Toon posts:

extern bureaublad werkt niet (isdn verbonden)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee computers via isdn, op afstand, rechtstreeks (ras) met elkaar verbonden, de server heeft als OS XP PRO, de client XP Home.
Alle remote services zijn gestart, er is een extra gebruiker (met alle rechten)aangemaakt met daarop een wachtwoord. Wanneer ik de verbinding tot stand heb gebracht en daarna de externe verbinding start ( met daarin de gebruikersnaam en wachtwoord), geeft ie als foutmelding dat ie de server niet kan vinden. Bij mijn weten heb ik alle instellingen juist. Ik heb de verbindingen al verschillende keren verwijderd en opnieuw ingesteld maar toch gaat het niet goed.
Ik heb al eens een extern bureaublad ingesteld bij een verbinding met analoge modems, dit werkte perfect.
Ik heb hier al de hele search afgewerkt, op het internet gezocht maar ik kan niets vinden dat helpt. Ik ben er van overtuigd dat het hier om een foute instelling gaat, alleen kan ik het niet vinden.
Wie kan mij helpen?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
In de firewall even aanzetten dat je service remote desktop gebruikt ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
firewall stond uit tijdens het proberen, net als de virusscanner

• avon
Kan je de andere pc wel pingen ?

Verwijderd

Topicstarter
ja, dit is mogelijk. Misschien is er iemand die zegt "gooi alles eraf en doe het op deze manier, dan moet het gaan", dat zou mij veel hoofdbrekens schelen.
Ik weet echt niet meer wat te doen

• avon
tja; het enige verschil is misschien je provider die poort 3389 heeft geblokeerd via
isdn (kan me niet voorstellen); en anders moet het wel een instelling zijn op
een van de pc's (firewall). Bij een reinstall is alles wel weer helemaal clean dus
vaak lost dat veel problemen op.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

je gebruikt toch niet het IP-adres wat door de router aan je PC wordt gegeven,
iets wat lijkt op: 192.168.1.2
je moet wel het IP nummer van je provider gebruiken, kan je terugvinden in de settingspagina van je router.
(niet dat ik je kennis laag inschat, maar het is maar een optie..)

en i.d.d. firewall moet je wel toegang geven.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
nadat er verbinding is gemaakt tussen de 2 computers, schakel ik het externe bureaublad in.
Daarin geef ik de naam van de gebruiker met daarbij het wachtwoord op. Daarna krijg ik de foutmelding, kan de server niet vinden. Er is dus al verbinding, dat geeft ie aan, kan alleen de server niet vinden.Ik heb het op 2 andere computers met analoge modemverbinding al wel eens aan het draaien gehad, dat gaat prima.
Ik heb vandaag TightVnc gebruikt, via het internet, gaat redelijk, alleen is het zo langzaam via het internet, is dit ook met een rechtstreekse isdn telefoonverbinding te realiseren?
Het rare is dat TightVnc wel gewoon toegang krijgt op de computer.
Het is alleen jammer dat TightVnc niet zo goed beveiligd is als werken met een extern bureaublad. Pointdev ( http://www.pointdev.com/free/free_us.htm ) heeft daar wel een oplossing voor, tunneling met Zebedee maar ja, daar gaat dan ook weer eens iets fout want dat wil ook niet helemaal werken.
Maar goed ik dwaal een beetje af.
Ik zal in ieder geval alle suggesties nog eens proberen, alvast hartelijk dank aan iedereen die met mij mee heeft gedacht en hopenlijk nog doet, want ik moet er achter komen wat er fout gaat .

Verwijderd

Euhm? Misschien heb IP-adres in plaats van de naam van de externe pc? (gaat bij bij dns??????)

Just my 2 balls
Pagina: 1