[W98&2000] Opstartflop melding

Pagina: 1
Acties:

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 08:32
Het volgende is het probleem.

De systemen hebben een installatie van Win2000 die af. Als ik dan met een Win98 bootflop opstart krijg ik de melding dat de compressie niet goed is omdat er een ander besturingssysteem is geinstalleerd. Dan moet je op een toets drukken om verder te gaan. Dat wil ik dus niet. Ik wil dat ie gewoon doorloopt. Ik weet dat het besturingssysteem niet klopt!!!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

En wat is het doel?
Wat wil je doen met die bootflop en kan je dat niet met een andere bootflop bereiken?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

dus jij wilt met een FAT systeem een NTSF systeem gaan benaderen met een win98 flopje ??

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
eRRoR.InSiDe schreef op 17 October 2003 @ 15:21:
Het volgende is het probleem.

De systemen hebben een installatie van Win2000 die af.
???

wat is het probleem..?

en inderdaad, als je harde schijven NTFS geformateerd zijn kan je ze niet via DOS (m.a.w. win98 bootdisk) benaderen, maar volgens mij zou die wel gewoon dos moeten starten...

Probeer es een andere disk als je weet dat je FAT32 als format hebt.

Strava

• eRRoR.InSiDe
Met de bootflop maak ik partities en start ik een auto-installatie van Windows 2000. De installatie die erop staat moet er steeds of omdat deze of vervuild is of van een distrubiteur.

Een andere bootflop is geen optie omdat ik met deze alles kan. Het is geen NTFS partitie alhoewel dit niet uit maakt want ik gooi de partities toch weg.

Ik zal proberen het duidelijker uit te leggen.
De win2000 install is nog niet helemaal af het is een sysprep install waar de laatste handelingen nog aan gedaan moeten worden op een FAT32 partitie. Als ik dan ga booten met een Win98 flop krijg ik de melding dat de compressie niet overeenkomt en dat ik op een toets moet drukken waarna er vrolijk verder gegaan wordt met het uitvoeren van de diskette. Deze melding moet dus met "any key" weggedrukt worden. Omdat ik een fully unattended install maak wil ik niet dat deze melding verschijnt.

Ik kreeg net een tip om iets aan te passen op de bootflop waardoor het misshcein opgelost is. Ik probeer het direct even.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

eRRoR.InSiDe schreef op 17 October 2003 @ 15:50:
Als ik dan ga booten met een Win98 flop krijg ik de melding dat de compressie niet overeenkomt en dat ik op een toets moet drukken waarna er vrolijk verder gegaan wordt met het uitvoeren van de diskette. Deze melding moet dus met "any key" weggedrukt worden.
Welke melding krijg je exact? Ik denk dat het de melding is dat hij dblspace.bin of drvspace.bin niet kan vinden - maar dat strookt dan weer niet met wat je aangeeft dat de compressie van NTFS niet overeenkomt.

Probeer dit soort informatie altijd volledig in je startpost op te nemen :)

• eRRoR.InSiDe
elevator schreef op 17 October 2003 @ 15:58:
[...]

Welke melding krijg je exact? Ik denk dat het de melding is dat hij dblspace.bin of drvspace.bin niet kan vinden - maar dat strookt dan weer niet met wat je aangeeft dat de compressie van NTFS niet overeenkomt.

Probeer dit soort informatie altijd volledig in je startpost op te nemen :)
Volledige melding is: (ik wist hem niet meer daarom stond hij er niet bij)
"Het compressiestuurprogramma kan niet correct worden ingesteld.
Neem contact op met uw leverancier voor een versie die compatibel is met deze versie van windows."

Deze melding krijg je dus als er bovenin beeld komt te staan:
"Bezig met starten van Windows 98..."

De partitie is op dat moment FAT of FAT 32 en er staat een sysprep install op die nog niet af is. Die melding wil ik dus niet zien want ik snap zelf ook wel dat Win98 niet echt compatible is met Win2000.

Als hij dblspace of drvspace niet kan vinden kan ik dan ergens opgeven dat ie dat niet meld?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het gaat dus idd om drvspace.bin danwel dblspace.bin - kijk eens hier waarin een optie staat om het laden van dblspace/drvspace te disablen.

• eRRoR.InSiDe
Kijk, dat schiet op! Dat gaan we ff proberen ik heb het idee dat dat de oplossing zal zijn. Als ik dit zelf had moeten zoeken was ik denk ik nog wel een hele tijd bezig geweest. Eigenlijk denk ik dat ik het gewoon niet had opgelost en maar een keer extra had gelopen om een beuk op een toets te geven. :)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
dblspace/drvspace.bin van de diskette verwijderen
en eventuele verwijzingen ernaar in msdos.sys

[ Voor 3% gewijzigd door ajouin op 17-10-2003 18:57 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

7(8)7 windows 2000 op FAT XX installatie doen is natuurlijk gaar. Sorrie dat ik het zeg maar zelfs na het converteren van de FAT naar NTFS blijft je machine zo lek als een mandje. Als wel eens aan een profesionelere manier van installeren van computers nagedacht?

bv: een RIS server neerzetten.
bv: een ghost cd en daarna mini install draaien.

[ Voor 14% gewijzigd door mutsje op 17-10-2003 19:15 ]

• eRRoR.InSiDe
mutsje schreef op 17 oktober 2003 @ 19:14:
7(8)7 windows 2000 op FAT XX installatie doen is natuurlijk gaar. Sorrie dat ik het zeg maar zelfs na het converteren van de FAT naar NTFS blijft je machine zo lek als een mandje. Als wel eens aan een profesionelere manier van installeren van computers nagedacht?

bv: een RIS server neerzetten.
bv: een ghost cd en daarna mini install draaien.
Zou je uit kunnen leggen wat er veiliger is aan direct NTFS als aan NTFS na conversie want ik ben er niet van op de hoogte. Gebruikers rechten op de lokale PC zijn voor ons totaal niet boeiend. Enkel maar het bereikbaar zijn vanaf een andere PC.

Ik installeer btw vanaf een share die ik map met net use en dan de installatie start van win2000 met winnt.exe. Of de partitie waarop ik installeer FAT of NTFS is heb ik helemaal niet gemeld. Ik heb enkel gemeld dat de install die erop staat op een FAT32 partitie staat die ik verwijder en waarvan ik een nieuwe partitie maak. Het probleem dat ik heb beschreven gaat over het feit dat ik een melding krijg van de flop als ik hem start bij een nieuw geleverd systeem. De manier waarop je reageert had dus ook anders gekund i.p.v. er gelijk vanuit te gaan dat ik ook installeer op FAT32.

Verder heb ik gekozen voor een unattended install vanaf een netwerk share en niet voor een RIS of m.b.v. ghost. Als zo installeren dan niet professioneel is dan is dat maar niet zo maar het voldoet wel aan de eisen die er aan gesteld worden en is goed te implementeren bij onze huidige manier van werken.
Pagina: 1