[ROUTER] Sitecom DC 202 Nieuwe versie 2 probs

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi,

Na een stuk of 6 versie 1's te hebben gehad van de dc 202 omdat die krengen niet goed werkten, ben ik maar weer naar de winkel gegaan en heb daar een nieuwe versie ingeruilt. Ik heb 3 keer problemen gehad met de ping. Mensen konden na een paardagen niet meer naar mijn wanpoort pingen :( De router begon te flippen enzo... en toen was dat al de 5e keer dat ik dat ding ingeruild had. Nu heb ik dus die nieuwe versie, maar weer hetzelfde probleem. Er kan weer niet gepingt worden terwijl de optie onder den knop Security gewoon aan staat. Iets van Respond to ICMP (ping) nog wat. Ik heb hier sitecom over gebeld en die knaap zei ik dat ik DMZ aan moest zetten :?

Dit kan nooi goed gaan hoor... want dmz zet ie op 1 pc alle poorten open en zo is heel die pc van mij openbaar voor het net.

Nu is mijn vraag of iemand ook zulke problemen heeft of heeft gehad. Ik kan er niet tegen dat al voor de 6e keer dezelfde router NIET goed werkt :(

Als je graag even wilt kijken in die webadmin, dan moet je het hier maar zeggen. Dan stuur ik je wel een e-mail met link + wachtwoord.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 08:06

Zym0tiC

^_^

ik wil wel eens kijken, heb zo'n zelfde router.

mail staat in mijn profiel :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• WiNlUx
Zym0tiC schreef op 17 October 2003 @ 17:03:
ik wil wel eens kijken, heb zo'n zelfde router.

mail staat in mijn profiel :)
Je hebt op beide adressen mail :)

//edit:

Bij dat ene gewone mailadres he, moet ik daar zymOtic of zym0tic invoeren?

[ Voor 19% gewijzigd door WiNlUx op 17-10-2003 17:10 ]

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

ok eens ff kijken

edit:
Helaas, ik heb alle instellingen nagelopen en niets vreemds kunnen vinden waar het probleem ligt, normaal gesproken zou het gewoon moeten werken.
Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen hier mee :|

[ Voor 87% gewijzigd door Zym0tiC op 17-10-2003 17:16 ]

• WiNlUx
Phoe. Jij zegt dat jij ook die sitecom hebt he. Als je die ping mogelijkheid hebt aanstaan, dan heb jij nu hetzelfde probleem als ik. Ik kan namelijk ook niet naar je ip pingen :? (ik weet je ip omdat er staat 217.*.*.* is managing this device)

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

WiNlUx schreef op 17 October 2003 @ 17:14:
[...]

Phoe. Jij zegt dat jij ook die sitecom hebt he. Als je die ping mogelijkheid hebt aanstaan, dan heb jij nu hetzelfde probleem als ik. Ik kan namelijk ook niet naar je ip pingen :? (ik weet je ip omdat er staat 217.*.*.* is managing this device)
Die ping mogelijkheid heb ik zelf uitstaan. In het begin toen ik hem had, had ik hem wel aangezet, maar dat heb ik nu liever niet

• WiNlUx
Aha ok. Ik voeg je zometeen als ik thuis ben wel toe op msn. Dan ken ik ff prate met je.

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

is goed, wel grote kans dat ik pas vanacht/ morgen vroeg online ben, ik ga zo eten en straks naar een cd presentatie toe. Maar als ik online ben spreek je me maar online, no problemo :)

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik heb nu ook een prob, heb vandaag ook een sitecom dc 202 v2 gehaald, en nog niks anders dan ellende :(

om de paar minuten gooit de router de verbinding eruit, de modom is online, de modemstatus op de router is ok, hij blokkeert de verbinding met het netwerk.

heb alle instellingen nagekeken, die staan goed, heb de nieuwste firmware erop gezet(1020) dit mag ook niet baten.

ook mijn netwerkkaart al op 10mb full duplex gezet, ook dit maakt niet uit.

help :?

get rich or die try'in

Verwijderd

Ik heb een sitecom Dc18 wireless broadband router, had op een gegeven moment ook problemen maar toen nieuwste firmware erop en geen problemen,
het rare was dat ik niet volledige dhcp gegevens kreeg van @home...
Dit lag aan het feit dat @home aan het experimenteren is met nieuwe protocollen....
Met name om dan mensen te dwingen hun routers aan te schaffen vermoedt ik..

