film van fotos maken

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ik wil een film maken van mijn straat..

webcam instellen dat hij om de 10sec een foto maakt gedurende 10uur...

die fotos wil ik in een film formaat opslaan zodat ik een filmpje krijg van zo`n 2,5 minuut...

vragen:
1.waarmee kan ik webcam foto om de 10 sec laten maken?
2.waarmee kan ik die 3600 fotos mee in een film (.avi) zetten a 25 frames per seconde.

mensen nog tip voor me... als dit lukt wil ik het ook op vakantie gaan proberen van bergen etc..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor cam heb je?
de software die bij mijn logitech cam zit kan dit automatisch. Kun je precies instellen hoeveel frames je wilt hebben, hoe lang het moet duren enz...

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Jij bent op zoek naar "webcam timershot"van MS. Volgens mij kan je die downloaden bij microsoft.com (freeware) en anders heb ik 'm hier nog wel ergens voor je liggen...

[edit1]

ik weet niet of je er ook gelijk een avi'tje van kan bakken, maar de rest kan dat progsel sowieso wel.

[edit2]

ik heb 'm hier. 600 nogwat kb, mailen??

[ Voor 43% gewijzigd door Spacecowboy op 17-10-2003 14:55 ]

HENG HENG

Verwijderd

Kun je die fotos'nie morphen

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 09:21
Probeer Virtual dub maar eens, kun je je webcam als input device bij selecteren, en dat zet je de fps op ca. 0.1 --> iedere 10 sec. een frame capturen. Works for me!!!

Owja, prog reageerd als je gaat capturen dan wel slechts iedere 10 seconden, is na capturen van frame als het ware 10 seconden in "winterslaap"

[ Voor 32% gewijzigd door baexem op 17-10-2003 15:48 ]

...

Verwijderd

waarom wil je met fotoos werken om een film te maken? je kan toch ook gewoon live streaming opnemen en opslaan als bv avi? (moviemaker enzo maakt het heel makkelijk)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 15:59:
waarom wil je met fotoos werken om een film te maken? je kan toch ook gewoon live streaming opnemen en opslaan als bv avi? (moviemaker enzo maakt het heel makkelijk)
Doneer jij een schijf waar de 10 uur video op past....?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:50
TS:
per ongeluk filmpje van FOK gezien en vervolgens inspiratie opgedaan? (link)

niet dat dat erg is hoor... :)

voor de rest denk ik dat je met eerder geboden oplossing (VirtualDub) een eind moet kunnen komen...

[ Voor 4% gewijzigd door party42 op 17-10-2003 16:08 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 15:59:
Als jij een timelapse-film wilt maken dan is het makkelijker om losse frames te hebben dan een complete film waarvan je eerst allemaal frames moet weggooien voordat je jouw doel hebt bereikt. En bovendien wil jij geen 10 uur aan beeldmateriaal opslaan.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ik kan al een eind vooruit... zeker nu ik weet dat het een timelapse-film heet.. dat zoekt een stuk gemakkelijker.

Die timershot werkt voor geen meter icm mijn webcam. ga zo eens testen met Webcam32 (vroeger veel gebruikt voor streaming video online te zetten)

maar nu waar kan ik de avi mee maken?? Zo ook maar eens testen met virtualdub.. meer suggesties?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 22:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Van de bovengenoemde linkhttp://wvs.topleftpixel.c...ityscape/030924_216.shtml

UPDATE (29sep03): since i had a lot of visitors asking me how this was done, here's a quick technical info:
i used the software remote capture that comes with the canon powershot camera series to control the camera. the camera was attached to my laptop via USB and the software was controling it with fixed focus and program auto exposure to take a shot every 20 seconds for 2000 photos. the photos get recorded on the hard-drive and not on the flash card ofcourse, since each session of these will take up to 4GB of storage if you shoot full resolution. after you have all the images, then you can use almost any video editing software to make video files. in this case i used adobe after effects to make the video and sorenson squeeze to compress. that's pretty much all there is to it.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 16:03:
[...]

Doneer jij een schijf waar de 10 uur video op past....?
oh.... dat stond niet in je post .... :P

Verwijderd

En als je al je foto's hebt dan hoef je alleen maar te zorgen dat ze in bmp-formaat komen (kan met bv. irfanview: gratis), en dan kun je ze gewoon in vdub openen als sequence.

Verwijderd

met flash32 heb ik ooit maanden lang een webcam afgetapt en deze jpg's met videomatch als avi aan elkaar geplakt

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 01:36 ]

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:49

smallboy

N/A

Met dit programmaatje kun je om de zoveel sec een foto nemen. Vervolgens met dit programmaatje alle jpg'jes in een avi proppen met dit programmaatje. Werkt bij mij goed!
Pagina: 1