Ik heb een probleem met een onregelmatig optredende foutmelding in een bepaald trigger-programma. Als deze fout optreedt, is het direct bij het starten van het trigger-programma. De foutmelding heeft als ID MCH3601 (Pointer nog set for location referenced). Dit probleem treedt bij slechts één machine op van een redelijk aantal (20+) waar het draait.
Details:
OS/400 versie/release is V5R1M0
Het trigger-programma is geschreven in COBOL
De foutmelding geeft aan dat het fout gaat op de regel met 'PROCEDURE DIVISION USING'
Heeft er iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn of weet iemand van een PTF die toegepast moet worden.
Natuurlijk heb ik gezocht. Bij Google* vond ik wat verwijzingen naar MQSeries die niet van toepassing zijn. Ook heb ik deze vraag al op een ander (AS/400 en iSeries gericht) forum gepost (iSeries Network, aanmelding vereist) alwaar ik ook het antwoord niet kon vinden. Mocht het antwoord daar gepost worden, dan zal ik het (na vertaling) ook hier geven voor gebruik in de Search.
Mocht iemand aanvullende vragen hebben, dan zal ik die naar beste kunnen beantwoorden.
EDIT:
Aanvullende info:
*Zoektermen: MCH3601 trigger
Details:
OS/400 versie/release is V5R1M0
Het trigger-programma is geschreven in COBOL
De foutmelding geeft aan dat het fout gaat op de regel met 'PROCEDURE DIVISION USING'
Heeft er iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn of weet iemand van een PTF die toegepast moet worden.
Natuurlijk heb ik gezocht. Bij Google* vond ik wat verwijzingen naar MQSeries die niet van toepassing zijn. Ook heb ik deze vraag al op een ander (AS/400 en iSeries gericht) forum gepost (iSeries Network, aanmelding vereist) alwaar ik ook het antwoord niet kon vinden. Mocht het antwoord daar gepost worden, dan zal ik het (na vertaling) ook hier geven voor gebruik in de Search.
Mocht iemand aanvullende vragen hebben, dan zal ik die naar beste kunnen beantwoorden.
EDIT:
Aanvullende info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| All creation data . . . . . . . . . . . . . . : *YES Observable information compressed . . . . . . : *NO Run time information compressed . . . . . . . : *NO Teraspace storage enabled PEP . . . . . . . . : *NO Teraspace storage enabled modules . . . . . . : *NONE Optimazition level . . . . . . . . . . . . . . : *NONE |
*Zoektermen: MCH3601 trigger
[ Voor 15% gewijzigd door Freee!! op 17-10-2003 14:36 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT