Toon posts:

IE afsluiten/minimalizeren

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer IE af te sluiten met button, maar dit werkt alleen als ik geen frames gebruik. Ik heb een pagina met 3 frames en hij draait fullscreen. Hoe kan ik met een button deze browser afsluiten c.q. minimalizeren?

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Ehm... met button? Welke taal? Of is het gewoon IE zelf die niet sluit als je op het kruisje drukt?

Alt F4 werkt ook niet?

En als 'je geen frames gebruikt'? Wanneer? Waar? Hoe? Probeer je nou zelf IE af te sluiten met JavaScript ofzo?

[ Voor 32% gewijzigd door Cavorka op 17-10-2003 12:13 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 14:58
Bedoel je afsluiten via een javascriptje?

Originele startpagina - Stadindex.nl

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
window.close() ;)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:58

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je wilt met behulp van clientside scripting het venster afsluiten.

een frameset kun je echter zien als een verzameling vensters in een omvattend venster,
je moet niet zozeer het 'eigen venster' dus een close()-method geven (dan bereik je enkel het frame-venster),
maar op zoek gaan naar de top-venster

code:
1
<button onclick="top.close()">sluiten</button>

overigens dubbelposten alswel het plaatsen van deze vraag inde verkeerde forums wordt niet op prijs gesteld, gezien je probleem had je deze vraag in W&G moeten stellen, deze heeft ook een prima javascript-FAQ, waar je de oplossing voor jouw probleem ook had kunnen vinden.

besteed verder aandacht aan de omschrijving van je probleem, als je kennelijk zelf niet weet wat je nu eigenlijk doet, waar je mee bezig bent, wordt het ook lastig zelf oplossingen voor je probleem te vinden.
doe eerst de moeite om een goede probleemomschrijving te vinden, en vraag dan of die vraag iets is wat je beter op een forum op kunt lossen, of waar volop uitleg via internet over te vinden is (in dit geval het laatste)

[ Voor 48% gewijzigd door RM-rf op 17-10-2003 12:27 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Maar dit top.close werkt naar mijn weten alleen lekker als je zelf het scherm gecreerd hebt (met een window.open): anders krijg je nog zo'n waarschuwing van IE ('Het venster wordt nu afgeloten, yada yada, bla blabla, weet je het zeker, blaat').

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:58

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Cavorka schreef op 17 October 2003 @ 12:35:
Maar dit top.close werkt naar mijn weten alleen lekker als je zelf het scherm gecreerd hebt (met een window.open): anders krijg je nog zo'n waarschuwing van IE ('Het venster wordt nu afgeloten, yada yada, bla blabla, weet je het zeker, blaat').
de topicstarter geeft aan dat het in eerste instantie, zonder frames hem wel lukt, dus ik neem aan dat hij dit venster zelf creeert (zo'n irritante fullscreen popup).

die waarschuwing is gewoon zoals msie werkt, dat heb je dan te accepteren, want daarvoor is een goede reden (namelijk dat het onwenselijk is dat websites zomaar de browser gaan afsluiten tenzij extra vensters zelf gecreeerd hebben, in zo'n geval heeft de gebruik het laatste woord)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

True. Ik begrijp ook waarom het zo gaat, maar dat zou de TS best tegen kunnen komen...

Fullscreen pop-ups == |:( + :r naar mijn mening: websites die dat 'flikken' worden bij mij altijd DIRECT ge-altf4'ed (hoppa, een nieuw werkwoord). Movuh met die gasten.

[ Voor 14% gewijzigd door Cavorka op 17-10-2003 12:56 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je probleem in meerdere fora tegelijk posten is niet de bedoeling ;)
JavaScript problemen horen in Webdesign & Graphics, maar daar is je andere topic al is dichtgegaan, gaat deze ook dicht. Mocht je er na deze tips nog niet uitkomen, kan je daar een nieuw topic openen nadat je [rml][ W&G FAQ] W&G Policy & Beleid[/rml] hebt doorgenomen.
Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.