Phoei... nou wat je kunt doen is het volgende... en dat wil ik best wel even proberen...

Oké het volgende heb ik toegepast:
Ik heb eerst een foto genomen van Famke Janssen, die er op de foto nog wel letterlijk warmpjes bij zat (te bellen).
Ik heb de foto dmv. Image -> Adjustments -> Color Balance en Hue/Sat/Lightness wat aangepast qua warmte.
De color balance heb ik aangepast naar meer Cyaan, meer blauw. De saturation heb ik iets omlaag gegooid zodat het wat grijziger werd.
Lightness/Contrast heb ik alvast iets toegepast zodat mevrouw wat bleker in het gezicht werd en wat scherpere contrasten kreeg.
Toen heb ik haar layertje gedupliceerd en ben er bovenop verdergegaan (bij ingrijpende dingen pak ik altijd een duplicaat of merged copy). Want, daar gaan we hoor. Ik koos uit Filter -> Artistic -> Dry Brush maar je kunt ook gerust Fresco pakken. Het geeft hier ongeveer hetzelfde effect: je krijgt grove vlekken, die vooral in haar nek te zien zijn. Omdat de plaat er erg licht van wordt, heb ik de layer modus na deze ingreep op Normal, 30 % Opacity gezet. De onderliggende Famke schemert er dan wat doorheen.
Op deze layer heb ik ook nog wat Filter -> Artistic -> Film Grain losgelaten.
Met Grain = 5, Highlight Area = 0 en Intensity = 2 kreeg ik een mooi resultaat.
Toen nog een layer eroverheen. Waarom weet ik eigk niet meer, ohja, voor de donkere randen. Ze was mij nog niet getekend genoeg. Ik heb de onderste layer weer genomen en die er met een duplicate bovenop gegooid.
Ik wilde donkere randen krijgen...
*eten... » klaar met eten...*
...maar door middel van een filter kon k geen mooie donkere outlines krijgen. Nee, dus ook niet met het filter 'Dark Outlines'. Dat ding werkte wel, maar was veel te fijngevoelig ingesteld en ik kon het niet echt minder krijgen. Dus heb ik in deze laatste en bovenste layer maar gewoon het contrast flink omhoog gegooid en de layer met 25% op multiply gezet.
Isn't she cute?
De kraag van de man, zoals die getekend lijkt, ik zou echt niet weten hoe je daaraan kunt komen. Misschien werkt een combinatie van Dark Outlines met een hoge brightness/contrast daar wel. Hier bij Famke had ik grote egale vlakken, daar heb je meer plooien etc. Op zo'n egaal vlak zie je een onbedoeld dark outline'tje gauw, maar in die plooien minder. Dus dat valt ook te proberen. Succes!...
[
Voor 21% gewijzigd door
Dark Blue op 17-10-2003 18:27
]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs