Toon posts:

onboard sound doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de search gekeken maar niks gevonden.

Ik heb een pc staan AMD duron 1300 en ik weet echt niet wat voor mobo erin zit maar nu krijg ik ook onboard sound niet aan de praat en heb het wel nodig... heb hier ook niet zo snel een geluidkaartje liggen. hoe kom ik aan de moederbord gegevens en kan zo de drivers vinden... nu staat via wdm geinstalleerd maar die zijn niet goed.

alvast bedankt

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 12:41
heb je al in je bios gekeken als hij daar aan sta, had net ook zo een geval bij iemand thuis die had verschillende drivers gedownload en van alles geprobeerd maar had hy het in de bios niet aan gezet.

probeer eens aida32 om aan je gegevens te komen van je mamaplank

[ Voor 15% gewijzigd door badboynova op 17-10-2003 17:47 . Reden: mobo gegevens ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

-ET-

Phone Home

vaak staat er tussen de pci sloten een aantal getallen. Gooi die eens in google en kijk wat je vind. Weet je wat voor chipset op het moederbord zit?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
AIDA32 of Sisoft SANDRA kunnen je wel vertellen wat voor mobo je hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door NitroX infinity op 17-10-2003 17:49 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
ik heb dit ook gehad, wat bleek mijn onboard soundkaart was kaput (ik weet niet hoe), voor de rest niets mis met het mobo, ik heb een geluidskaartje bij gekocht( moederbord was al buiten garantie)
Maar tegenwoordig kan je toch al goedkoop aan een geluidskaartje komen?

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb sisoft sandra op die pc gezet, het moederbord is een VIA KT333-8235... maar bij via.com kom ik ook geen wijs uit...

Ik ga nu even een andere website zoeken met drivers.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 18:47 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Haal bij de lokale PC-boer ff een el-cheapo 5.1 geluidskaartje. Kost iets van 10 euro en klaar ben je. En voor die VIA moet je de 4-in-1 drivers hebben...staat ook in de FAQ van PMG (of OM, daar wil ik ff vanaf zijn :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

* geef een exacte omschrijving van het probleem, compleet met de eventuele foutmeldingen, en wanneer het zich voor doet
* geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
* geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
* geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
* geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
* vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn
En om erachter te komen wat voor hardware je hebt:

PMG FAQ
en daarin:
Welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem?

In ieder geval heet je moederbord niet Via KT333-8235, dat is namelijk het chipset op het moederbord, niet raar dan dat Via je niet verder kan helpen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

schroef je kast eens open en kijk eens wat er op je moederboard staat, dan kunne we je beter helpen

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt, ik heb op een site via 4 in 1 drivers kunnen vinden en daar stonden ook audio drivers bij... alles werkt. Heel erg bedankt iedereen
Pagina: 1