audio
The A7N8X uses an onboard Realtek® ALC650 audio CODEC that lets you enjoy high-quality 6-channel audio without having to buy advanced sound cards.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-01-2004 01:17 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• CARman
Zanx, kan ik lekker lui blijven rondsnuffelen hier ;)

Verwijderd

Haal je Mobo eens uit de kast en probeer of de piep dan weg is... de A7N8X bordjes zijn nogal gevoelig voor kortsluiting door de kast. Alles werkt dan prima, maar het geluid is bagger. (hielp bij mij, vervolgens karton achter het mobo gedaan ter isolatie, werkte prima tot ik een nieuwe kast had)

Verwijderd

Ik heb het zelfde mobo en heb precies het zelfde probleem gehad, bij mij hielp het om de aparte drivers voor de realtek van asus.com te installeren
Pagina: 1