Toon posts:

Bepaalde Mainboards met Bepaalde Processoren gaan niet samen?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

Is het bekend bij iemand dat specifieke mainboarden niet samengaan met bijvoorbeeld een AMD Processor? Ik hoor vaak rumours over dit soort problemen, maar als ik een socket 7 Mainboard koop met een socket 7 processor, dan ga ik er toch vanuit dat dit werkt?

Iemand een idee waar dergelijke rumours vandaan komen?

Hires.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik daar nog even aan toe wil voegen is dat er gepraat wordt over bijvoorbeeld een Asus P5B AT board met een AMD K2 400 Processor.

Greetsels,

Hires.

Verwijderd

?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

wat is dit voor vraag? Als je een processor hebt die bijvoorbeeld socket7 is, dan moet je er een mobo bij hebben die ook socket7 is.
Het socket (of slot) van je mobo moet gewoon passen bij je processor (anders kan je hem er niet eens indrukken).
Zo moeilijk is het niet hoor

Verwijderd

Topicstarter
Ja, :) dat kan ik volgen... m'n technische kennis KAN nog enigszins verbeterd worden, maar ik bedoel hiermee meer problemen in Windows, of met opstarten e.d. Ik heb bijvoorbeeld een 'systeem beveiligd'fout. Geen idee wat ik daarmee moet en er werd mij gezegd dat dit een fout in de combinatie van moederboard en processor KAN zijn..
Mij leek het ook heel sterk, dus vraag ik het hierbij aan jullie.

Groeten,

Hires.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Als het om w95 gaat zou je de patch daarvoor op de amd site eens kunnen installeren, is nodig voor k6-II 350 en hoger dacht ik.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Ha die Hires,

Zer0 heeft het hierboven al gezegt, maar hier nog maar eens. In win95 zit een tijdslusje ingebakken die doorlopen wordt tijdens het opstarten van win95. Bij de K6-2 350 en sneller wordt deze lus te snel doorlopen waardoor er een deling door nul kan ontstaan en waardus je compu op vastloopt. De patch kun je hier neerhalen: http://www.amd.com/products/cpg/k623d/win95_update_k6.html

Ps. Deze patch is niet nodig als je win98, winnt, linux, etc. gebruikt.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips !

Hires
Pagina: 1