Wat voor verbindingen hebben jullie ?

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

ik heb multikabel. power plus - 1500 down / 512 up

signaal is strak en constant, alleen met router begint ermee te spelen, and i don't like that

[ Voor 3% gewijzigd door ModmaN op 17-10-2003 21:52 ]

get rich or die try'in

Verwijderd

krijgt de router volledige dhcp gegevens, dus contact met dhcp server, dns server en gateway ?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:18

tozzke

aka tozzert

ik heb ook deze router sinds een week... niets dan lof over deze router
hij werkt hier gewoon perfect (ook de vorige v1 gehad, werkte ook perfect) icm @home

maar dan een vraagje, waarom wil je gepingd kunnen worden vanaf het internet?

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 21:54:
krijgt de router volledige dhcp gegevens, dus contact met dhcp server, dns server en gateway ?
yupz, all complete

werkt ook goed, maar helaas maar voor een minuut of 5 :'(

gewoon terug naar de winkel :?

get rich or die try'in

Verwijderd

en wat gebeurt precies na die 5 minuten ?

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

de internetverbinding valt weg, router zegt dat er internet is, modem is online(surfboard modem 192.168.100.1) alleen de router blokkeert, firewall staat uit.

get rich or die try'in

Verwijderd

staan er ook absoluut geen "failed" berichten in de status scherm, dus bv. dhcp server unable to connect maar wel bv een ip adres... ?

ik weet ook niet of op die router van jou ook zo'n uplink knop zit, dat zou ook het probleem kunnen zijn, dat je die even omzet...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 22:16 ]

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:38

dodo79

witte dikke tonnie

ja, hier nog 1 met zon dc202
kan er maar 1 ding over zeggen.

het zijn *** dingen
die processor die erin zit is niet gekoeld, en enorm heet.
dit heb ik al gedeeltelijk verholpen door er een p3 heatsink erop te zetten, maar zelfs die wordt tering heet.

het onbereikbaar zijn van de router klinkt mij ook niet onbekend in de oren.

wat wel goed is aan deze router is de firewall, die is niet plat te krijgen en hij stealth ook mooi alle poorten die wel gebruikt worden.

verder is et een boutding om eerlijk te zijn.

vooral afgelopen zomer was et een ramp, ding deed het gewoon niet langer als een half uur ,waarna je em weer moest resetten.

ik heb ook al contact gehad met sitecom over dit ding.
zei stuurde alleen een nieuwe firmware, die een beetje helpt maar niet afdoende is.
verder laten ze je gewoon zitten.

tip voor topicstarter?? wegbrenge da ding, en niet meer aan zon sitecom beginnen
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 22:15:
staan er ook absoluut geen "failed" berichten in de status scherm, dus bv. dhcp server unable to connect maar wel bv een ip adres... ?

ik weet ook niet of op die router van jou ook zo'n uplink knop zit, dat zou ook het probleem kunnen zijn, dat je die even omzet...
de hele router is dan onbereikbaar, je kunt em ook niet meer pingen.
er zit een uplink knop op, maar die is maar voor 1 poort van de 4, de andere 3 blijven normaal (zit namelijk een switch in dat ding )

[ Voor 25% gewijzigd door dodo79 op 17-10-2003 22:20 ]

omdat het kan!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

ik weet ook genoeg bedankt !

get rich or die try'in

Verwijderd

misschien is het beter om dan een oudere stabielere te kopen ?

