netwerk probleem onboard shuttle SN41G2

Pagina: 1
Acties:

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 14:51
Hoi Allemaal

Ik heb een shuttle sn41g2 met xp2400+ en 512mb ram. Mijn probleem is het volgende, ik heb problemen met de onoard ethernetcontroller en aansluiting. Volgens mijn switch zittie namelijk niet op full duplex, terwijl dat hardware-matig wel moglijk zou moeten zijn, software waren de laatste drivers, en het maakte niet uit offie op autonegociate stond of full-duplex. Soms ging het zover dat mijn compu gewoon uit ging als ik (grote) divx bestanden over het netwerk aan het verzenden (niet bij hetafspelen!) was, daarna ging de compu wel automatisch weer aan (leek op herstarten), cpu werd niet te warm..
Nu heb ik in mijn enige pci slot een Intel NIC zitten en de problemen zijn op gelost (nadat ik de onboard NIC in de BIOS had uitgeschakeld) en op mijn switch brand het lampje van de Full duplex mogelijkheid nu wel.
Dit probleem is mij ook wel eens opgevallen bij hele goedkope NIC's (€10) met realtek chip.

Wie weet hoe ik mijn onboard NIC wel troublefree aan de praat krijg op Full Duplex, ik zou mijn PCI-slot namelijk nog wel voor wat anders kunnen/willen gebruiken. En wie weet waarom ik dan nu wel last zou hebben van deze problemen??
Thnx

Mako4444

Verwijderd

Zoek eens uit welk netwerkchipje erop zit, en zoek eens een nieuwe of oudere versie van de drivers ervoor. In veel gevallen is zoiets eerder een driver dan een hardware probleem.

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 14:51
ga ik vanovond es proberen, thnx

Mako4444

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01
ik vroeg me af of het bij jouw gelukt is.

Mijn onboard nic is ook veel te traag op mijn shuttle sk41.

Ik haal zo'n 12mbit ofzo.

Om 1000 mb over te zetten doet hij ong. 30 min.

Met een andere nic erin gaat hij wel op 100 mbit.

kan ik terug voor garantie? Want ik heb dat pci slot echt nodig voor een andere kaart.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sn41g2 heeft een nforce2 chipset. dusgewoon laatste nforce drivers installeren.
teminste 3.13 zou ik niet aanraden. maar 2.45 draait zonder problemen.

[ Voor 32% gewijzigd door Hubert op 19-11-2003 11:30 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf zo'n SN41G2, mijn onboard nic doet het perfect (met 2.45 drivers getest), keurig 80-90mbit. (20 gb in een half uurtje)

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01
Ja maar ik heb een sk41 (met via chip).

Ik ga even contact opnemen met de leverancier (heb hem wel al een half jaar) maar staat pas sinds kort in het netwerk en dus valt het me nu pas op.
Pagina: 1