Toon posts:

tv kijken met dvd-qualiteit via TV Home Ditaal : ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde van mijn vader gisteren dat hij op televisie reclame had gezien over TV Home. TV Home biedt Haarscherpe beeld- en geluidskwaliteit via uw vertrouwde kabelaansluiting . TV Home is nog niet overal verkrijgbaar:

TV Home is nog niet overal verkrijgbaar. Via de postcodecheck hiernaast kunt u eenvoudig nagaan of TV Home bij u beschikbaar is. Zo ja, dan kunt u TV Home bestellen of meer informatie aanvragen.

Dit zijn de mogelijkheden die TV Home bied:

TV Home biedt een basisabonnement, dat bestaat uit:
-alle zenders uit standaard kabelpakket in digitale kwaliteit
-meer dan 45 extra televisiezenders
-30 populaire radiozenders in digitale kwaliteit
-40 non-stop muziekkanalen van Music Choice
-elektronische programmagids

U betaalt hiervoor slechts € 8,50 per maand

Daarnaast biedt TV home u de mogelijkheid om u extra te abonneren op een of meer Premium kanalen:

CineNova € 9,95
Zee TV € 15,50
Set Asia € 15,50
A-TiVi € 19,50
CTN € 19,50
TVBSE € 27,00

Meer info hierover, check => www.tvhome.nl

Maar

Nu is mijn vraag, zijn hier al meer ervaringen mee met deze service?
Want dit bedrijf bestaan naar mijn weten nog niet zo lang (ook omdat deze service nog niet overal beschikbaar is), en daarom wilde ik graag weten of er meer mensen zijn die al van deze service gehoord hebben, of zelfs al in gebruik hebben genomen.

Verwijderd

Het wordt gedistribueerd via Essent (hier in Overijssel dan), dat bestaat dus al wel ff.

Ik heb het sinds kort en het bevalt wel goed. De kwaliteit is niet echt daverend hoor. Ik heb een Philips 28" met PixelPlus, je zou het dus echt wel moeten zien (dachten de verkoper en ik). SBS6 bijvoorbeeld is nog steeds 3 x niks.

Het is trouwens niet duur, je krijgt echt wel veel kanalen. Alleen balen dat bijna alle kanalen voorzien zijn van Macrovision, opnemen is dus niet mogelijk.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan je dit ook aansluiten op een tv kaart in een pc?

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33

Tco

Foxke schreef op 27 oktober 2003 @ 20:41:
Volgens mij werkt het met een scart aansluiting, vanaf je ontvanger, dus dan wordt t vrij lastig... of zit er op de huidige tv-kaarten ook al een scart ingang?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 10:21

ralfbosz

xm create bosz -c

Foxke schreef op 27 October 2003 @ 20:41:
Als je tv-kaart een scart-aansluiting heeft wel... Beetje mazzel en het kastje heeft twee uitgangen en is dus tegelijk ook op een gewone tv aan te sluiten. Je kan natuurlijk maar naa 1 kanaal tegelijk blijven kijken.

Essent is inderdaad erg goedkoop, bijna de helft van wat UPC voor digitalTV wil.

rm -r *

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 10:21

ralfbosz

xm create bosz -c

Tco schreef op 27 October 2003 @ 20:43:
[...]

of zit er op de huidige tv-kaarten ook al een scart ingang?
Volgens mij zit dit er al heel lang op, mijn meer dan 4 jaar oude kaart heeft het al. Dan kun je beelden van de camcorder op de pc zetten (volgens handleiding).

rm -r *

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is geen scart, maar svideo :)

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:29
Foxke schreef op 27 October 2003 @ 20:41:
Misschien met een digitale kabel-ontvanger. Bijvoorbeeld zoiets:
http://www.hauppauge.de/prod_dvb-c.htm (=duits).

[nog meer stuff]
Om nog even op de kwaliteit terug te komen, ik heb het zelf niet, maar dit is een 'wetenschappelijke' benadering:

Waar het om gaat is BitRate (hoeveelheid gegevens per seconde), meestal hoe hoger des te beter de kwaliteit.

Bij een dvd die je van te voren kunt samenstellen kan er van te voren ruim de tijd worden genomen om het beeld fatsoenlijk naar digitaal om te zetten evt. in meerdere stappen. Men kan nu meer ruimte aan de heftige scenes geven, wat minder aan donkere scenes. Hierdoor krijg je een goede verdeling en scherpe beelden.

Op tv echter, heb je continue beeld en kun je niet uren 'klooien' om het beeld goed te krijgen, tevens heb je continue evenveel ruimte op de kabel nodig, je kunt namelijk niet altijd inplannen wanneer er veel en weinig gebruikt wordt en ook de kabel heeft zijn beperkingen.
Hierdoor wordt al geknepen op bv. de moeilijke scenes (zie NGC en water :'( ), maar om het erger te maken, ruimte=geld, en kabelmaatschappijen willen geld besparen, dus gaat men nog meer knijpen op de kwaliteit om meer zenders er door te duwen, resultaat: veel zenders, maar ook veel blokjes.

[ Voor 69% gewijzigd door The Collector op 27-10-2003 21:17 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:07
In iedere audio/videozaak kunnen ze je een scart -> s-video + audio l/r kabel verkopen. Daarmee sloot ik vroeger m'n vcr op m'n tvkaart aan. Tegen dat macrovision kun je een "video enhancer" box aanschaffen, die het macrovision signaal eruit filtert.

[ Voor 17% gewijzigd door Atomsk op 27-10-2003 21:23 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp kun je met de techniek niet direct opnemen, mits je het via een tv-kaart in je pc doet? :/

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:41
Het is een leuke techniek, en ook erg interessant; 4 eur per maand goedkoper, en een stuk meer zenders.
Er is echter ook een ERG groot nadeel: Je kunt maar 1 zender tegelijk bekijken. Dus in de woonkamer een andere film kijken dan in je slaapkmer...is niet mogelijk.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Cutebritney schreef op 28 October 2003 @ 12:25:
Het is een leuke techniek, en ook erg interessant; 4 eur per maand goedkoper, en een stuk meer zenders.
Komt het bedrag er niet gewoon bij?
"Wat heeft u nodig: Allereerst natuurlijk een kabelaansluiting."
Er is echter ook een ERG groot nadeel: Je kunt maar 1 zender tegelijk bekijken. Dus in de woonkamer een andere film kijken dan in je slaapkmer...is niet mogelijk.
Andere tv's kijken gewoon naar de normale kabel:
"Alle andere TV- en radiotoestellen in huis blijven het normale standaard kabelpakket radio en televisie ontvangen." (gelijk aanleiding om te denken dat je echt het standaard bedrag erbij blijft betalen).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

misschien handig om het centraal te houden in 1 topic:
TV Home van Essent; is het wat?

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 28 October 2003 @ 12:40:
misschien handig om het centraal te houden in 1 topic:
TV Home van Essent; is het wat?
het scheelt dat ik daar geen toegang toe heb, vandaar dit topic, en ik zag dat er nog niet veel hierover te vinden was @ got, dus d8 ik, laten we hierover een topic maken die iedereen kan bezoeken........
Pagina: 1