-------de hele router is dan onbereikbaar, je kunt em ook niet meer pingen.
er zit een uplink knop op, maar die is maar voor 1 poort van de 4, de andere 3 blijven normaal (zit namelijk een switch in dat ding )-------

je moet wel de uplink poort gebruiken om je modem op aan te sluiten, dat is dan nl de "wan" poort..
misschien wisten jullie dat al, ik vermeldt het alleen even..

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 22:23 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

toch gek dat er mensen zijn die zoveel problemen hebben...
ik heb er inmiddels 4 geplaatst bij familie/vrienden/kennissen waarvan 2 V2's en dan ook nog een V2 voor mezelf. nergens zorgt hij voor problemen, draaien als een zonnetje, snel, geen vastlopers

overigens allemaal icm @home

Verwijderd

ik heb nu ook helemaal geen problemen.... miscchien is het toch ook afhankelijk van je provider....

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:38

dodo79

witte dikke tonnie

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 22:21:
misschien is het beter om dan een oudere stabielere te kopen ?

-------de hele router is dan onbereikbaar, je kunt em ook niet meer pingen.
er zit een uplink knop op, maar die is maar voor 1 poort van de 4, de andere 3 blijven normaal (zit namelijk een switch in dat ding )-------

je moet wel de uplink poort gebruiken om je modem op aan te sluiten, dat is dan nl de "wan" poort..
misschien wisten jullie dat al, ik vermeldt het alleen even..
de router heeft een aparte wan poort voor je modem en verder een 4 poorts switch waarvan je 1 poort als uplink kunt gebruiken voor een andere hub/switch.
Ofwel 5 utp poorten in totaal :)

omdat het kan!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

btw, mijn snelheid over het netwerk is ook om te huilen, als het meezit af en toe een uitschieter naar de 60k en normaal 10k

dit was voorheen 800k

router deugt niet naar mijn idee

denk dat het dan toch maar een draytek vigor 2200e wordt

get rich or die try'in

• tozzke

tozzke

aka tozzert

het blijft me als een vreemd verhaal in de oren klinken aangezien ik er geen problemen mee heb.

over het lan haal ik makkelijk 9MB/s

ik vrees voor je dat het een ISP-gevoelig apparaat is oid :/

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

dat is dan jammer, dingetje ziet er leuk uit, nou is dat niet een pre, maar hij moet functioneel zijn en ook werken, en dat doet ie dus niet., op het functionele na dan.

wat ik dan ook nog niet snap is dat multikabel oa. deze router zelf aanbied:

http://service.multikabel...php?folder=8&subfolder=25

ik snap er niks meer van :?

[ Voor 52% gewijzigd door ModmaN op 17-10-2003 22:51 ]

get rich or die try'in

• WiNlUx
Ik gooi zometeen de router in de prullebak en hang er tijdelijk een freesco aan totdat ik wat meer geld heb voor een GOEIE router.

• tozzke

tozzke

aka tozzert

offtopic:
geef hem maar aan mij dan :)

ik weet er wel raad mee

[ Voor 19% gewijzigd door tozzke op 18-10-2003 10:26 ]

• WiNlUx
Tozzman schreef op 18 October 2003 @ 10:26:
offtopic:
geef hem maar aan mij dan :)

ik weet er wel raad mee
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Oct 18 2003 om 10:29:59 UTC+0200)

Download : 106.1 KByte/sec
Upload : 52.4 KByte/sec
Connection : 933.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms

En dit op een stand alone pc huh....

offtopic:
Neej, gebruik em nog als switch :P

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:23
pfff

ik heb ook een hele tijd lopen kutten met de dc202's... sommigen hielden het een paar uur uit, voordat ie t weer begaf... ik brandde mn handen aan dat ding

Als ik mn settings had opgegeven voor mn provider verstuurde dat pokke ding naar IEDERE pc in het netwerk precies 18,1KBps.. ding ging zich gedragen als een hub..

nee, ik heb nu mn 2200e. en niets dan lof...
Sitecom = top voor lan kaartjes en kabeltjes, maar verder.... neeh

