[notebooks] centrino+12.1inch+tv-out... bestaat dat wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gvrman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 08:40
Geachte mede tweaker forum bezoekers.

na een paar dagen gezocht te hebben, en een heleboel notebook leverancier sites afgegaan te zijn kan ik maar niet vinden wat ik wil. het lijkt er op dat het gewoon niet bestaat.

wat ik graag wil is een notebook met een centrino cpu, een 12 inch tft scherm (zodat notebook lekker klein is) en tv-out.

ligt het aan mij of bestaat het echt niet?

greetz

gerard

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Heb je de TR1MP van Sony al een bekeken ?
Kleiner dan dat wordt het denk ik voorlopig niet.
En Veeeeeel Opties ....

• gvrman
@talon: zelfs daar heb ik naar gekeken, maar ik zie bij de specs niks over tv-out svideo oid staan. dit is wel een must voor mij.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
http://www.golem.de/0306/26092.html
http://www.itonline.ch/it...-archiv-sony-030626-1.htm

2 duitse reviews die ik ff snel gevonden heb met het intikken van 'sony TR1MP tv-out' @ google.

Bijde sites zeggen volgens mij dat hij een tv-out heeft (dyslextie, vben dus erg slecht in duits). waarschijnlijk dus ;)

Beste kan je sony ff bellen/ mailen, dan weet je het zeker. :) staat dat trouwens niet @ sony website?

http://www.sonyvaios.co.u...r1mp/sony_vaio_tr1mp.html

^^ ik zie er geen tv-out bij staan 8)7 beste kan je sony ff vragen hoe en wat :)

pdf: http://www.vaio.sony-euro...s/tr1mp/_bilder/tr1mp.pdf

geen tv-out :( btw, wel een mooi notebookje _/-\o_

Edit nummer zoveel:

pricewatch: Sony Vaio TR1MP (P-M ULV 900MHz; 256MB; 30GB; Combo; 10.6" TFT; WXP Pro), 2500€ 8)7

Bel/mail anders een van de boven staande leveranciers B)

* 2MComputers
tel. 0570 523077
fax. 0570 523087
Algemeen: info@2mcomputers.nl
Sales: sales@2mcomputers.nl

* Beat it
T 0900-2BEATIT (2232848)
F 055-5260899
E info@beat-it.nl

* Salland automatisering
Tel: 0572-370219
Fax: 0572-370096
verkoop@sallandautomatisering.nl

[ Voor 51% gewijzigd door Icey op 17-10-2003 16:47 ]

• gvrman
@icey: die links van sony had ik dus ook bekeken (op de site van sony) en ik kon daar dus inderdaad ook niets over vinden. vandaar.

vroeger (afgelopen 2 jaar) ben ik regelmatig opzoek geweest naar een kleine notebook van 12 inch met tv out. op mijn werk hebben we namelijk fujitsu-siemens en alle notebooks die ik hier gezien heb, hebben dus geen tv out.
het lijkt er op dat men juist steeds grotere notebooks willen ipv kleine. mij lijkt het dat de handigheid van een notebook juist het formaat is. en dat het ook makkelijk mee te nemen is.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
gvrman schreef op 17 oktober 2003 @ 16:51:
@icey: die links van sony had ik dus ook bekeken (op de site van sony) en ik kon daar dus inderdaad ook niets over vinden. vandaar.

vroeger (afgelopen 2 jaar) ben ik regelmatig opzoek geweest naar een kleine notebook van 12 inch met tv out. op mijn werk hebben we namelijk fujitsu-siemens en alle notebooks die ik hier gezien heb, hebben dus geen tv out.
het lijkt er op dat men juist steeds grotere notebooks willen ipv kleine. mij lijkt het dat de handigheid van een notebook juist het formaat is. en dat het ook makkelijk mee te nemen is.
Meer mensen kopen een notebook niet meer voor 'werk' meer mensen zien hem als een vervanger voor de desktop (klein, makkelijk, en steeds sneller).

Maar de consument wil er wel spelletjes mee kunnen spelen, de de kracht van een normale pc...

you get the piont :7

• gvrman
de Acer TravelMate C111TCib (PM-1000) vind ik ook een prima ding, maar wederom ljikt het er op dat deze geen tv-out heeft.

• gvrman
@icey : ja ok dat begrijp ik ook wel, zit ook wel wat in. maar ja das dus niet echt wat ik zocht. balen lijkt het. ik hoef ook niet een mega snelle of zo. maar alleen de dingen die ik in de eerste post had neergezet

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 20:29
er is wel een notebook dat voldoet aan de specificaties.. nou ja, bijna dan

heb je al eens nagedacht over een Apple Powerbook?
je zit dan wel aan unix (mac os X) vast maar hebt dan wel alles dat je hartje begeert
- lang op een acculading
- helder 12" display
- composiet en s-video out (op de nieuwe zelfs DVI)
- geintegreerd wifi kaartje (802.11g)

alleen geen windows, dus als dat het struikelblok is, helaas

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Talon schreef op 17 October 2003 @ 16:26:
Heb je de TR1MP van Sony al een bekeken ?
Kleiner dan dat wordt het denk ik voorlopig niet.
En Veeeeeel Opties ....
Ik heb deze net bekeken, en ik vind de batterijtijden van deze laptop voor een Pentium-M ver onder de maat.

