Wanadoo Cable Broadband Easy op Win 2000

Pagina: 1
Acties:

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 18:50
Mijn buurman heeft zich een Wanadoo Cable abo aan laten smeren, onder het motto dat een kind het kan installeren. Behalve de kinderen, heeft mijn buurman er zelf ook nog geen leven in kunnen blazen, vandaar dat ie mijn hulp inriep.
Zelf kreeg ik het ook niet aan de praat, en de helpdesk heeft me afgescheept met het antwoord "windows 2000 ondersteunen we niet". |:(
Is het nodig om uit te leggen dat de buurman nog gevraagd had of dit type internet verbinding geschikt was voor zijn OS? ;)
Affijn, ze willen voor 150 Eurolino's de boel fixen, maar mijn beste buur voelt zich genaaid, en gaat dat zeker niet doen.

Het beste advies:
Stuur die rommel terug en koop nooit meer iets aan de deur. 8)7

Toch hoop ik dat er onder jullie iemand is die een wanadoo cable aansluiting heeft draaien onder windows 2000, en mij wat verder kan helpen.

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Windows 2000 moet in principe wel kunnen werken, maar het wordt niet ondersteund door de desk, dus eventuele problemen zal de klant zelf uit moeten vogelen, net als bijv. Linux, BSD, router en Playstation 2 gebruikers

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 21:13
Natuurlijk werlkt het wel onder win2k, er zal zat op internet staan. Als je een com21 hebt kan je gewoon de pppoe client van win2k gebruiken of even zoeken op pppoe win 2000 op google ofzo, er is namelijk een mooie van een of andere duitser die er net een inbelverbinding van maakt waardoor hij automatisch op kan starten als je internet gebruiken gaat.
Heb je de motorola modem dan zou je een l2tp driver voor winxp van de cd kunnen proberen of even zoeken met google. IIG ben je niet de enige en is winxp een slap aftreksel van 2k dus het zal heus werken.
edit:

die pppoe client heet raspppoe

[ Voor 5% gewijzigd door Bas! op 17-10-2003 16:42 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:46
het staat hier:

http://eservice.casema.tv/

Het is een erg lange link dus vandaar even een routebeschrijving:

klik op internet (linksboven op de pagina)
klik op "hulp bij installatie **NIEUW**"
kies welk modem je hebt
kies voor "windows 2000 en [modem]"

en voila, een complete handleiding, tot en met in welk gaatje het stekkertje moet. Het zou moeten werken.

Wat Casema bedoelt met "dat werkt niet met Win2000" is dat hun telefonische helpdesk het niet ondersteunt en dat hun installatie-cd'tje niet werkt onder dit os. Je moet de verbinding dus handmatig instellen maar met de handleidingen op het net is dat goed te doen.

Suces!

[ Voor 78% gewijzigd door migchiell op 17-10-2003 16:40 . Reden: link verwijderd ]

• Jive
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Hij heeft het nieuw gehad .. dus reken er maar 300% op dat het de nieuwe motorola-troep zal
zijn.

Mijn advies : schop het de deur uit in de proefperiode, en neem een adsl-abbo voor hetzelfde geld.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Bas!
  • Laatst online: 17-05 21:13
Hmm, in ons dorp zijn de wijkkastjes nog niet voorbereid op die motorola's. Dat komt pas in december. Een kennis had dus een motorola gekregen terwijl die dus nog niet werken.
(Zegt al wat over hun administratie om maar niet te beginnen over de helpdesk en willekeur bij de monteurs)

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 18:50
migchiell schreef op 17 oktober 2003 @ 16:36:
het staat hier:

http://eservice.casema.tv/

Het is een erg lange link dus vandaar even een routebeschrijving:

klik op internet (linksboven op de pagina)
klik op "hulp bij installatie **NIEUW**"
kies welk modem je hebt
kies voor "windows 2000 en [modem]"

en voila, een complete handleiding, tot en met in welk gaatje het stekkertje moet. Het zou moeten werken.

Wat Casema bedoelt met "dat werkt niet met Win2000" is dat hun telefonische helpdesk het niet ondersteunt en dat hun installatie-cd'tje niet werkt onder dit os. Je moet de verbinding dus handmatig instellen maar met de handleidingen op het net is dat goed te doen.

Suces!
Thnx!
Volgens mij moet het zo gaan lukken.

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Verwijderd

Bas! schreef op 17 October 2003 @ 16:32:
Natuurlijk werlkt het wel onder win2k, er zal zat op internet staan. Als je een com21 hebt kan je gewoon de pppoe client van win2k gebruiken of even zoeken op pppoe win 2000 op google ofzo, er is namelijk een mooie van een of andere duitser die er net een inbelverbinding van maakt waardoor hij automatisch op kan starten als je internet gebruiken gaat.
Heb je de motorola modem dan zou je een l2tp driver voor winxp van de cd kunnen proberen of even zoeken met google. IIG ben je niet de enige en is winxp een slap aftreksel van 2k dus het zal heus werken.
edit:

die pppoe client heet raspppoe
Hou het maar op het laatste, het zogenaamde witte modem zonder casema logo wel te verstaan want het witte modem met casema logo is het Demos modem.

Com21 en demos worden niet meer uitgegeven enkel en alleen het nieuwe surfboard modem.

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Ik heb zaterdag nog een Cable Easy aansluiting gefikst bij mijn vriendin onder Win98. Geen centje pijn. Je moet alleen wel even goed opletten als je zelf het TV signaal nog moet splitsen. Krijg je een hoop kastjes, splitters, kabels en schroefjes e.d. bij. De bijgeleverde poster moet dan wel uitsluitsel kunnen geven.. Als dat klaar is de installatie CDRom draaien en alle stappen volgen. Brief erbij voor de logincodes en gaan met die banaan..

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Pagina: 1