Flash mx 2004 Get URL probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hallo iedereen,

ik heb de search doorgespit, en echt alle oplossingen geprobeerd, maar geen enkele werkte voor mij.

mijn probleem is het volgende: ik heb een navigatiebalk gemaakt in flash, en nu wil ik graag dat de knoppen linken naar een HTML pagina die zich opent in een nieuw browser venster. nu heb ik de volgende code hiervoor gebruikt.

on(release ) {
getURL( www.google.com ) (target="_blank");
}

deze code geeft als enigste geen fouten aan. nu zul je denken..mooi..dan werkt het. nou nee.. wanneer ik de movie uitprobeer, en ik klik op die desbetreffende knop, dan gebeurd er niets..er wordt niets geopend of wat dan ook. :?

zouden jullie me hierbij kunnen helpen? mischien dat jullie het thuis zelf even kunnen testen en dan de oplossing hier kunnen quoten? ik gebruik trouwens flash MX 2004. mischien dat het voor deze versie iets anders werkt? thx alvast voor jullie hulp :Y)

Verwijderd

hmm, heb het net getest met de code die jij gaf, en hij werkte prima (Flash MX 2004 Proffesional)?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 13:53 ]

• rikgoodhart
  • Niet online
waar doe je dat op dan op de button? frame? en met mx 2004?

Verwijderd

Jah, ik maak een shape, convert to button, dan klik ik op de button, en maak de Action onderin (Action Panel).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 13:54 ]

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

google.com moet toch tussen "aanhalingstekens staan?"

mijn T.net systeemspecspagina

• rikgoodhart
  • Niet online
gedaan...maar het werkt niet . trouwens...heb de action op de button en niet op een frame..klopt he.

Verwijderd

RRX schreef op 17 October 2003 @ 13:56:
google.com moet toch tussen "aanhalingstekens staan?"
Dat dacht ik eerst ook, maar ik heb zijn code gecopy/paste en bij mij werkte het.

ik dacht eerst ook dat de syntax van getUrl(); fout was:

code:
1
2
3
4
5
6
7
on(release) {
    getUrl("www.google.com", "_blank");
}
// ipv
on(release) {
    getUrl(www.google.com) (target="_blank");
}

Maar zelfs dat deed ie ;)

edit:
Dat deed ie dus toch fout, lag aan mijn browser...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 14:13 ]

• rikgoodhart
  • Niet online
he maar wat me opvalt...wat ik doe.. ik ga naar een frame van mijn home button.. dan pak ik mijn frame en niet mijn button. vervolgens klik ik op de button en daarna actionscript toevoegen:

on(release ) {
getURL(www.google.com) (target="_blank");
}

wat me opviel..wanneer ik naar het volgende keyframe ging in de movie ( niet van de button ), want de button beweegt een keer van links naar rechts, is dat ik dan plotseling mijn actionscript niet meer zie.. maar de actionscript is wel toegepast op de button ipv de frame...denk ik?

mischien dat iemand dit voor me kan doen? een knop dat van links naar rechts gaat en dan dit actionscriipt toepassen, en vervolgens de *.fla file hier plaatsen zodat ik ff kan kijken hoe dat nou zit?

Verwijderd

Zucht, sorry ik was weer is te snel, ik had namelijk een plugin verkeerd geinstalled voor me browser (Mozilla firebird), dus toen ik op de knop klikte, kreeg ik gewoon een nieuw venster, alleen hij laadde niks (dus ik dacht, het zit wel goed, komt door die plugin...)

Forgive me! :D

Het voorbeeld dat jij gaf, werkt idd niet, maak er gewoon het volgende van:

code:
1
2
3
on(release) {
  getURL("http://www.google.com","_blank");
}

That should do the trick :)

• rikgoodhart
  • Niet online
JAH! je bent overweldigend geweldig! bedankt!!! jeeey ik kan weer verder! oh thank you so much... thanks to all of you!! bedankt! mooi! dit was namelijk het laaste wat gedaan moet worden voordat ik max payne 2 weer kan spelen..en ik kwam er maar niet uit pfff..thank u guys!:D:D:D

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

crisp

Devver

Pixelated

vreemd dat je dat echt niet in de search hebt kunnen vinden, ik kan me nog een topic herinneren van een paar dagen geleden waar precies dezelfde syntax instond...
En volgens mij is dit gewoon basiskennis

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.