Toon posts:

Problemen cd brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Mijn cd-brander doet het niet goed. Ik hebn een Lite-on 48 x en Nero software. Ik heb de software opnieuw geinstalleerd, hij zegt dan dat hij alleen een Image Recorder kan vinden. Verder heeft windows de brander wel gewoon herkend, maar er kan dus geen audio mee gebrand worden. Naar mijn idee zit het probleem in de software. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik ook audio kan branden? Wat zijn de juiste software instellingen dus?

_/-\o_

Verwijderd

Heb je de bijbehorende versie van Nero geinstalleerd of een andere versie ? Met de bijbehorende zou het gewoon moeten werken, met een andere versie loop je de kans dat je brander niet wordt ondersteund door Nero.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nero 5.5 nog wat, deze heb ik gewoon bij mijn computer erbij gekregen. Ik ga ervan uit dat hij het dus zou moeten doen. In het begin deed hij het ook wel, alleen liep hij vast op 2 /3 %. Dus de software heeft het hem eerst wel herkend.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als hij het eerst wel heeft gedaan, en de brander nu niet meer wordt herkend, klinkt het als een defecte fikker.
Ik weet niet welke windows je gebruikt, maar probeer eens een muziek CD-tje te fikken met bijv. MediaPlayer 9 ofzo...
Of als je XP gebruikt gewoon een data schijfje maken, kijken of dat wel wil.
Lukt het vanuit XP ook niet, dan mag je er vanuit gaan dat je brandertje kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
hum, ....wat is een fikker? (ben een redelijke leek! sorr!)ik gebruik windows XP, moet ik dan gewoon een document op een cd branden?

Verwijderd

Topicstarter
wat voor software heb je nog meer voor cd branders? misschien kan ik dat eens proberen!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:08
fikker=cd-brander ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Maar nog een ding: ik vind het zo raar dat hij wel het apparaat herkend, maar ik kan hem als recorder niet instellen. Dus als brander is hij wel aanwezig, maar hij wordt niet herkend als recorder....

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je hebt Nero bij je PC gekregen. Die "mag" slechts bepaalde branders (lees bepaalde merken) aanspreken. Je moet de Nero die bij je brander zit installeren. Dat is een versie die Lite-On drives dan weer zal mogen aanspreken (en andere weer niet). Dit is een kwestie van licenties. Een licentie van nero die alles kan kost een Euro of 50, een licentie die je bij je brander krijgt, kost Lite-On pakweg een halve Euro, en daarom mag die uiteraard niet alle branders aanspreken.

Verwijderd

Topicstarter
oke. dus het kan heel goed aan de software liggen toch?Ik heb nu gebeld, en krijg als het goed is de juiste software van de winkel opgestuurd. Bedankt..

Verwijderd

Topicstarter
Heb net via mediaplayer een cd gebrand, het ligt dus niet aan de brander! bedankt voor julli e reactie!
Pagina: 1