• WiNlUx
SyS_ErroR schreef op 18 October 2003 @ 11:28:
pfff

ik heb ook een hele tijd lopen kutten met de dc202's... sommigen hielden het een paar uur uit, voordat ie t weer begaf... ik brandde mn handen aan dat ding

Als ik mn settings had opgegeven voor mn provider verstuurde dat pokke ding naar IEDERE pc in het netwerk precies 18,1KBps.. ding ging zich gedragen als een hub..

nee, ik heb nu mn 2200e. en niets dan lof...
Sitecom = top voor lan kaartjes en kabeltjes, maar verder.... neeh
Hehe ben het met je eens. Heb nu freesco spul draaie op een p2 400 mhz. Draait beter dan die sitecom hehe

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Erg vreemd allemaal, de ene spreekt niets dan lof de andere haat die dingen.

Ik heb zelf eentje al bijna 1 jaar lang tot volle te vredenheid. Heb al voor veel mensen een dc202 aangesloten en alles ging van een leie dakje :)

Verwijderd

tja, voor al die routers geld dat het natuurlijk geen super apparaten zijn, het is over het algemeen waar naar zijn geld,ik gebruik zelf een fette cisco en die kan ik het met mijn multikabel verbinding ook behoorlijk zwaar maken. Het is dan ook niet voor niets dat multikabel hun nieuwe accelerate abbonees op het feit wijst dat een router de snelheid behoorlijk kan drukken.

@ubl het is 1500/256 power plus

Verwijderd

Kijk op http://192.168.0.1/techsupp.htm en controleer of er een vinkje staat bij "Override built-in settings; use values below", zoja haal deze weg.
Kijk op http://192.168.0.1/dev_opt.htm en controleer of er een vinkje staat bij "Enable DoS (Denial of Service) Firewall", zoja haal deze weg.

Als deze er bij mij staan krijg ik dezelfde problemen als jij, suc6!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:22:
Kijk op http://192.168.0.1/techsupp.htm en controleer of er een vinkje staat bij "Override built-in settings; use values below", zoja haal deze weg.
Kijk op http://192.168.0.1/dev_opt.htm en controleer of er een vinkje staat bij "Enable DoS (Denial of Service) Firewall", zoja haal deze weg.

Als deze er bij mij staan krijg ik dezelfde problemen als jij, suc6!
Vreemd ik heb deze dus allebei aangevinkt staan en heb nergens problemen mee

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 18 October 2003 @ 16:38:
[...]

Vreemd ik heb deze dus allebei aangevinkt staan en heb nergens problemen mee
Dat kan wel, maar dat komt misschien omdat ik een Repotec RP-IP515H router heb. Maar deze gebruikt dezelfde firmware, en heeft daarom ook dezelfde problemen. Ze komen beide uit de Sercomm stal. Misschien heeft het ook iets met je ISP te maken, maar daar kan ik geen antwoord op geven, ik zelf gebruik @Home naar volle tevredenheid.

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik heb dat ook gewoon aangevinkt @ V2 maar ook altijd aangevinkt gehad @ de V1

ik moet wel zeggen dat ik een tijd heb gehad dat de V1 constant vastliep, tot wel 8 keer op een dag. Maar dat was toen een probleem icm @home

ik denk dus dat het een ISP-afhankelijk apparaat is (sinds firmware 1630b had ik nergens meer last van)
Firmware versie 1630b
L2TP cliënt support toegevoegd tbv Wanadoo/Casema met Motorola surfboard modem.
Crash issue door onbekende pakketgrote op ISP netwerk verholpen (o.a. Zeelandnet).
Edonky connectie limitatie issue verholpen.
dat was er volgemns mij de oorzaak van dat hij crashte

• WiNlUx
Heb net ff die opties geprobeerd he maar maakt geen verschil. Het is gewoon k*t spul die klote router. Ik sluit nu mn smoothwall bak er weer op aan. (ja freesco was niet zo uitgebreid vonnik) :P

