Toon posts:

Hoe creeer ik het effect uit Max payne met photoshop 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dit effect ik weet niet wat ik daar voor moet gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://www.gamespy.com/articles/october03/maximpressions/07.jpg

ik heb de search al gebruikt maar daar kwam zoveel max payne uit maar dan voornamelijk de bullettime effect. maar deze ben ik niet uit

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Als ik mij niet vergis is dit gewoon handgetekend, en geen bewerkte foto's.
Ik denk zelfs dat ik weet wie de tekenaar is (Bill Sienkewicz). Kan ik natuurlijk ook op een MP site terugzoeken, want ik heb van henm een aantal strips thuis die hier op lijken.

[ Voor 3% gewijzigd door MrE op 17-10-2003 15:55 . Reden: vis met gebakken aardappeltjes en rauwkost en spekkoek ]

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Welk effect? Dit is toch gewoon een handgetekend plaatje?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ik moet het dan gewoon zien als een soort handgetekend story board

maar is zoon soort gelijk teken achtig effect ook te creeeren met photoshop uit een bestaande foto

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 15:51 ]

• Dark Blue
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Phoei... nou wat je kunt doen is het volgende... en dat wil ik best wel even proberen...

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/famke_maxpayne.jpg
Oké het volgende heb ik toegepast:
Ik heb eerst een foto genomen van Famke Janssen, die er op de foto nog wel letterlijk warmpjes bij zat (te bellen).
Ik heb de foto dmv. Image -> Adjustments -> Color Balance en Hue/Sat/Lightness wat aangepast qua warmte.
De color balance heb ik aangepast naar meer Cyaan, meer blauw. De saturation heb ik iets omlaag gegooid zodat het wat grijziger werd.
Lightness/Contrast heb ik alvast iets toegepast zodat mevrouw wat bleker in het gezicht werd en wat scherpere contrasten kreeg.

Toen heb ik haar layertje gedupliceerd en ben er bovenop verdergegaan (bij ingrijpende dingen pak ik altijd een duplicaat of merged copy). Want, daar gaan we hoor. Ik koos uit Filter -> Artistic -> Dry Brush maar je kunt ook gerust Fresco pakken. Het geeft hier ongeveer hetzelfde effect: je krijgt grove vlekken, die vooral in haar nek te zien zijn. Omdat de plaat er erg licht van wordt, heb ik de layer modus na deze ingreep op Normal, 30 % Opacity gezet. De onderliggende Famke schemert er dan wat doorheen.
Op deze layer heb ik ook nog wat Filter -> Artistic -> Film Grain losgelaten.
Met Grain = 5, Highlight Area = 0 en Intensity = 2 kreeg ik een mooi resultaat.

Toen nog een layer eroverheen. Waarom weet ik eigk niet meer, ohja, voor de donkere randen. Ze was mij nog niet getekend genoeg. Ik heb de onderste layer weer genomen en die er met een duplicate bovenop gegooid.
Ik wilde donkere randen krijgen...

*eten... » klaar met eten...*

...maar door middel van een filter kon k geen mooie donkere outlines krijgen. Nee, dus ook niet met het filter 'Dark Outlines'. Dat ding werkte wel, maar was veel te fijngevoelig ingesteld en ik kon het niet echt minder krijgen. Dus heb ik in deze laatste en bovenste layer maar gewoon het contrast flink omhoog gegooid en de layer met 25% op multiply gezet.

Isn't she cute? :D
De kraag van de man, zoals die getekend lijkt, ik zou echt niet weten hoe je daaraan kunt komen. Misschien werkt een combinatie van Dark Outlines met een hoge brightness/contrast daar wel. Hier bij Famke had ik grote egale vlakken, daar heb je meer plooien etc. Op zo'n egaal vlak zie je een onbedoeld dark outline'tje gauw, maar in die plooien minder. Dus dat valt ook te proberen. Succes!...

[ Voor 21% gewijzigd door Dark Blue op 17-10-2003 18:27 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

zieht gut aus!
offtopic:
ok,ok.. Ik weet: "Als je niets zinnigs te posten hebt, post dan niet.", maar als ja al zo vaak als ik jezelf hebt ingehouden om iets onzinnigs te posten, dan mag je dat best eens een keertje doen. En trouwens ik vind de poging van Dark Blue oprecht er goed uitzien. :9 Eet smaklijk trouwens.. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door SillyJW op 17-10-2003 18:24 ]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ziet er inderdaad goed uit, maar je ziet nog "vlakken" (bijv linkeronderarm) hier en daar, waarvan je de randjes nog kan uitvegen voor een nog realistischere look.

