[OS/400 - COBOL - DB] MCH3601 bij start trigger-programma

Pagina: 1
Acties:

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Topicstarter
Ik heb een probleem met een onregelmatig optredende foutmelding in een bepaald trigger-programma. Als deze fout optreedt, is het direct bij het starten van het trigger-programma. De foutmelding heeft als ID MCH3601 (Pointer nog set for location referenced). Dit probleem treedt bij slechts één machine op van een redelijk aantal (20+) waar het draait.

Details:
OS/400 versie/release is V5R1M0
Het trigger-programma is geschreven in COBOL
De foutmelding geeft aan dat het fout gaat op de regel met 'PROCEDURE DIVISION USING'

Heeft er iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn of weet iemand van een PTF die toegepast moet worden.

Natuurlijk heb ik gezocht. Bij Google* vond ik wat verwijzingen naar MQSeries die niet van toepassing zijn. Ook heb ik deze vraag al op een ander (AS/400 en iSeries gericht) forum gepost (iSeries Network, aanmelding vereist) alwaar ik ook het antwoord niet kon vinden. Mocht het antwoord daar gepost worden, dan zal ik het (na vertaling) ook hier geven voor gebruik in de Search.

Mocht iemand aanvullende vragen hebben, dan zal ik die naar beste kunnen beantwoorden.

EDIT:
Aanvullende info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
All creation data  . . . . . . . . . . . . . . :   *YES  
Observable information compressed  . . . . . . :   *NO   
Run time information compressed  . . . . . . . :   *NO   

Teraspace storage enabled PEP  . . . . . . . . :   *NO     
Teraspace storage enabled modules  . . . . . . :   *NONE   

Optimazition level . . . . . . . . . . . . . . :   *NONE

*Zoektermen: MCH3601 trigger

[ Voor 15% gewijzigd door Freee!! op 17-10-2003 14:36 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

probeer het hier eens: http://www-912.ibm.com/

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Bij search APARs met de al eerder opgegeven zoektermen krijg ik het volgende resultaat voor ALL APARs:
0 documents found
EDIT:
Maar bedankt voor de link _/-\o_

EDIT2:
Identieke resultaten voor PTF-coverletters :(

[ Voor 30% gewijzigd door Freee!! op 17-10-2003 13:33 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

als ik bovenaan die pagina zoek op MCH3601 trigger dan krijg ik 26 PTFs, 2 APARs, 7 PSPs en 1 SKB........ oa. de MF27215

http://www-912.ibm.com/Im...igger&action=frommasthead

beetje raar inderdaad dat zoeken op PTF- en APAR-zoekpagina niet werkt... :?

[ Voor 46% gewijzigd door bartaa op 17-10-2003 13:50 ]

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
bartaa schreef op 17 October 2003 @ 13:35:
als ik bovenaan die pagina zoek op MCH3601 trigger dan krijg ik 26 PTFs, 2 APARs, 7 PSPs en 1 SKB........ oa. de MF27215

http://www-912.ibm.com/Im...igger&action=frommasthead

beetje raar inderdaad dat zoeken op PTF- en APAR-zoekpagina niet werkt... :?
Bedankt, die search had ik over het hoofd gezien. Helaas niks relevants gevonden in 28 PTFs, 2 APARs, de PSPs en de SKBs.

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Update:
De laatste cum-pack wordt geïnstalleerd (bleek nog niet gebeurd 8)7 |:( ), V5R1M0 blijkt wat probleempjes met triggers te hebben. Totdat de cumpack is geïnstalleerd, worden alle triggers, die dat programma activeren, gedeactiveerd.

Pagina: 1