UHM vraag over smoothwall:

Ik heb met suc6 de poorten kunnen forwarden naar mijn servers. Nu kan ik bij een maat van mij op terminal services testen of het lukt. Dit gaat allmaal goed. Er kan verbinding gemaakt worden met mijn webmail, site, ftp enzo. Nu wil ik dus vanaf mijn eigen pc naar http://huib.mijndomein.nl gaan maar dat lukt dus weer niet. Wel zie ik in de statusbalk dat hij naar me ip wil maar ik kom er niet door. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt niet. Weet iemand hoe dit komt of waarom het niet mogelijk is? Kan iemand mij dit duidelijk uitleggen? :) :)

[ Voor 61% gewijzigd door WiNlUx op 18-10-2003 21:38 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

aangezien dit topic over de DC-202 gaat, lijkt het me niet verstandig om hier over ¿linux? gebaseerde machines te beginnen

• WiNlUx
Tozzman schreef op 19 October 2003 @ 05:49:
aangezien dit topic over de DC-202 gaat, lijkt het me niet verstandig om hier over ¿linux? gebaseerde machines te beginnen
Je hebt helemaal gelijk. Ik zal dan wel een nieuwe draad openen :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24

Arfman

Drome!

Ik heb zo'n 202 neergezet bij m'n GF (@home connectie), staat nu een jaar zonder problemen te draaien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• WiNlUx
Arfman schreef op 19 October 2003 @ 12:48:
Ik heb zo'n 202 neergezet bij m'n GF (@home connectie), staat nu een jaar zonder problemen te draaien.
Weetje, ik heb hier ooit een lokale kabel internet boer van Oisterwijk gehad. Parelnet genaamd (www.parelnet.nl). Elke keer als ik hier me router aansluitte op het kabelmodem, dan was het na een paar dagen afgelopen met de pret. Vastlopers en niet pingbare routers. Ik denk dat ik toch eens even naar parelnet stap aangezien ik met deze router de overstap heb gemaakt van Parelnet naar Demon ADSL.

Verwijderd

De router wordt inderdaad warm.
Dit is geen probleem, zolang hij maar zoals in de handleiding vermeld staat VRIJ staat, dus niet bv OP je modem.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Toch raar al die verschillende reacties... zelf ben ik erg positief over de v1 versie van deze router. Draait hier perfect, netwerk gaat netjes tegen de 100mbit. Internet heeft 'ie perfect gedeeld toen ik nog @Home had en nu met Demon werkt 'ie ook uiterst lekker.

Qua warmte valt het ook nog wel mee vind ik... maar misschien dat ik toch ook maar eens kijk of ik er een heatsinkje bij weet te knutselen... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik ben net twee routers verder, een cheap ass E-tech van 35 Euro en een Sitecom WL-018 van 129 Euro en allebei lopen ze na het doen van een paar instellingen vast in het menu. Of, als ik al kan surfen dan is het om het kwartier resetten geblazen, ook al hang ik er maar één machine aan.
Op de volgende draad kwam ik al meer te weten over (consumenten) routertjes.
Router + @Home COM21 modem : geen internet*
Het lijkt onoplosbaar. Ik ben ermee gekapt, ook al blijven ze bij de winkels beweren dat het bij niemand anders problemen oplevert en dat ze er al honderden verkocht hebben. Ik ga weer lekker terug naar mijn oude servertje totdat ik zeker weet dan men de problemen heeft opgelost.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Na een stuk of 6 versie 1's te hebben gehad van de dc 202 omdat die krengen niet goed werkten.
Je kunt vertellen wat je wilt, maar die dingen werken bij mij en kennissen echt super _/-\o_ . (LOL)
Dat je er al 6 hebt terug gestuurt kan wel > maar het lijkt me sterk dat het aan de router ligt :X .
Die zes deden het allemaal niet natuurlijk 8)7 .
Het lijkt me eerlijk gezegt eerder een gebruiker fout dan wat anders.
En dat die "krengen" warm worden is een feit , maar dat er 6 achter elkaar defect zijn is onwaarschijnlijk. (anders koop ook ef een staatslot voor me) >:)

• WiNlUx
datkanveelbeter schreef op 21 October 2003 @ 10:48:
[...]

