Toon posts:

Nieuw systeem ... boot niet tot windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem bij elkaar gekocht en voor het eerst geprobeerd het hele systeem zelf in elkaar te zetten.
Het gaat om:

WindowsXP
Intel P4 2.4 800fsb
Abit IC7-G mobo
Maxtor 60 gig
2 x twinmos 256 mb pc3200
(voorlopig) GF4 ti 4200 128mb

morgen komt een nieuwe R9800 pro binnen :9

Anyway, ik heb volgens de handleiding stap voor stap alles aangesloten, en kwam alleen in de knoop toen ik geen aansluiting had voor de cd drive :/ Toen merkte ik alleen dat er in de doos van de mobo een tussenstekker zat voor de cdrom om hem op de serial AtA aan te sluiten.

Nu doe ik die PC aan, kan in de bios komen, SATA aangezet. Save,exit. Boot weer door self test en dan:

"Press (ctrl+s) or F4 to enter Serial ATA setup"

F4 ... sirene uit PC begint te loeien en hij reboot zonder naar windows te booten :(

Wat doe ik fout? Ik ben waarschijnlijk echt een newb

[edit: Ik heb ook al geprobeerd de SATA te disablen en dan te booten maar dan gebeurd hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 16:21 ]

• Kliniclown
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 21:01
Ik weet niet of je je standaard CD-rom zomaar op een SATA-controller kan aansluiten.
Misschein dat het daaraan ligt. En heb je wel SATA schijven?
Kijk gelijk ook hoe je master/slave settings staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Kliniclown op 17-10-2003 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit 1 floppy in de doos van de mobo met SATA drivers erop, maar die kan ik niet echt installeren als ik niet bij a: kan komen :|

Misschien wel een goeie over dat die cdrom geen sta support, met met zo'n tussenstuk moet dat toch wel goed zijn?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ten eerste: het is een IC7-G
Ten tweede: moederbord heeft volgens manual ook 2 "ouderwetse" P-ATA aansluitingen. Je weet wel, zo'n brede stekker. Waarom gebruik je die niet voor je CD-ROM?!?!

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment gebruik ik de SATA helemaal niet btw. De HDs zijn gewoon op IDE aangesloten, en de cdrom is niet aangesloten op die SATA

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er dus achter gekomen wat het was.

In de bios zit ergens een functie die checked of alle fans wel niet draaien, en zodra eentje niet "respond" krijg je dus een alarm en reset ie dus. Blijkt dus de fan van de northbridge te zijn maar die doet het prima dus die sensor is gewoon gaar :/

Geen zin om een RMA ervoor te doen dus gewoon die functie uite gezet. Temp alarm staat gewoon nog aan dus als ie echt te heet wordt gaat ie toch uit.

fixed.
Pagina: 1