[ Voor 5% gewijzigd door Blaise op 17-10-2003 18:42 ]

Verwijderd

MrE schreef op 17 October 2003 @ 15:47:
Als ik mij niet vergis is dit gewoon handgetekend, en geen bewerkte foto's.
Ik denk zelfs dat ik weet wie de tekenaar is (Bill Sienkewicz). Kan ik natuurlijk ook op een MP site terugzoeken, want ik heb van henm een aantal strips thuis die hier op lijken.
Heeft Bill dat getekend? Dan is ie flink vooruitgegaan sinds z'n gepruts voor X-men en New Mutants.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 10:26

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

http://www.somethingawful.com/articles.php?a=1632 :+
(paynify the planet!)

gewoon een watercolour erover heen (en dan een beetje prutsen)

[ Voor 46% gewijzigd door XangadiX op 17-10-2003 18:54 ]

Stoer; Marduq

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/joseph_maxpayne.jpg
Ik heb Joseph Fiennes ook nog even geprobeerd en het tekeneffect komt er wel uit, maar ik denk dat je voor de echte harde lijnen in de plooien en vouwen toch nog iets anders moet proberen. Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat je echt per sé Dry Brush moet gebruiken, want Fresco geeft op sommige grotere platen (en vooral grote foto's op printkwaliteit) vieze kringels die nog het meeste lijken op moiré. Niet leuk dus.
Ala, ik stop nu, ik zou graag wat van je zien, is het niet in het 2D topic, dan wel hier. (je kunt in het 2d topic altijd nog een link plaatsen naar dit topic als je wilt aangeven waarom je het zo maakt).

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Ik kan je wel vertellen dat deze prentjes echte tekeningen zijn, in dit spel zitten namelijk alleen maar van dat soort tussenstukjes die het verhaal vertellen.

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar om nou allemaal foto's te maken? Dat lijkt me veels te duur voor zo'n spel :).

Overgens vindt ik het erg mooi wat Dark Blue voor elkaar heeft gekregen, ik kan dat niet zo snel verzinnen :).

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

het lijkt mij duurder om een tekenaar al die plaatjes te laten tekenen, je zei zelf al dat het spel er vol mee zat.
Het is echt stukken goedkoper om een stel digitale foto's te maken en te bewerken dan om een tekenaar dit te laten tekenen, en dat te bewerken.

larixk

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Heb net even gekeken bij de credits, toen stondt er: Graphic Novel Art: Mark Leinonen en nog iemand die ik niet heb kunnen onthouden (Zweeds/Fins/Denemarks :D). Als ik die naam invoer op Google krijg ik een of andere hockey ster en nog een paar dingen.

Naam komt weer te boven: Sami Saramäki

[ Voor 10% gewijzigd door Switch op 17-10-2003 19:44 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Switch schreef op 17 October 2003 @ 19:43:
Heb net even gekeken bij de credits, toen stondt er: Graphic Novel Art: Mark Leinonen en nog iemand die ik niet heb kunnen onthouden (Zweeds/Fins/Denemarks :D). Als ik die naam invoer op Google krijg ik een of andere hockey ster en nog een paar dingen.

Naam komt weer te boven: Sami Saramäki
Nou, wie weet beunt hij wel wat bij in de avonduurtjes? ;)

Nou, deep diggin':
http://rinkworks.com/apogee/s/4.3.2.shtml
» Marko Leinonen Max Payne
» Sami Saramaki Max Payne

Dat zijn enkele van de namen die aan Max Payne hebben meegewerkt. Misschien dat Mark's broer wél een grafisch kunstenaar van de witte loonlijst is :P
Meer:
http://www.mobygames.com/game/credits/p,3/gameId,4529/
Ik kom op bovenstaande site van MobyGames ook Kiia Kallio tegen. Ff doorzoeken, misschien vind ik nog tics & trips op de tekenstijl :+

Op deze site staat iets moois:
http://www.computerandvid...ws_story.php(que)id=97483
Lake: Unlike in first game, the graphic novel screens only appear in-between game locations - they never interrupt your gameplay experience. When in-game, all the story content is told in-game. More importantly, we have put a lot of effort into making sure that the graphic novel screens look as beautiful as humanly possible.

This time around, thanks to Rockstar, we had the opportunity to use professional actors as models, as well as a professional director and photographer. The biggest thanks for the visual improvement goes to our talented graphic novel artists, Marko Leinonen and Sami Saramäki.
Ze hebben dus voor de graphic novel foto's gebruikt, anders hadden ze geen fotograaf nodig gehad :)
*zoekende*

[ Voor 71% gewijzigd door Dark Blue op 17-10-2003 20:26 ]

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 21:58
XangadiX schreef op 17 oktober 2003 @ 18:53:
http://www.somethingawful.com/articles.php?a=1632 :+
(paynify the planet!)

gewoon een watercolour erover heen (en dan een beetje prutsen)
Dat blijft een leuke, al stonden er imho leukere in het bijbehorende topic

offtopic:
Do you got stairs in your house?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga maar eens wat aan prutsen en kijken wat eruit komt opzich ben ik vrij handig met photoshop zolang het engelse versie is nederlandse is a nightmare for me
betakt voor de tips
Pagina: 1