Je kunt vertellen wat je wilt, maar die dingen werken bij mij en kennissen echt super _/-\o_ . (LOL)
Dat je er al 6 hebt terug gestuurt kan wel > maar het lijkt me sterk dat het aan de router ligt :X .
Die zes deden het allemaal niet natuurlijk 8)7 .
Het lijkt me eerlijk gezegt eerder een gebruiker fout dan wat anders.
En dat die "krengen" warm worden is een feit , maar dat er 6 achter elkaar defect zijn is onwaarschijnlijk. (anders koop ook ef een staatslot voor me) >:)
Ehm, HET LIGT WEL AAN DIE ROUTER. Ik heb er nooit iets raars mee gedaan. Ik heb alleen de firmware geupdate wanneer ik dat nodig vond (dus wanneer ie ging flippe enzo). Maar iig, 't is k*t spul en vele anderen vinden dit ook. Kijk maar naar de reacties... Heb nu tijdelijk naar volle tevredenheid een smoothwall ding draaien, en zodra de tijd rijp is koop ik een nieuwe GOEIE hardware matige router :)

Verwijderd

WiNlUx schreef op 21 oktober 2003 @ 13:01:
[...]

Ehm, HET LIGT WEL AAN DIE ROUTER. Ik heb er nooit iets raars mee gedaan. Ik heb alleen de firmware geupdate wanneer ik dat nodig vond (dus wanneer ie ging flippe enzo). Maar iig, 't is k*t spul en vele anderen vinden dit ook. Kijk maar naar de reacties... Heb nu tijdelijk naar volle tevredenheid een smoothwall ding draaien, en zodra de tijd rijp is koop ik een nieuwe GOEIE hardware matige router :)
Ik denk dat een wichelroede loper voor aardstralen meer op zijn plaats is :{

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat een wichelroede loper voor aardstralen meer op zijn plaats is :{
offtopic:
Hier zal ik maar geen uitlatingen over doen aangezien ik hier schijnbaar op GoT niet echt gewaardeerd word en weer een zinloze pushmessage krijg :|

• tozzke

tozzke

aka tozzert

WiNlUx schreef op 21 October 2003 @ 13:01:
[...]

mja... toch gek dattie dan bij vele anderen WEL goed werkt dan hè.
Het is overigens een feit dat wanneer men een probleem heeft, men eerder geneigd is om te gaan roepen en klagen in een thread. Mensen die er geen problemen hoor je òf niet, òf 1 keer om te melden dat hij goed bevalt.

ik vind het dus raar dat jij de router de schuld geeft aangezien het er 6 zijn. Ik heb er inmiddels al weer 2 meer geïnstalleerd (een V1 en een V2) en dat compleet zonder problemen.

Wat ik van tevoren ook al gezegd heb, geldt nog steeds. Ik denk dat het een ISP-afhankelijk apparaat is. Ik had eerst namelijk met @home tig reboots/vastlopers op een dag, maar dit probleem is opgelost (voor mij iig) met firmware 1630b.

Verwijderd

Hier werkt de DC202 V1 perfect en hij is nog nooit vast gelopen. Alleen mn internet valt af-en-toe uit, maar dat is @home weer.
Ik ben tevreden over de router, alleen volgende keer koop ik een draytec router of ik bouw er zelf een.

@ Tozzman: jij had reboots/vastlopers met @home? Ik maak gebruik van een DC202 met firmware 1630b(meen ik -> Version 1.6 Release 30 != b?).

