[LFS] GRUB wil FS niet gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019
Na het installeren van LFS ben ik nu aangekomen bij het bootloader hoofdstuk...

Maar GRUB zegt bij het commando 'root (hd0,3)' dat het FS niet ondersteund wordt...

Ik heb, volgens de LFS-installatie, een ext2 partitie aangemaakt op hda4

Maar na enige controle met cfdisk, krijg ik te zien dat het FS op hda4 'W95 FAT LBA' schijnt te zijn...

Heeft iemand een verklaring voor bovenstaande, of een manier om er voor de zorgen dat ik mijn LFS-partitie toch kan booten met GRUB???

It's what it is...

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-04 19:16
Je hebt volgens mij het type van je partitie niet goed gezet, die moet type 83 (of 82?) zijn: Linux Ext2. Volgens mij kun je dit nu in cfdisk nog makkelijk wijzigen zonder dat er data verloren gaat, maar helemaal zeker weet ik dit niet.

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019
@MikeN:

Heb je ervaring met LFS... Volgens mij, en ik heb alles nogmaals nagelopen, ben ik dat fs-type nergens tegen gekomen bij de installatie.. maar ik zal eens kijken wat er te redden valt met cfdisk

It's what it is...

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-04 19:16
Acropia schreef op 17 October 2003 @ 16:45:
@MikeN:

Heb je ervaring met LFS... Volgens mij, en ik heb alles nogmaals nagelopen, ben ik dat fs-type nergens tegen gekomen bij de installatie.. maar ik zal eens kijken wat er te redden valt met cfdisk
In "mijn lfs tijd" (toen de website nog een mooi design had enzo :+) was het volgens mij zo dat ze zeiden dat je "een partitie moest maken" en werd er verder van je algemene linux kennis uitgegaan m.b.t. het op de juist manier maken van die partitie :)