[webshops] Goede webshops voor fotografie onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 15:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Hoi,

in na volging van bij voorbeeld het DVD's in NL kopen of online bestellen? topic wilde ik hierbij een topic openen voor foto-onderdelen.

Ik ben een redelijke newbie in de fotografie, maar ik weet al wel wat winkels te vinden in het land die mij redelijk prijzen en service aanbieden. Wie kan mij op weg helpen naar sites waar je ervaring mee hebt en welke strakke prijzen aanbieden.

Omdat ik merk dat er een groot prijs verschil in Nederland en bijvoorbeeld USA vraag ik waar de zaak zit. Ik koop liever in NL, maar als de prijs te veel verschilt ben ik bereid een beetje risico te lopen. Veel sites die ik vind zijn een soort reclame folder voor de zaak (die nooit bij me in de buurt zit). Ik wil de producten via de site kunnen bestellen.

Een site/zaak waar ik ervaring mee heb is www.kamera-express.nl in Capelle aan den IJssel, deze zijn ook erg goed met tweede hands. In de US s een site waar je heel veel kan vinden is www.ebay.com, maar vertrouwen doe ik het meestal niet helemaal, daarbij heb je bij ebay veel bijkomende kosten.

Als test-case wilde ik de tamron 70 (of 90) -300 objectief gebruiken, deze wil ik namelijk kopen. Deze heb ik in NL (in een real-time) winkel al voor 169 euro gevonden.

samenvatting: Geef me Links!!! ;)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

http://www.foto-konijnenberg.nl/

tamron 70-300 149.-

Wise enough to play the fool

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:50

Floor-is

5.2

Helaas geen onlineshop, dus bellen: Crown in Woudenberg, dhr Ruitenberg moet je hebben. Nummer euh.. jeetje (somebody help me uit here) heb ik helaas ff niet bij de hand... Waarom reageer ik dan eigenlijk? :P

Camex in Amsterdam is overigens ook wel een errug fijne winkel! Prijzen zijn niet geweldig alleen.

Bericht hierboven

Verwijderd

In de USA zijn dit soort spullen inderdaad een stuk goedkoper dan in ons kikkerlandje.

Er zit echter wel een risico aan.

1) betrouwbaarheid van de zaak waar je je spullen besteld.
2) invoerrechten.

Punt 1 spreekt voor zich, maar met punt twee moet je even opletten.

Ik ben er niet helemaal zeker van, maar:

Als je electronica rechtstreeks bij een winkel in de USA besteld betaal je geen invoerrechten. Volgens mij moet er door de winkel een douaneverklaring bij de zending gevoegd worden.
De douane berekend een bedrag en stuurt die met de zending mee en die moet je dacht ik aan de bezorgdienst betalen.

De meeste winkels sturen echter geen douaneverklaring mee en met kleine pakketjes is dat meestal geen probleem. Maar als de douane besluit een steekproef te doen en ze pakken je pakketje er uit dan kun je een boete krijgen.
En daar boven op komen natuurlijk de invoerkosten.

Dit is de policy van een online electronica zaak:

"You should know that you are responsible for any customs or import fees, if any. We can not calculate those for you, you must check locally."

Als je de prijsverschillen ten opzichte van Nederland ziet is het 't overwegen waardt.
Ik zou alleen van te voren een beetje rondvragen naar ervaringen van mensen.

Misschien valt het wel mee, maar ik wilde het toch even kwijt. ;)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Een collega van me heeft al eens een keer een stapel formulieren laten zien die hij ooit heeft ingevuld (hj koopt nog al eens wat).

Wat ik dus o.a. wil met mijn vraag is ervaring met online zaken in de us. (jouw punt 1) en tweakers vragen welke zaken de zooi goed en onopvallend verpakken (punt 2).

Trouwens, als je de Nederlandse staat de belasting betaald krijg je die van de Amerikaanse terug.

* Tukk vindt E. 150,- al veel minder dan hij zelf gevonden had.

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 18-10-2003 21:13 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Camera's en toebehoren zit volgens mij geen invoer op; wel betaal je uiteraard BTW en shipment (ook BTW over de shipping costs!). Wel is het mogelijk dat er voor handling bij customs een bedragje bijkomt. Pak dus je eindbedrag inclusief shipping, reken dat om naar euro's, doe dat maal 1.19, en je hebt ongeveer het totaalbedrag.

Overigens heeft onopvallend verpakken geen effect bij steekproeven; je hebt alleen meer kans op een boete als ze in jouw pakje waarop staat 'chinese chopsticks' tegen een waarde van 0.50 dollar, een DSLR van 1500 dollar aantreffen :)

[ Voor 28% gewijzigd door HunterPro op 19-10-2003 13:20 ]

Verwijderd

HunterPro schreef op 19 oktober 2003 @ 13:19:
Camera's en toebehoren zit volgens mij geen invoer op...
Wel dus:
Fototoestellen; invoerrechten: 4,2% BTW: 19%
Lenzen en objectieven; invoerrechten: 6,7% BTW: 19%

http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 16:47 ]

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Floris schreef op 18 oktober 2003 @ 02:28:
Helaas geen onlineshop, dus bellen: Crown in Woudenberg, dhr Ruitenberg moet je hebben. Nummer euh.. jeetje (somebody help me uit here) heb ik helaas ff niet bij de hand... Waarom reageer ik dan eigenlijk? :P

Camex in Amsterdam is overigens ook wel een errug fijne winkel! Prijzen zijn niet geweldig alleen.
H.P. Ruitenberg
+31 (33) 2867030

:)

System specs

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 16:46:
[...]

Wel dus:
Fototoestellen; invoerrechten: 4,2% BTW: 19%
Lenzen en objectieven; invoerrechten: 6,7% BTW: 19%

http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm
hmm... Kut™, dat wist ik niet :)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
*Kick*

Niemand ervaring met een goede Duitse of Amerikaanse site weet?

Verwijderd

http://www.dpreview.com

Is niet zo zeer een goede shop maar als je een duidelijke review wilt over een digicam dan moet je hier zowieso ff kijken en lezen.

Verwijderd

ik wil voor een specifieke gelegenheid een professionele digitale fotocamera huren. heeft iemand suggesties waar dit kan?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 17:34

Pelle

🚴‍♂️

Bij Konijnenberg kun je lenzen huren, dus misschien ook wel camera's. Mail ze even zou ik zeggen :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:11

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

hmm, huren, dat kan interessant zijn :)
zenks 4 da tip Pelle

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Floris schreef op 18 oktober 2003 @ 02:28:

Fijne winkel? Als er ergens arrogante hufters rondlopen...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

aardappelhoofd, moet je met zo'n opmerking nou een topic van Wednesday 22 October 2003 kicken :?

Denk ff na voordat je zoiets post graag. Ik gooi hem iig dicht wegens oude }:O

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.