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 17:39:

*knip*

@ Tozzman: jij had reboots/vastlopers met @home? Ik maak gebruik van een DC202 met firmware 1630b(meen ik -> Version 1.6 Release 30 != b?).
1630b is een herziene versie van 1630 (in deze versie zat namelijk een schoonheidsfoutje in een pagina in de router die de layout verneukte)

maar sinds DIE versie (1630) heb ik dus geen last meer gehad van vastlopers van de router

* tozzke is nu een tevreden gebruiker van de V2 :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tozzman schreef op 21 oktober 2003 @ 16:40:

[...]

Ik had eerst namelijk met @home tig reboots/vastlopers op een dag, maar dit probleem is opgelost (voor mij iig) met firmware 1630b.
Zelfs met de oudere firmware heb ik daar bij @Home nooit last van gehad. Heeft altijd perfect gewerkt...

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb heel soms vastlopers. Meestal varieerd dit, soms 1x in de maand, soms 3x per dag.
Hij kan blijkbaar niet tegen hitte ofzo, in de zomer loopt ie om de haverklap vast, nou zelden.

Ook heb ik soms dns problemen, maar dat kan ook aan @home liggen.

Voor de rest ben ik tevreden met deze router.
Hij is niet dat ik zeg: Perfect ! , maar hij doet het verder goed dus hij is ook niet super bagger.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bartjuh schreef op 21 October 2003 @ 19:40:

[..]

Hij kan blijkbaar niet tegen hitte ofzo, in de zomer loopt ie om de haverklap vast, nou zelden.
Mijn DC-202 deed het in de zomer net zo goed als altijd. Nooit problemen gehad.
Ook heb ik soms dns problemen, maar dat kan ook aan @home liggen.
Dat ligt wel zeker aan @Home, die DNS-servers liggen regelmatig te kloten.

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

ik moet er wel eentje hebben die tegen warmte kan, op mijn kamer @ zomer = 30 graden

dat zal ie vast niet lekker vinden :P ik kan vrijdag een nieuwe dc 202 v2 halen, heb ik dan nog steeds ellende dan komt er een draytec

get rich or die try'in

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

De meeste routers kunnen wel tegen wat warmte hoor :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• tozzke

tozzke

aka tozzert

mijn Sitecom V1 werd warmer dan mijn V2, de V1 was werkelijk een klein kacheltje, hand in de buurt en je voelde de warmte al. Bij de V2 valt de warmte alles mee, hooguit lauw

Verwijderd

Ik heb hem gewoon standaard geconfigureerd en alles werkte goed behalve ftp werkte in het begin niet helemaal goed maar das nu ook opgelost hoe ik dat gedaan heb weet ik ook niet maar heb de router nu wel 24 uur per dag aanstaan, dit is beter voor het apparaatje dan dat je hem met de pc aan en uit zet.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 17:32:
Ik heb hem gewoon standaard geconfigureerd en alles werkte goed behalve ftp werkte in het begin niet helemaal goed maar das nu ook opgelost hoe ik dat gedaan heb weet ik ook niet maar heb de router nu wel 24 uur per dag aanstaan, dit is beter voor het apparaatje dan dat je hem met de pc aan en uit zet.
<HK-modus> PC Uitzetten???? :? :? :? </HK-modus> >:)

Maar ff serieus... ik dacht dat niemand z'n routertje uit zou zetten.

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik snap ook niet helemaal waar def103 het over heeft (met de pc uitzetten :? )
maar idd.. die apparaatjes zijn ervoor gemaakt om 24/7 te draaien

Verwijderd

Hello allemaal,

Op 9-10-2003 kreeg ik het Eurodocsis Modem van de Kaashema omdat ik Power Cable had genomen.
Daarvoor een COM21 in combinatie met een Draytek Vigor 2200E.
Dit heeft altijd prima gewerkt, maar de narigheid begon in combinatie met het Eurodocsis modem.
Niets anders dat rottigheid (kijk maar ff naar dit draadje: Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)).
Ben naar Office Center gegaan en een Zilverkleurige DCD-202 V2 gekocht.
Loopt als een speer, wordt lauw warm.
Het is nu de 29-10-2003 en nog maar 1 keer is de verbinding weg gevallen, dat is in mijn ogen een Kaashema probleem.
Verders niets dan lof over deze router, heb prima up en down stream en ben er zeer tevreden over.
Installatie zeer eenvoudig en werkte vrijwel meteen.
Groetjes,

Lenco

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 11:01 ]

Verwijderd

/off topic

Ik heb de v1 en die werd ontzettend warm elke keer een daardoor hing ie zichzelf regelamtaig op. Zeer vervelend.

