Toon posts:

[XP] Remote Desktop + geen password

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik draai remote desktop op mn pc, als ik vanaf een andere XP bak wil inloggen dan krijg ik te zien password onjuist.
Ik heb geen password ingesteld, dus wat moet ik dan invullen ? form leeg laten heeft dus geen zin.
O ja en via dos inloggen op mn share wil ook niet lukken, hoe maak ik gebruik van mijn admin account zonder password ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 13:08 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd

Topicstarter
Dat is al ingesteld, maar hij pakt mn Administrator account gewoon niet.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

je zal een password in moeten stellen, anders werkt het niet.

Be Stronger Than Your Excuses

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

moet je security audit op de over te nemen client even aanzetten en kijken in de eventviewer van de client en op je eigen pc of je vreemde meldingen tegen komt.

[ Voor 1% gewijzigd door mutsje op 17-10-2003 13:15 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een ideetje hoe ik een blank password invul in dos. welke tekens ?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:05

Nibbz

Postmaster General

dat is het hem nou juist, je kunt geen blank password hebben, je moet iets hebben... anders zou het wel vet makkelijk zijn dat andere mensen in je systeem komen

13:37

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 13:04:
Hallo ik draai remote desktop op mn pc, als ik vanaf een andere XP bak wil inloggen dan krijg ik te zien password onjuist.
Lees dit eens door: http://support.microsoft....n-us;303846&Product=winxp
This behavior can occur if the account you are using to connect with has a null (blank) password. You cannot establish Remote Desktop connections when you are using an account with a null password.
Zo te zien is het dus een standaard instelling.
Iemand een ideetje hoe ik een blank password invul in dos. welke tekens ?
Ik snap je vraag niet zo goed. Misschien dat her verstandiger is een nieuw topic hierover te openen. Vergeet dan niet te melden (zoals je deze keer wel per ongeluk hebt gedaan) wat je al geprobeerd hebt, en wat je al gevonden hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door elevator op 17-10-2003 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 17 oktober 2003 @ 13:50:

Ik snap je vraag niet zo goed. Misschien dat her verstandiger is een nieuw topic hierover te openen. Vergeet dan niet te melden (zoals je deze keer wel per ongeluk hebt gedaan) wat je al geprobeerd hebt, en wat je al gevonden hebt.
Ik meld toch dat de form leeg laten geen zin heeft, en als ik wat bruikbaars had gevonden, had ik hier geen topic geopend.

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 15:11
nee je kan geen leeg wachtwoord gebruiken icm met remote desktop... of je moet ff vnc downloaden (www.realvnc.com of www.vnc.com), maar met windows remote desktop MOET er een wachtwoord ingesteld zijn.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Shares benader je in windows meestal als guest met passwoord guest

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 15:55:
Ik meld toch dat de form leeg laten geen zin heeft, en als ik wat bruikbaars had gevonden, had ik hier geen topic geopend.
Toch wil ik je dringend vragen voortaan in je topic op te nemen wat je zelf gevonden hebt. Hiermee laat je namelijk (o.a.) zien dat je zelf al het een en ander geprobeerd hebt, en je voorkomt er ook mee dat mensen je oplossingen aandragen die je zelf al geprobeerd hebt. Zie ook de FAQ.

De vraag om een ander topic te openen ging specifiek over de 2e vraag die je stelde - namelijk over het benaderen van shares. Over de 1e vraag over remote desktop zijn al een aantal antwoorden gegeven.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als TS zich er enigzins in de materie verdiept had, dan had ie na kunnen gaan dat RDP niet werkt met accounts zonder passwords.
Lijkt me vrij duidelijk daar XP het zelfs MELDT als je RDP instelt !

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem :S

Beide computers zijn admins.. en alle instellingen staan zoals hierboven beschreven.. zodra ik wil connecten en ik gebruik of [geen pass] of [admin pass] dan kan ik idd niet inloggen :/

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op 17 oktober 2003 @ 16:08:
Als TS zich er enigzins in de materie verdiept had, dan had ie na kunnen gaan dat RDP niet werkt met accounts zonder passwords.
Lijkt me vrij duidelijk daar XP het zelfs MELDT als je RDP instelt !
Jah idd.... Alleen ADMIN users (kan ingesteld worden) en Users met een PW kunnen loggen.. Anders is je systeem tamelijk lek... denk eens na als je zonder PW naar binne kan kan een ander dat toch ook????

Als je er zo weinig verstand van hebt dan is het niet verstandig om remote desktop aan te zetten.. Voor dit soort gebruikers heeft microsoft dus een PW verplicht bij remote acces.... :X

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
even voor de duidelijkheid nog, want volgens mij snapt ie nog steeds niet wat het probleem is als "iedereen" kan inloggen. Hiermee wordt dus niet bedoeld iedereen van het lokale netwerk!! maar als je aan een internet verbinding hangt kan iedereen van buitenaf gewoon met je ip adres inloggen.

Stel dus gewoon een paswoord en en gebruik tweakui om automatisch in te loggen bij het opstarten als je je dat fijner vind.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid.. ik wou alleen op het lokale netwerk van remote desktop gebruik maken, voor internet gebruik ik RADMIN.
Maar leeg password kan niet.. dat wist ik ondertussen al.
Passwords op het lokale netwerk voor remote desktop hoefde van mij niet.. maar ja kan niet anders/

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

You can disable the requirement for a password by going to Start, Run and
entering GPEDIT.MSC (on the host machine).

Go to Local Computer Policy, Windows Settings, Security Settings, Local
Policies, Security Options. In the Accounts section, in the right pane,
double click Limit local account use of blank passwords.............. Set
this policy to Disabled.

Note: This creates a huge security hole, as anyone with your username could
logon to your machine, remotely. Other accounts that normally wouldn't be
able to be accesssed could also be used to hack into your computer. Use
this tip at your OWN RISK!
Bron: http://groups.google.nl/g...96%40TK2MSFTNGP10.phx.gbl

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
Nou, ik hoop voor je dat die pc's niet aan het internet hangen, want dan heb je dus wel een redelijk groot probleem... (of je moet ff kijken of je het misschien met een firewall kan fixen)

Strava

Pagina: 1