[AVI naar SKVCD] Omzetten / converteren

Pagina: 1
Acties:

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit wordt een heel verhaal, pak maar vast een bak koffie ;)

Zoals de titel al zegt probeer ik AVI's (dus DivX/Xvid) om te zetten naar SKVCD. Maar daar heb ik wat problemen mee.

Voor de mensen die niet weten wat SKVCD is: dit is een aanpassing op de (S)VCD standaard die ervoor zorgt dat je een complete film op 1 CDtje kan zetten in goede kwaliteit. De meeste nieuwe DVD spelers met SVCD ondersteuning kunnen dit formaat afspelen. Voor meer info zie www.kvcd.net . Daar staat ook nog een beschrijving wat dit formaat allemaal doet/kan.

Men wil hier op GoT graag dat je e.e.a. eerst zelf uitzoekt :), dus dat heb ik gedaan aan de hand van de volgende punten:
GoT search op SKVCD levert niks bruikbaars op.
GoT search op KVCD levert ook niks nuttigs op.
Google search op AVI to SKVCD geeft alleen links die ik ook terugvind op;
www.kvcd.net , hier staan een zooi tutorials.

Met die tutorials ben ik aan de slag gegaan. Hieronder een overzicht en wat er fout bij mij gaat:

http://www.weethet.nl/dutch/video_kvcd_intro.php
Nederlandse guide gebaseerd op TMPGEnc icm SKVCD templates. Op zich een duidelijke guide, maar als ik die volg dan krijg ik MPG files van >1.5Gb, terwijl de tutorial beweert dat je een file ter grootte van 1 CDR moet krijgen.

http://kvcd.net/forum/viewtopic.php?t=5486
Ook weer een redelijk duidelijke guide gebaseerd op o.a. TMPGEnc, maar op het moment dat je de CQ waarde m.b.v. het progsel CQMatic moet berekenen loop ik min of meer vast. Er staat niet wat je daar nou mee moet doen. Ik heb ermee gespeeld maar ik krijg uiteindelijk een file van ~20Mb die alleen maar korte stukjes van de originele film in zich heeft.

http://www.graveyards-site.shorturl.com/
Vrij uitgebreide Nederlandse guide gebaseerd op DVD2SVCD i.c.m. TMPGenc. Deze doet het zowaar bij mij ... eeh nou bijna dan. Mijn originele films zijn (ongeveer) 16:9, en ik krijg er alleen maar files uit die richting anamorphisch (2:1) gaan, het beeld wordt in elkaar gedrukt. D'r zit een optie in DVD2SVCD onder het tabblad Conversion optie Aspect ratio maar als ik met deze waarden speel dan wordt het alleen maar erger op elkaar gedrukt, alle 3 de opties geprobeerd. Ondertiteling krijg ik ook niet voor elkaar maar dat probleem is voor later. Maf trouwens dat die gast in zijn guide beweert dat de conversie op zijn systeem 1.5 tot 2 uur duurt (zet ie er geen specs bij das makkelijk...) en bij mij op m'n Celeron 2Ghz met 512Mb op Win2003 duurt het zo'n 10 uur :?.

http://www.angelfire.com/...des/vmesquita/guideEN.pdf
Deze heb ik ook nog geprobeerd, maar hij is zo ontzettend uitgebreid dat ik op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zag. Ook had ik op een gegeven moment andere layout/schermen in de programma's (waarschijnlijk andere versies) dat het ook lekker onduidelijk maakte.

Ik ga niet stap-voor-stap beschijven (tenzij gewenst) wat ik precies in welke guide heb gedaan, dan wordt deze startpost alleen maar langer en hij is nu al tergend lang.

Nou heeft www.kvcd.net ook een forum wat ik doorzocht heb, maak kan niet zoveel nuttigs vinden. Een nieuwe thread starten wacht ik liever even mee want in het Nederlands zoals hier praat gewoon wat makkelijker.

Mijn originele AVI's zijn overigens NTSC, maar aangezien in bijna alle bovenstaande guides niks wordt gezegd over verschillen bij PAL/NTSC ga ik er van uit dat dat niet uit moet maken.

Kortom, zijn er mensen hier op GoT die al vaker SKVCD's gemaakt hebben? Hoe heb je dat gedaan? Ook via bovenstaande guides neem ik aan? Tips? Kan ik eventueel contact via de mail met je hebben hierover? (via deze thread wordt misschien zo onoverzichtelijk) Etc.

Alle nuttige tips zijn welkom. Bedankt.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je kan voor TMPEgenc gewoon Kvcd templates vinden. Daarmee is het door het menuutje klikken en draaien maar.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wekkel schreef op 17 October 2003 @ 20:05:
Je kan voor TMPEgenc gewoon Kvcd templates vinden. Daarmee is het door het menuutje klikken en draaien maar.
Zie mijn startpost, als ik dat doe en de bv KVCD of KVCDx3 template pak krijg ik files van >1.5Gb.

Maar ik vond op het forum van www.ondertitels.nl een heleboel info. Zoals ik al zei in m'n startpost krijg ik bij 1 van de guides op elkaar gedrukt beeld (richting anamorphisch), maar er stond op dat forum een tip dat je in DVD2SVCD in het tabblad Frameserver bij resize to SVCD moet kiezen i.p.v. CVD wat in die guide werd aangeraden. Nu lukt het me dus wel.