Er wordt gesproken over amper 4 uur, en dat terwijl een goede Pentium III-M met gemak 4 uur haalt.

-edit-
Volgens mij heeft deze laptop zelfs shared video memory :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 17:17 ]

Verwijderd

Toshiba Portege R100 en M100 (900MHz en 1200MHz)

deze notebooks voldoen precies aan wat jij voor specificaties noemt

• gvrman
ondanks dat deze notebooks van toshiba er super gaaf uit zien. kan wederom niet in de tech specs vinden dat het tv-out zou hebben. het lijkt er op dat het echt onmogelijk is.

het ziet er naar uit dat ik toch 1 van mijn eisen moet laten vallen.
echt balen dit.

• ruudverbiest
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2024
Hallo,

Indien je de Acer Travelmate C111 neemt + de bijbehorende Acer Easy Port Replikator II (LC.DS201.001), leverbaar midden oktober, dan heb je een Svideo-out.

http://www.hoh.de/index.h..._acer_dockingstations.htm voor info over de replicator.

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

de nec versa S900 heeft wat jij zoekt

http://www.nec-online.nl/...atordoc.asp?Id_ProDis=566

en de s260 ook

[ Voor 8% gewijzigd door zandpaddo op 18-10-2003 17:33 ]

• gvrman
moehaha nec!! dat lijkt er idd op. en dat van acer ook. heb nooit bij na gedacht dat nec ook notebooks had!!! super. ik ga eens ff op pricewatch kijken. wat ben ik een gelukkig persoon. weg zijn al mijn problemen!!! thnx mensen.

• gvrman
is inderdaad ook leuk. helaas niet leverbaar in nederland (las ik bij reacties). wat ik absoluut niet snap!!!! alleen bruingoed pfff. toch wacht ik nog even met de aanschaf van een dergelijke laptop. ik verwacht (en hoop), dat de notebooks met centrino processoren iets naar beneden zullen gaan zodat ik niet boven de 2k euro er voor uit hoef te geven.

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

gvrman schreef op 23 October 2003 @ 16:50:
is inderdaad ook leuk. helaas niet leverbaar in nederland (las ik bij reacties). wat ik absoluut niet snap!!!! alleen bruingoed pfff. toch wacht ik nog even met de aanschaf van een dergelijke laptop. ik verwacht (en hoop), dat de notebooks met centrino processoren iets naar beneden zullen gaan zodat ik niet boven de 2k euro er voor uit hoef te geven.
Ik denk dat je dan lang kunt wachten. Kleine+lichte notebooks zijn altijd duur in vg met normale, en die zijn al aan de prijzige kant. Al bespaar je bij zo'n kleintje wel op de kosten van het tft (12,1" ipv 13"/14").

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://www1.euro.dell.com...atit_d400?c=nl&l=nl&s=bsd

Dell heeft net een erg erg mooi ultra portable Pentium M alternatief geintroduceerd :)
check it out!

• gvrman
niet vervelend wederom helaas geen tv-out!! @#$@#$@#$

ik zit er echt over na te denken of ik dan wel tv-out moet nemen. vind het erg handig. maar voor >500 euro extra is het mij denk ik niet waard!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben de laatste tijd wat dingen tegengekomen die van een VGA poort naar een composite kunnen vertalen.
Dit is overigens een componentloze oplossing, het composite signaal zit dan verwerkt in de standaard PC VGA poort.

Ik weet niet of dit vaker gebruikt is dan bij een incidenteel model, maar het kan dus zijn dat de connector niet fysiek als zo'n connector beschikbaar is, maar met een converter wel.
Dit kan trouwens ook op een dockingstation zitten.

Daarnaast ondersteunen sommige TV's gewoon RGB signalen via de scart, de vraag is vooral, waarvoor wil je het gebruiken....

Maar goed, een 12" laptop is echt relax, zeker met centrino. Maar hou er wel rekening mee dat hoe kleiner de flaptop des te kleiner de batterij moet zijn. Zo'n 15" geval heeft intern gewoon meer ruimte....

• gvrman
true true, maar als hij zo groot is. is het moeilijker mee te nemen.

maar waar wil ik mijn notebook voor gebruiken:

ik wil het overal in mijn huis kunnen gebruiken en neem daarbij natuurlijk neem ik een draadloos netwerk. vervolgens zou ik graag tv out hebben ivm dat ik divx films kan kijken, zowel bij mij thuis als bij vrienden. dingen als cdrom speler en zo hoeven er dan ook niet in te zitten. want dat kan ik altijd aansluiten bij mijn monitor.
Pagina: 1