Toon posts:

[ASP.NET] Instellen NTFS-rechten ASPNet-account *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik ben bezig met het maken van een website die werkt met ASP.NET en VB.NET.

Nu krijg ik bij het draaien van een gedownload stukje vb de foutmelding "Access to the path (...) is denied.".

Als ik de bestandseigenschappen van dat doelbestand opvraag kan ik niet de rechten instellen (ik ben gewend dan IIS_USR of zoiets de juiste rechten op het bestand te geven). Ik ben als administrator ingelogd. Maar ik krijg de tab voor het instellen van de rechten gewoon niet eens te zien.

Is het instellen van deze rechten bij .NET anders? Of ben ik soms nog iets vergeten in te stellen?

bedankt alvast :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Het instellen van rechten tot een bestand heeft toch helemaal niks met .NET zelf te maken, maar heeft toch te maken met het OS.
Je maakt gebruik van NTFS mag ik aannemen?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 17 October 2003 @ 15:12:
Het instellen van rechten tot een bestand heeft toch helemaal niks met .NET zelf te maken, maar heeft toch te maken met het OS.
Je maakt gebruik van NTFS mag ik aannemen?
Dat heeft niets met .NET te maken? OK... (ben er nog maar (dot)net mee aan het kennismaken)

Het gaat idd om een NTFS bestandssysteem. Hoe kan het dan dat ik die rechten op het bestand niet kan instellen voor gebruikers/groepen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het verschil is denk dat je de rechten op de ASPNET_WP user moet geven en niet IIS_USR

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Je moet de ingebouwde ASPNET account schrijfrechten geven in de betreffende folder.

| Toen / Nu

Verwijderd

Topicstarter
SuperRembo schreef op 17 October 2003 @ 15:38:
Je moet de ingebouwde ASPNET account schrijfrechten geven in de betreffende folder.
Dat snap ik. Die ASPNET account had ik ook al gezien bij computerbeheer. Maar hoe kan ik die rechten instellen als ik de tab niet krijg te zien?

Als ik overigens bij de IIS-instellingen naar het bestand ga en de eigenschappen opvraag kan ik onder de bestandsbeveiligingtab anonieme toegang instellen. Hierbij heb ik dus die ASPNET account ingesteld (dat moet dan de account zijn waarmee hij probeert toegang te krijgen tot dat bestand).

Kunnen jullie hier wat mee?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 15:51:
[...]

Dat snap ik. Die ASPNET account had ik ook al gezien bij computerbeheer. Maar hoe kan ik die rechten instellen als ik de tab niet krijg te zien?
Zie de FAQ :P
Als ik overigens bij de IIS-instellingen naar het bestand ga en de eigenschappen opvraag kan ik onder de bestandsbeveiligingtab anonieme toegang instellen. Hierbij heb ik dus die ASPNET account ingesteld (dat moet dan de account zijn waarmee hij probeert toegang te krijgen tot dat bestand).

Kunnen jullie hier wat mee?
Da's weer wat anders; dat heeft niets te maken met de schrijfrechten voor het ASPNet account.

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 17-10-2003 15:54 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je moet daar ook niet de permissions instellen je moet gewoon met explorer naar het bestand gaan, dan rechtermuisknop>properties>security. Op deze manier moet het ook al voor de IIS_USR zover ik weet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gorgi_19

gorgi_19

rwb schreef op 17 October 2003 @ 15:54:
Je moet daar ook niet de permissions instellen je moet gewoon met explorer naar het bestand gaan, dan rechtermuisknop>properties>security. Op deze manier moet het ook al voor de IIS_USR zover ik weet.
In XP is de tab standaard verborgen.. :P (Vandaar ook heel gemeen de verwijzing naar de FAQ)

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 17-10-2003 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
rwb schreef op 17 October 2003 @ 15:54:
Dat weet ik... dat zei(/bedoelde) ik eerder ook al. Zo is het me eerder ook al gelukt. Maar in dit geval krijg ik die laatste stap (security) dus niet te zien. Terwijl ik wel als administrator ingelogd ben!

Daar zit em het probleem...

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 15:58:
[...]

Dat weet ik... dat zei(/bedoelde) ik eerder ook al. Zo is het me eerder ook al gelukt. Maar in dit geval krijg ik die laatste stap (security) dus niet te zien. Terwijl ik wel als administrator ingelogd ben!

Daar zit em het probleem...
Zie mijn laatste 2 replies.

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 17 oktober 2003 @ 15:56:
[...]

In XP is de tab standaard verborgen.. :P (Vandaar ook heel gemeen de verwijzing naar de FAQ)
Ah... nu begrijp ik de verwijzing :)

Helaas heb ik nu geen tijd meer hiervoor... maar alvast bedankt :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Titel opgeleukt, is zo stukken duidelijker :P

Professionele website nodig?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
gorgi_19 schreef op 17 oktober 2003 @ 15:56:
[...]

Mmm :) dat wist ik dus niet. Dat is een van de dingen die ik altijd meteen uit zet als ik windows installeer.

Pagina: 1