Maar wat je moet die is dat ding ophangen en zorgen dat de gaten boven en onder zitten ipv link en recht dan stroom de lucht beter door, ik heb sinds ik dat gedaan heb geen "hangers" meer gehad ik verbrand me had ook niet meer al ik dat ding aanraak.

En nu ben ik zeer tevreden met dan ding

Verwijderd

Hallo allemaal,

Een vraag aan WinIUx.
Ik weet niet wat voor O.S. je gebruikt, maar heb je al eens een herinstallatie gedaan ?
Je zou het eens keer kunnen proberen, wie weet dat het dan wel beter gaat !
@ Dammas, hij staat hier bij mij vrij op een plank met voldoende ruimte er om heen en word lauw warm !
Groetjes,

Lenco

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 08:06 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hoe zie je het verschil tussen v1 en v2?

Trouwens, mijn DC-202 is ook dikke bagger.. Het werkt nu een paar maanden onafgebroken, omdat ik niets meer instel.. als ik een paar virtual servers toevoeg of aanpas, wat al sowieso een ***-interface is, loopt ie weer eens vast..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

toch even een tegenwoordje plaatsen, niets dan lof over de eerste DC-202 series. Ik heb er nu 1tje al 1,5 jaar onafgebroken staan in een studentenhuis met 7 mensen 24/7 er aan geknoopt.

Stabiliteit ten top (nog nooit vast gelopen), maar wel idd zolang je niet steeds de nieuwste firmware wil.

Virtueel servers en VPN'en is echter nooit een probleem geweets.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Versie 2 is Zilverkleurig !

• tozzke

tozzke

aka tozzert

axis schreef op 30 oktober 2003 @ 08:15:
Hoe zie je het verschil tussen v1 en v2?

Trouwens, mijn DC-202 is ook dikke bagger.. Het werkt nu een paar maanden onafgebroken, omdat ik niets meer instel.. als ik een paar virtual servers toevoeg of aanpas, wat al sowieso een ***-interface is, loopt ie weer eens vast..
de V2 is idd de zilvere, V1 de antraciete

de interface is grondig onder handen genomen met de V2

check voor het verschil:

http://www.zeepost.nl/~tozzke/Sitecom%20DC-202%20V1
en
http://www.zeepost.nl/~tozzke/Sitecom%20DC-202%20V2

Voordelen van de V2 t.o.v. V1 (imo):
1. overzichtelijkere interface
2. strakkere/frissere/mooiere interface
3. uitgebreidere opties (meerdere poorten te forwarden met virtual servers met slechts 1 regel)

• Luno
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06-2025
Hi,

Ik vraag me af of er ook niet verschillende versies van de V1 zijn. Niet dat ik er veel ervaring in heb, ik heb de mijne dinsdag pas icm wanadoo motorola 4200 geactiveerd, en sindsdien werkt uitstekend. Maar om te zeggen dat het ding heet wordt is wat teveel gezegd, zelfs lauw is overdreven.
Daarnaast heb ik geen last van snelheidsvermindering door de DC202 V1. Daarvoor had ik 2 PC's via een switch aan het motorola modem hangen, waardoor slechts 1 PC verbinding kon hebben. De XP machine werkte altijd probleemloos, maar de Win98 PC raakte meestal na een paar minuten de verbinding kwijt. Nu met de DC202 en geen Casema software meer op de PC hebben beide PC's eem
goede internetverbinding.
M.a.w. ik ben erg tevreden over de DC202 V1 en ik herken al het gekanker niet.

CU L1
Pagina: 1