Goede kwaliteit verlengskabel voor hoofdtelefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 889 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60359

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een goede draagbare hoofdtelefoon (Sennheiser PX100) die ik ook thuis in combinatie met mijn NAD componenten wil gebruiken. Het dragen van grote hoofdtelefoons lukt mij niet vanwege overgevoeligheid rondom mijn rechteroor. Vandaar dat ik liever wat geld uit geef aan een goed verlengsnoer dan aan een even dure hoofdtelefoon met een lang genoeg snoer.

Alleen loop ik me rot te zoeken naar een snoer die de geluidskwaliteit niet erg naar beneden haalt. Het enige wat ik toe nu toe heb gevonden online was een verlengkabel van Grado bij Headroom, maar dat zal ik dan uit Amerika moeten laten komen en ik vroeg me af of er in Nederland ook niet ergens een goede kabel te koop is.

Ben op zoek naar iets rond de €40,- Goedkoper mag maar kwaliteitsverlies zoals die bij standaard snoertjes van €10,- is uit den boze. Aan 2 meter heb ik al genoeg.

Zijn er hier mensen die verstand hebben van hoofdtelefoons en verlengskabels? En weet iemand welke van goede kwaliteit zijn en vooral waar ik het kopen kan?
Tot nu toe kan ik niks anders vinden dan de standaard €10 rot kwaliteit. Geen winkel die iets degelijks heeft liggen. Liefst omgeving Utrecht of ergens online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:15

pmeter

Poes!

Die goedkope krulsnoertjes zijn inderdaad niks. Misschien is het wat om zelf een hoogwaardige kabel te kopen (audio/microfoon-kabel?). Neem twee van die metalen jack pluggen. Die zien er mooi glimmend uit en hebben een mooi veertje op het end om het snoer te beschermen. Ze zijn geloof ik meteen afgeschermt (?), hoewel dat niet nodig is....

Soldeer hiermee zelf een mooi kabeltje in elkaar! :)

[ Voor 20% gewijzigd door pmeter op 18-10-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 14:18
Ik heb allemaal Bandridge kabels, en die bevallen mij prima. Bij Informatique zag ik dat ze 2 verleng kables hebben.

Bandridge Audio, 3.5mm <=> 3.5mm (M/F) 3.0m
Bandridge Audio, 3.5mm <=> 3.5mm (M/F) 6.0m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60359

Topicstarter
Bedankt.

psmeets,
Heb jij zelf die hooftelefoon kabel wel eens gehoord met een goede hoofdtelefoon? En begrijp ik het goed dat aan een kant de jack plug zit en aan de andere kant in ingang voor een plug? Of zijn dit kabels met aan beide zijden een jack plug. Die ben ik nml. ook veel tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 14:18
Anoniem: 60359 schreef op 18 oktober 2003 @ 15:21:
Bedankt.

psmeets,
Heb jij zelf die hooftelefoon kabel wel eens gehoord met een goede hoofdtelefoon? En begrijp ik het goed dat aan een kant de jack plug zit en aan de andere kant in ingang voor een plug? Of zijn dit kabels met aan beide zijden een jack plug. Die ben ik nml. ook veel tegengekomen.
Ik heb zelf de kabels niet. Er state male/female dus aan de ene kant zit een jack plug (male), en aan de andere kant een ingang (female).

offtopic:
Ik heb zelf een Phlips SBC-HP890 en met het bijbhorende snoer kan ík overal in m'n kamer komen. Het snoer is vrij lang, en m'n kamer heel klein. :+ Hier zit trouwens een los snoer aan, dus ik kan altijd een langere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb een snoer van Sennheiser, 5.2 meter lang en met volumeregelaar aan het eind. Daar moet je dus je huidige snoer inpluggen. Mijn snoer (van HD590) is 3 meter lang, dus ik zit nu met 8.2 meter snoer ;) Daar kun je een aardig eind mee komen hoor ;)

Snoer is de HZR 62. Stereovolumeregeling, dus links en rechts apart. Handig bij slechte opnamen die niet gelijk zijn bijvoorbeeld.

Zit ook een adapter bij voor een 1/4 inch plug.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1